Danny

Nanofail

Etter å ha sett video'n til hmsilset (link), og jabbet om dette til samboeren... så skulle endelig dagen komme hvor jeg skulle teste ut dette selv!

Det er samboeren som kjører mc.. Så hjelmen hennes skulle få behandling.

Slik ble resultatet:

post-1203-003672000 1277219360_thumb.jpg

Gikk litt fort i svingene og ruterensen ble påført med nanosvamp.. med ditto riper :rolleyes: Note to self: les bruksanvisningen nøye :rolleyes:

(tipset her er altså ruterens + plast = no go)

Videre følger for hennes del ble uteblivelse fra banekjøring, og for min den bestilling av nytt visir :lol:

Har testa litt med våtsliping, har hatt hell med det før på lykter, men gjenstår litt på disse. Bilde er tatt før våtslip. Kun nanofaileffect :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.dette var dumt da.. Ruteforseglingen skal sprayes på med noen få dusj, og fordeles lett utover med nanosvampen.Skal ikke kunne bli riper. Ser ingen riper jeg da, men ser ut som det har herda litt feil/lenge eller trukket seg inn i materialet.. Prøv å spray på flata nå da(uten å vaske først) og fordele med nanosvampen og tørk av etter 20 min.

Skal skrive inn i videoen at ruterens ikke bør brukes om det er den som er skyldig..Tror ikke jeg brukte den.Men uansett så er det vel mange plastsorter som blir brukt til visir på diverse merker..

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plast eller lakkerte flater med nanosvampen er ikke noe bra triks slik jeg har skjønt det....

du får finne frem noe polish og få den blank igjen om det lar seg gjøre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt uheldig her ja, men er jo bare meg selv å skylde på. :) Det står på ruterensen at den ikke bør brukes eller brukes med forsiktighet på Lexan ;)

Hadde jeg droppet ruterensen og gått rett på forseglinga hadde det nok blitt bra. Bildet er tatt etter at forseglinga har sittet i ca 20 min og deretter blitt buffet med MF. :mellow:

Har allerede gått i gang med våtsliping, får se om jeg får redda visiret med det.. 2000 grit etterfulgt av plast-x.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at det å droppe ruterensen og gå rett på selve forseglinga gir knakende bra resultater

på hjelmvisir.

Å bruke nanosvamp på et visir er vel like stor suksess som å ha amerikansk flagg på T-skjorta i årsmøtet til AlQaida :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at det å droppe ruterensen og gå rett på selve forseglinga gir knakende bra resultater

på hjelmvisir.

Å bruke nanosvamp på et visir er vel like stor suksess som å ha amerikansk flagg på T-skjorta i årsmøtet til AlQaida :)

Gikk helt fint å bruke nanosvampen på mitt visir.Men jeg fordelte lett da.Gnikker ikke hardt inn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slipemidler i disse rensene som følger med Nanolotus og Nanolex forseglingene...

Burde være greit å fjerne "mattheten" med roterende og ordentlige produkter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Danni

Kjedelig at du fik riper i visiret :(

Ja rigtig. Der er abresive slipemidl i rensen fra os, det er også en av grundene til at denne er så effektiv på glass.

Må IKKE bruges på ikke harde overflater som plastik, lakk og plexiglass.

Hvis du bruger en ny nanosvamp + vann er den veldig bra på visiret. Bruk evt en vanlig ikke abresiv glasrens+mf før nanosvampen hvis det er veldig møkkete.

med hensyn til forsegling følger du bruksanvisningen som vanlig ;)

Med hensyn til riperne er det ikke noget problem at slipe væk, bruk samme fremgangs måte som på lygterne. evt start med den fineste papir.

Held og lykke med damen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive