Gå til innhold
TotenJeep

Menzerna PO 106FA

Recommended Posts

TotenJeep    12
TotenJeep

Jeg har en kollega som skal håndpolere en Golf. Kan Menzerna PO 106FA brukes til håndpolering? Jeg har ikke kjennskap til produktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Menzerna 106FA er vel så vidt jeg vel noe man bruker på små swirls, så jeg vil vel anta at han kan bruke denne som en polering før voks/sealer.

Men best resultat får man vel uansett med maskin, da man slipper å gnukke seg ihjel med håndmakt...

Her er forøvrig en link til produktet:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=2

Endret av Bjerknez

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Ja, den kan brukes for hånd, men resultatet er ikke i nærheten av hva du får med maskin.

Alle nåværende Menzerna-produkter er utviklet for bruk med maskin, de hadde enkelte versjoner for noen år siden med en annen kjemisk oppbygging som gjorde at du kunne bruke de for hånd med ganske bra resultat.

Personlig ville jeg valgt noe helt annet til håndmakt, AutoGlym SRP feks.

Endret av Knutis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg vil også anbefale et produkt for håndbruk fremfor proffprodukter som er spesiellt laget til bruk med roterende maskin. Megs Ultimate Compound er gull både for hånd og med DA når det gjelder riper/swirls.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Nå har jeg ingen direkte erfaring med 2.0, men 1.0 bestod stort sett av fillers, og en kompis kjørte den for hånd på sin 2000 Bmw 520 i sølv, uten å bli direkte imponert.

Det jeg har sett av Autoglym SRP har vært mye bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sruben    16
sruben

2.0 synes jeg virker veldig bra, men er nok littegrann fillere i den også ja selvom den ligger på ca 6 i cutting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Vil så absolut anbefale Ultimate Compund da det kommer til håndpolering. Innenfor dørhåndtak og andre "hard to get" plasser bruker jeg ikke annet. Etterlater en meget bra overflate, også etter wipedown...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

menzerna er jo beregnet for maskin så partiklene vil ikke brytes ned ved håndpolering.

Så vil nok bli bedre med noe beregnet for hånd!! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig