Gå til innhold
West

Nakkestøtter tilgriset med motorolje!!

Recommended Posts

West    10
West

Skulle gjøre bilen klar for ferie om kort tid. Skulle baki Touranen, opp med luke til oppbevaringsrom i dørken bak. Skulle sette på nakkestøtte på ett av de bakerste setene.....men....men.....WTF!!!!!????...... nedi dette rommet ser jeg det flyter med OLJE!!! :blink:

Dette oppbevaringsrommet brukes til påfyllingsolje, altså godt innpakket i egen veske og med korken godt igjen pluss plass til nakkestøtter....

Har bitt meg merke i at den kannen med olje byttes hver gang bilen er på service. sikkert en del av pakka med service osv. og det er sikkert en positiv mening med denne greia. Uansett.

Nå viser det seg at denne kanna ikke har vært tett siden den ble lagt ned.

Resultat;

2 stk. nakkestøtter mettet med olje :(

1 stk. tilbehør til dekkpumpe (pose med en kanne, slange osv) full av olje :(

Hele bunnen i dette oppbevaringsrommet flyter av olje, og selvfølgelig er det en liten åpning i dette rommet som forsvinner "ned i bilen" der jeg aldri kommer til :(

Poenget med denne posten er todelt;

1. Hva kan jeg gjøre for å rengjøre disse nakkestøttene? De ser ikke ut til å kunne tas av i form av noe løst trekk osv.

2. Bør jeg kreve erstattning for nye nakkestøtter, eller tror dere det kan bli vanskelig?

(til info; bilen var inne på service for drøye halvannen uke siden, og "pakken" ble dermed lagt i rommet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TotenJeep    12
TotenJeep

Dette er helt klart et klagetilfelle synes jeg. Etter min mening må du helt klart kunne kreve nye nakkestøtter.

Ønsker lykke til med klagesaken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

Dette ville jeg også gått tilbake til forhandler med.

Pass på å ikke gjøre noe med det før de har fått sett det med egne øyne. Og ta bilder. for dokumentasjon!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Det er jo verkstedet som har gjordt ei kjempetabbe, og da mener jeg det er helt naturlig å kreve de for det skaden vil koste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
West    10
West

... og så ser jeg jo at jeg i panikkens hysteri IKKE tok bilde av dette. Alt er gjort rent inne i bilen, men utstyret som ble tilgriset er bare satt i plast i garsjen.

Hmmm..... ikke alltid lurt å være for kjappt ute med klut og papir.... :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Olje er jo ganske tykt.... så er ikke heeeelt sikkert at denne har trekt seg gjennom til skumgummien...?

Da ville jeg vertfall først prøvd med en stoffrensemaskin og dreanclean på støttene. Men jeg ville passet på og holdt oljen fuktig og ikke lagt de til tørk.. har for meg at det blir vanskeligere å fjerne tørket olje enn fersk olje...

Men som sagt, så mener jeg at dette er en klagesak, selv om jeg nok tror du ikke kommer så langt hvis dem er vanskelige.

Ser for meg argumenter fra forhandler som:

"dette rommet er ikke beregnet for nakkestøtter"

"må være svakhet i flasken da vi skrudde denne skikkelig igjen... ta dette med oljeprodusenten"

"hard kjøring kan ha forårsaket at flaskekorken kan ha skrudd seg opp"

Er kjipt når slikt skjer, men er dem vanskelige så kan du bare glemme å få igjen noe som helst.

Er dem greie å ha med å gjøre, så innser dem nok at dem kan ha glemt å skru fast korken skikkelig og erstatter tapet av nakkestøtter og evt. bestiller nye på sin regning.

Lykke til skal du vertfall ha! For VW er jo ikke akkurat kjent for å ha de mest serviceinnstillte verkstedene... selv om det finnes unntak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
West    10
West

For ordens skyld; Det er ikke vw-forhandler det er snakk om. Jeg har alltid hatt mine biler hos et lokalt, men seriøst verksted (MECA-gruppen) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
solrikioo    0
solrikioo

Dette skjedde med fatters touran også. :P Kjip sak. Han har vel bare gitt f. mener jeg. Da det var han som hadde lagt en dårlig tilskrudd flaske der. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig