Gå til innhold
Bjørgvin

Test: sprayflasker fra Proffnorge

Recommended Posts

Bjørgvin    4
Bjørgvin

Var lei sprayflasker i alle forskjellige størrelser, fasong og kvalitet. Så tiden var inne for å oppgradere litt.

Det jeg hadde for øye var:

-Gjennomsiktig

-Volum på over 0.5l

-Stort pluss om de var tett

Var ikke klar for svi av over 1000,- på sprayflasker så søkte litt rundt på nettet. Kom da over disse:

Sprayflaske

Bestemte meg for å prøve disse og bestilte 10stk. Med det endte prisen på 42,- pr.stk levert på døren.

Ble bestilt fredag morgen, og pakken ble forsøkt levert på døren mandag. (jeg var selvfølgelig ikke hjemme:-) )

Jeg er ved første inntrykk meget fornøyd. Kan legge vekt på noe:

-Målestreker på flasken. Både i Ml og Ounce. Det er oppmålt til 750ml, men selve flasken rommer 1l.

-Så langt er de helt tett. Da med dysen skrudd helt igjen.

image_149817628.jpg?bid=149817628&dx=630&dy=400&expires=MTI3NzM5MjY5M3w0NDE3MWM0YTA4NTI5MGZmOTgzYTVlMGM3ZDU0ODM2NQ==

image_149817641.jpg?bid=149817641&dx=630&dy=400&expires=MTI3NzM5Mjc3NHwwYzIwZGY1MGRmZDczNmFiZGFkZjhmZTZmN2I0YWY1ZQ==

Endret av Bjørgvin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Den lignet veldig på de flaskene de selger på Shinearama. Fulgte sprayhodet med? Må nok kjøpe noen sånne ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Flaskene ligner ja, men er nok ikke de samme. Meguiars flaskene ser også like ut som disse. Jeg har 4 forskjellige typer av dette "designet" nå, men alle har litt forskjellige dimensjoner og egenskaper. Noen er tette, andre ikke :) Hvordan er sprayeren på disse egentlig?

Endret av mighty82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Flaskene ligner ja, men er nok ikke de samme. Meguiars flaskene ser også like ut som disse. Jeg har 4 forskjellige typer av dette "designet" nå, men alle har litt forskjellige dimensjoner og egenskaper. Noen er tette, andre ikke :) Hvordan er sprayeren på disse egentlig?

Sprayeren på Shinearama flaskene som jeg har lekker ihvertfall i alle bauger og kanter. Hvis disse er tette må jeg nok investere i ett par stykker ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

Virker som serveren som har bildene sliter litt.

Jeg var tenkt å kjøpe megs flasker på shinerama, men leste her på forumet at disse og lakk som en sil. Så var klar for å prøve noe nytt.

Jeg kan bare sammenligne med flasker fra europris og biltema. Så sprayeren virker solid og kompakt den:-) Gir en fin og bred dusj. Muligens antydning til en liten skvett når du slipper ut. Jeg klarer å justere dette ved å ha dysen helt på minimum.

Sprayhodet fulger med ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Holder den sterkere kjemikaler? (prickbort etc)

Disse så slettes ikke dumme ut de, og jeg også er på jakt etter å skaffe meg like flasker her hjemme da jeg ikke liker alle de forskjellige jeg har...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

De var billige, men ble jo dyr frakt..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

Har sendt de mail angående hvilke produkter de mener de skal tåle. Jeg har en original 1l prickbort flaske jeg har brukt hittil. Usikker på om jeg skal fortsette med det. Kan jo godt ofre en flaske til en prickborttest. Hvor lenge må bør det stå før jeg kan konkludere med noe?

Frakten er på 116,- levert på døren. Å sende egenembalert norgespakke i dette landet koster jo 150,- Så har ikke noe å utsette på fraktprisen. Alternativet mitt hadde vært å tråle byens europrisbutikker i jakt på de gjennomsiktige flaskene. Virker som det er mer fancy med diverse technofarger når man skal vanne blomster.

Stk.prisen går jo ned jo fler du bestiller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Er det bare meg som er fornøyd med sprayflaskene til scandicshine?

Disse er gjennomsiktige... fåes som 0,5 og 1L... lekker ikke overhodet.... og takler prickbort og tykkere saker som P21S Power Gel.

Den ene flasken min har nå stått med Prickbort i nesten en mnd, og den fungerer fortsatt veldig bra.

Snakker da om disse flaskene:

Chemical Guys Sprayflaske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

De ble vurdert, men som jeg skrev over. Jeg var ikke klar for å svi av over 1000,- De koster jo henholdsvis 89,- og 99,- før frakt. Trengte 10 stk i denne omgang.

Nå har jeg fått 10stk 1l flasker med målemerking som holder tett til 420,- levert på døren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

De ble vurdert, men som jeg skrev over. Jeg var ikke klar for å svi av over 1000,- De koster jo henholdsvis 89,- og 99,- før frakt. Trengte 10 stk i denne omgang.

Nå har jeg fått 10stk 1l flasker med målemerking som holder tett til 420,- levert på døren.

Til informasjon så slipper man frakt for kjøp over 1.000,- hos scandicshine som VIP-medlem.

Men jeg skjønner hva du mener... blir jo billigere uansett på den måten du sier. Sa fremt flaskene man kjøper holder mål så klart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

Risken var jo 420 kr for noen flasker som IKKE holdt tett, da hadde du jo måttet ut med nesten en 1000lapp ekstra, om du hadde vært uheldig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

Risken var jo 420 kr for noen flasker som IKKE holdt tett, da hadde du jo måttet ut med nesten en 1000lapp ekstra, om du hadde vært uheldig. :)

Uenig :-))

Hadde ikke disse flaskene holdt mål hadde jeg returnert de. Har angrerett i 14dager.

Og som jeg og skrev i første innlegg så var det ikke et kriterie at flasken holdt tett, men et stort pluss.

Endret av Bjørgvin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd    1
Odd

For at sprayeren ikke skal sprekke/lekke bør den alltid tømmes helt før du setter bort flaskene.....spess med felgrens/andre sterke ting. Den grå som er for kjemikaler kan også sprekke opp om den ikke tømmes, min sprakk med bilberry felgerens.

Etter jeg startet å skru det ut av flasken og tømme de helt funker det bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

For at sprayeren ikke skal sprekke/lekke bør den alltid tømmes helt før du setter bort flaskene.....spess med felgrens/andre sterke ting. Den grå som er for kjemikaler kan også sprekke opp om den ikke tømmes, min sprakk med bilberry felgerens.

Etter jeg startet å skru det ut av flasken og tømme de helt funker det bra :)

Disse flaskene du tenker på? Eller mer generelt? Hvilken grå? :-)

Sikkert lurt å tømme sprayhodet ja. Gjerne kjøre gjennom med vann først og. Godt tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd    1
Odd

Disse flaskene du tenker på? Eller mer generelt? Hvilken grå? :-)

Sikkert lurt å tømme sprayhodet ja. Gjerne kjøre gjennom med vann først og. Godt tips

Sprayeren hadde nok stått 2mndr når den sprakk med bilberry...det var denne: http://www.cleanyourcar.co.uk/accessories/chemical-resistant-sprayer/prod_373.html

Uansett god pris på flasker fra UK :)

Disse er også knallgode: http://www.cleanyourcar.co.uk/accessories/empty-dispensers-12-us-oz-/prod_336.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

Flaskene holder fortsatt mål? Vurderer å legge inn en bestilling på endel.

Hvordan spruter de? bredt eller omtrent som JIF vindusvask'en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig