Vegamannen

Hologrammer/Gjenspeiling i lakk

Hei

Begynnte litt i Cleaner Fluid tråden min, men siden det er litt off topic lager jeg heller en ny tråd.

For en stund siden polerte jeg bilen min med Meguiars Deep Crystal serie og Ultimate Compound.

Altså DC1-UC-DC2-DC3. Dette ble meget bra, og leverte en perfekt overflate.

Deretter la jeg på Dodo Juice Purple Haze utendørs. Etter dette oppstod disse hologrammene ripe gjenspeilingene i lakken.

Ble lei og gikk til innkjøp av Cleaner Fluid og Onyx fra Swissvax. Satset på at dette skulle ta det. Men nei, har fremdeles disse ripene/hologram lignende greiene.

Først tenkte jeg at det kunne være voks svetting, og eller at jeg har laget ripene når jeg la på laget utendørs(blåste kanskje litt)

En annen teori er at jeg har vært for kjapp når jeg polerte og med Deep Crystal serien og UC. Spesielt når det gjelder UC, leste i dag at denne skal jobbes en del med for å unngå slike hologrammer/gjenspeilinger jeg fikk. Bruke god tid vist. Kan det være at DC2 og DC3 dekket over disse ripene første gangen? OG så kom de frem etter noen vask og lag med Dodo Juice?

Hvordan kan jeg lettest ordne opp i dette? Kjøre over med Ultimate Compound med grønn eller oransj pad i fra Cyclo, og ta det med ro med maskinen denne gangen. For så deretter Cleaner Fluid med hvit pad i fra Cyclo og så Onyx på toppen? Eller bør jeg kjøre hele DC serien igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilde ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent umiddelbart tenker jeg på pad og/eller mikrofiber som har "ulumskheter" i seg, at man har en schnål lakk som ikke tåler hånd-berøring eller kontaminasjoner fra å stå utendørs. Man ser egentlig ganske grei forskjell på voks-svetting og riper forårsaket av pad/mf - så et bilde hadde vært fint her ja.

DC3 har i min tid ikke svettet ihvertfall og jeg har brukt opp ei flaske med sakene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, gikk fint med DC3, men det var etter at jeg la Dodo Juice Purple Haze merkene kom. Ble heller ikke kvitt de etter at jeg la Cleaner Fluid og Onyx.

Men tipper at DC2 og DC3 kanskje har skjult merker etter Ultimate Compounden? Leste en plass at denne kunne lage slike merker hvis du ikke jobbet den inn skikkeligt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, gikk fint med DC3, men det var etter at jeg la Dodo Juice Purple Haze merkene kom. Ble heller ikke kvitt de etter at jeg la Cleaner Fluid og Onyx.

Men tipper at DC2 og DC3 kanskje har skjult merker etter Ultimate Compounden? Leste en plass at denne kunne lage slike merker hvis du ikke jobbet den inn skikkeligt?

Eg har opplevd masse sånne merker med ultimate compound(feilbruk) og dem er faktisk så små at DC2 og DC3 sannsynligvis hadde fylt over dem ei liten stund...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har opplevd masse sånne merker med ultimate compound(feilbruk) og dem er faktisk så små at DC2 og DC3 sannsynligvis hadde fylt over dem ei liten stund...

Gå over på nytt da kanskje, og ta det litt mer med ro.

Ja, de er veldig små.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bilder av resultatet, det er vanskelig å gi god inntrykk uten å se problemet.

men, 'disse hologrammene ripe gjenspeilingene i lakken' er enten faktiske riper i lakken som var masket av compound oljer, som da ble buffet bort når du buffet voksen. eller så er det mer 'hologrammer' hvis vil antyde til en for rask av buffing av voks, før den fikk fult lagt seg, MEN da ville det blitt borte med et par buffe tak til, og definitivt bli borte igjen når du tok av voksen. eller det kan være som tidligere sagt at det er noe muffins med selve lakken.

som sagt, det er ikke enkelt å vite uten litt bilde hjelp, og selv da er jeg ikke sikker jeg vet hva det er men kan kanskje forske videre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg la voksen var solen gått ned, så jeg fikk ikke inspisert skikkelgt. Men jeg tenkte jeg kunne prøve med Quick Detailer, å prøve å gå over bilen med det. For å se om det er voks svetting. Eller er dette ikke noe vits i?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg la voksen var solen gått ned, så jeg fikk ikke inspisert skikkelgt. Men jeg tenkte jeg kunne prøve med Quick Detailer, å prøve å gå over bilen med det. For å se om det er voks svetting. Eller er dette ikke noe vits i?

Jeg hadde også slike hologramliknende striper i panseret mitt... men det viste seg kun å være litt svetting etter voksen som IKKE gikk å fjerne med Microfiber.

Litt Quick Finish gjorde dog susen hos meg vertfall...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er mulig å bruke en detailer for å se om det blir bedre, men da er jeg ikke sikker på at du vet hva som gjorde det. er det mulig for deg å ta for deg en rute, strippe produkter totalt og så et par IPA wipe downs for å se om det ligger i lakken. hvis du ikke ser det da, så skjer det etter du begynner med produkter. så legg på litt voks og smør det så tynt som du klarer, dette er viktig fordi du vil komme til å buffe av alt som ikke bonder allikevel, ikke noe vits i å kaste bort produkt. la det stå til det hazer (vent til det tørker eller føles tørt ut, det skal ikke føles fett eller kunnes legge igjen fingeravtrykk i laget.) så buffer du av og sjekker igjen. gjerne bilder.

vi skal nok finne ut av det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å bestille det nå.. Men er ikke helt sikker her nå om jeg skal begynne fra scratch igjen, eller ta sjansen på at det ordner seg med QD/QF? Tviler egentligt på at det gjør det, siden det er en stund siden jeg la på voksen nå¨.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å bestille det nå.. Men er ikke helt sikker her nå om jeg skal begynne fra scratch igjen, eller ta sjansen på at det ordner seg med QD/QF? Tviler egentligt på at det gjør det, siden det er en stund siden jeg la på voksen nå¨.

Jeg kan jo egentlig ikke love noe som helst... men hvis det er voksen som har svettet... så regner jeg med at du som meg fjerner dette med Quick finish.

Hvis det faktisk er hologrammer og små riper det er du ser, så er nok ikke QF til noe hjelp...

Hvis det er hologrammer så har jeg hørt av gutta boys her inne at Scholl S30 på orange Scholl pad er saken.

Men da må du sef. vokse bilen på nytt etterpå...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men da må jeg bestille en flaske. Tror jeg prøver meg på Ultimate Compound/DC1 + grønn eller oransj pad i fra cyclo. Deretter Hvit cyclo pad + Cleaner Fluid. Grei kombo det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal svare deg på akkurat dette...

Sikkert noen her som kan bekrefte/avkrefte om dette er riktig valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på åssen bil det er snakk om eller farge, men jeg hadde holos/striper i lakken min (sort touran) - spesiellt i panser. Jeg brukte DC1-2-3 på hele bilen med DA og suplerte med UC på feks panseret. Jeg brukte GUL CYCLO-pad med DC1 og UC og HVIT CYCLO-pad på DC2.... også toppa "heile driden" med DC3 for hånd.

Resultat; Alt av holos forvsvant ved første runde :) , men swirls er det litt igjen av. Swirls eller RDS kan jeg leve med til jeg får lært meg roterende.

Håper du finner ut av det!

Lykke til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, alt forsvant hos meg også med DC1-UC-DC2-DC3.. Men etter noen vask og ett lag med hard voks, så kom de.

Nå har jeg akkuratt tatt panser, tak, og bagasje luke med UC+Cleaner Fluid.

Deretter Onyx på hele bilen. Ble DRIT bra for å si det sånt. Så ut som om det meste hadde forsvunnet også... Men det vil vise seg i morgen.

Får gå over med QD i så tilfelle, da er det kanskje voksen som svetter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk du se holo etter du gikk over med UC+Cleaner Fluid i lakken? tok du en IPA wipedown?

kult at du fikk resultat du så etter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det så ikke ut som det var holos i går vertfall.. Tok ikke IPA(er ikke helt sikker på hva jeg skal bruke til det?)

Ja, bilen ble blank, sykt blank. Skal ta en annen bil neste uke, og da blir det Dodo Juice Rainforest Rub på den. Det blir nok bra:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive