Hans Olav

Clay tullball

Prøvde clay for første gang da jeg tok min første lakkorrigering her om dagen.

Jeg syns det ble bare rot jeg. Den lagde jo nesten mer riper enn det var. Hele bilen ble stygg.

Jeg føler jeg brukte nok lube. Var den for "møkkete" kanskje?

Skulle jeg brukt to klumper?

Aner ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var vel grundig vasket med god avfettning osv? Har aldrig opplevd det selv.. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde at Swissvax Paint Rubber Blue lagde litt riper i min lakk, men regner med at det var på grunn av at det var for lav temperatur ute. Fungerte helt utmerket når jeg clayet bilen for en måned siden. Hvilken clay brukte du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å holde claybaren lunken/varm hele tiden. Merket sinnsykt stor forskjell på min egen bil, før og etter jeg lærte det. Truls fortalte at han brukte å ha en bøtte/bolle med varmt vann i - som han dyppet/knadde claybaren oppi. Prøvde dette og fikk ikke en eneste ripe i lakken. Myk Mazda lakk ;)

Bare å dyppe ned i bøtten og kna til den er helt myk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var avfettet, skumlagt og vasket med sterk såpeblanding. Kan godt hende clayen ikke var myk nok. Var meguiars clay.

Kan godt være at det satt igjen en del dritt nederst på skjermer som fulgte med..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husket du å kna clayen godt da? Det er alfa og omega om du har gjort det eller ikke..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det gjorde jeg..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det gjorde jeg..

Okei. Jeg bruker selv Meguiars sitt clay. Og som beskrevet ovenfor så ble det en del riper/striper i lakken etter første runde. Da knadde jeg den bare i nevene. Fikk så tips om varmt vann, som man skulle kna den i - etter det ble det ingen riper. Viktig å holde den varm og myk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen var avfettet, skumlagt og vasket med sterk såpeblanding. Kan godt hende clayen ikke var myk nok. Var meguiars clay.

Kan godt være at det satt igjen en del dritt nederst på skjermer som fulgte med..

Du sier at det kan være noe skitt som satt igjen etter neders på sjermer? Et godt tips er vel alltid å begynne øverst på bilen og jobbe seg nedover mot "skitne" områder.. :) Da slipper du å dra driten opp mot mere synlige områder.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg prøve med varmt vann neste gang! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har selv brukt Meguair´s sin clay endel uten å få riper. Bruker ei bøtte med varmt vann. bruker og to klumper med clay når jeg jobber. En clay ligger hele tiden i bøtta og varmer seg. Knar og bytter clay ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg liker mother's clay'en, syns den er veldig myk og fin, lett å kna og forme, og lager lite merker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva brukte du som clay lube?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en pumpeflaske med ONR som jeg fukter med hele tiden mens jeg jobber med clayen. Knar også klumpen regelmessig så jeg skifter ut den skitne delen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs clay og ONR er fyfy har jeg erfart.

All annen clay jeg har prøvd går bra sammen med ONR men ikke Megs.

Megs clay sammen med Megs QD funger derimot fjell :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte meg qd som lube. Den pakka man får kjøpt.

Men er nok varme som har vært problemet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive