Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen!
Unnskyldninger for vanlige dårlige Google oversettelse :blush:
Bare en rask påminnelse for dere alle - når du importerer ordre fra oss (eller hvor som helst utenfor Norge) som du vet at du noen ganger kan det få ekstra får plikt kostnader fra enten FedEx eller Tollvesenet :(
Men, hvis du ønsker kan vi betale plikt kostnader for deg - du trenger bare å huske å spørre oss med et notat på bestillingen din. I det siste, ville du legge til et notat til Paypal, men på vår nye nettside må du legge notatet på vår side, like før du foretar betalingen.
Du må legge til et notat rett etter at du har bekreftet shipping rate og adresse, her:
ordernotes_zps6e32f27c.jpg
Det vil faktisk si "Write any order notes or special instructions here:" og ikke "Order comment". Bare skrive et notat her som sier "Please ship with DDP" og vi vil se at notatet på ordre og vet å betale kostnadene for deg. Som standard har vi ikke betale disse, så ikke glem å legge til note!
"DDP" står for "Delivery Duties Paid" (levering plikter betalt).
Jeg tenkte jeg ville minne alle som ikke mange folk ber om det lenger, og jeg ønsket å bekrefte at du var alle klar over :)
Kristian Nafstad
Skrevet

Hvilken forskjell vil det være om man ber dere ta DDP og ikke EXW? Slipper vel ikke mva antar jeg? Men er det snakk om å slippe å betale for andre ting som f.eks import av en spesiell kjemikalie e.l?

Kjører Golf MK6 2011 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

Skrevet (endret)

Hvilken forskjell vil det være om man ber dere ta DDP og ikke EXW? Slipper vel ikke mva antar jeg? Men er det snakk om å slippe å betale for andre ting som f.eks import av en spesiell kjemikalie e.l?

Hvis du ønsker å ha en ordre sendes via EXW, er du velkommen til å legge til et notat til for å si dette. Vi ville selvfølgelig refundere eventuelle fraktkostnader tilbake til deg.
For alle som ikke vet, hvis du sender EXW så er du faktisk arrangere alle shipping selv gjennom en speditør eller transportør - i den situasjonen ville vi bare pakke ordren vente på kurer for å hente den. Vi har gjort dette i det siste, men jeg vil ikke anbefale det med mindre du bestiller en svært stor mengde (en pall, for eksempel). Med EXW ikke vi ville belaste deg frakt hele tatt, men vi ville ikke bli involvert i transporten, og du vil være ansvarlig for eventuelle fraktkostnader og skikker / import avgifter. Dessuten ville vi ikke være i stand til å hjelpe deg hvis forsendelsen ble skadet eller mistet, ville du må løse det med speditør. Det kan også være en mye hardt arbeid for deg hvis du ikke allerede har en speditør. EXW er vanligvis bare ber om handel kunder som bestiller svært store mengder, og som allerede importerer en rekke varer via en agent uansett.
For de fleste kunder og normale ordrer, er det mer praktisk å forlate frakt til oss - arrangere din egen skipsfart kan være mye dyrere enn bare ber oss om å betale DDP.
Endret av Foxx
Skrevet

Du kan i grunn ikke sammenligne ddp og exw, da ex works i praksis betyr at du må ta kontakt med en norsk eller britisk speditor og organisere transporten selv. Det betyr også at du tar ansvaret for alt som skjer under transport, og etter transport, som fortolling.

Et annet mye brukt alternativ er ddu, som endel firmaer bruker når de har særs gode fraktavtaler nasjonalt men ikke internasjonalt.

For oss som privatkunder i Norge som skal handle fra Shinearama, er ddp det absolutt enkleste og beste. Da betaler Shinearama alle kostnader i forbindelse med fortolling, slik at vi slipper å få fakturaer i ettertid fra feks Posten eller Dhl med svindyre fortollingsgebyr og tull.

Mer kan leses om incoterms her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Incoterms

Kristian Nafstad
Skrevet

For oss som privatkunder i Norge som skal handle fra Shinearama, er ddp det absolutt enkleste og beste. Da betaler Shinearama alle kostnader i forbindelse med fortolling, slik at vi slipper å få fakturaer i ettertid fra feks Posten eller Dhl med svindyre fortollingsgebyr og tull.

Mer kan leses om incoterms her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Incoterms

Mja.. men hvis Shinearama betaler fortollingsgebyr + mva så vil jo det være en utgift for dem som da fører til at de taper penger?

Kjører Golf MK6 2011 

Skrevet

Mja.. men hvis Shinearama betaler fortollingsgebyr + mva så vil jo det være en utgift for dem som da fører til at de taper penger?

Jeg tipper de korrigerer fraktprisen på ordren din til å dekke kostnadene. Normalt er det likevel billigere enn å betale de norske gebyrene.
Kristian Nafstad
Skrevet

Skjønner. Det var det jeg ville få klarhet i :)

Kjører Golf MK6 2011 

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg tipper de korrigerer fraktprisen på ordren din til å dekke kostnadene. Normalt er det likevel billigere enn å betale de norske gebyrene.

Hvorfor får man da likevel faktura for forenklet tollbehandling og mva i etterkant?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Hvorfor får man da likevel faktura for forenklet tollbehandling og mva i etterkant?

Du skal ikke det når sendingen er sendt som ddp.
Skrevet

Det er riktig - for dere folkens er det vanligvis enklere og billigere. Vi er glade for å dekke DDP kostnader, du trenger bare å spørre :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Er det noe feil med koden nå? Får den ikke til å funke..

Ja, jeg vasker med svamp!

Skrevet

"Voucher code "dcno5" is not valid"

Skrevet

What do you have the shipping destination country set to? The code will not work if the order is not being shipped to an address in Norway :)

Skrevet

Kan noen forklare meg litt om ddp og incoterms?

Har jeg forstått riktig at jeg som kjøper ikke betaler toll, gebyrer/avgifter? Hvordan er det med mva? Betaler jeg mva?

F.eks. Om jeg bestiller varer fra shinearama for 500,- , merker bestillingen med ddp og betaler via paypal, hva mer må jeg betale da?

Frakt såklart, men må jeg betale mva?

Skrevet

Kan noen forklare meg litt om ddp og incoterms?

Har jeg forstått riktig at jeg som kjøper ikke betaler toll, gebyrer/avgifter? Hvordan er det med mva? Betaler jeg mva?

F.eks. Om jeg bestiller varer fra shinearama for 500,- , merker bestillingen med ddp og betaler via paypal, hva mer må jeg betale da?

Frakt såklart, men må jeg betale mva?

Da betaler du norsk mva på 25% og 100 kr i fortollingsgebyr til FedEx.

Koden funker ikke hos meg nå vertfall:(

Velg Norge som destinasjon, skriv inn postnummer og velg "Get a Quote". Deretter kan du taste inn rabattkoden.

Skrevet

Velg Norge som destinasjon, skriv inn postnummer og velg "Get a Quote". Deretter kan du taste inn rabattkoden.

Dette funka som gull, takk! :)

Saab 9-3, 2004 1.8t

Skrevet

Thanks, Mattern! :)

Skrevet

Vet ikke om dette er riktige plass å spørre men er det mye å spare på å bestille frå Shinearama ift norske nettbutikker ala Scandicshine o.l.?

For en nybegynnerpakke (avfetting, felgrens, glassrens, såpe, mf kluter/tørkler, børster, bøtte, apc) ?

Skrevet

Så da mener du at DPP ikke betyr noe som helst da? Det er mye motstridende informasjon her. Hittil har jeg forstått det sånn at DPP betyr at butikken dekker moms og fortollingsgebyr, og at du betaler for dette på forhånd.

Skrevet

Så da mener du at DPP ikke betyr noe som helst da? Det er mye motstridende informasjon her. Hittil har jeg forstått det sånn at DPP betyr at butikken dekker moms og fortollingsgebyr, og at du betaler for dette på forhånd.

Vel, moms er ikke inkludert i DDP. For å korrigere meg selv betaler du ikke fortollingsgebyr, men momsutleggsgebyr. Det er heller ikke inkludert.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår