Bjørn

tips til fjerne spon fra vinkelsliper

nevøen min har fått på lakken noe som ser ut som fastbrent spon fra vinkelsliper og han spurte meg hvordan han kunne fjerne det (jeg har ikke sett det selv enda) det første jeg tenkte på var clay men jeg er igrunnen redd at det sitter for fast.

jeg hadde en bil inne til en jobb på et karosseriverksted for en tid tilbake og da jeg hentet bilen så var den full av fastbrent spon fra vinkelsliper , bilen hadde stått ute over natten og det hadde regnet så det var lett og se pga rustfarge. verksmesteren vasket så bilen min men jeg nektet å godta resultatet for jeg kunne fortsatt se at det satt spon i lakken , " jeg skal få sendt den til polering" sa han da , fremdeles ikke tilfredstillende resultat .

de måtte tilslutt hellakkere hele bilen (måtte true med advokathjelp fra NAF også da ;) ) forde den var "krysset" noe som betydde at dellakkering ikke ville bli fint , så jeg vant her :thumbup:

men tilbake til min nevø's bil , noen tips?

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay pleier å funke. Har fått bort slike spon selv med aggressiv Clay. Hvis ikke blir det samme runden som deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay pleier å funke. Har fått bort slike spon selv med aggressiv Clay. Hvis ikke blir det samme runden som deg :)

høres bra ut , takker for svar Andreas

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst det er fastbrent spon så tviler jeg egenltig på at clay er sterk nok til å ta det <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fastbrent spon ordner du med clay, litt ekstra seigt, men bare å ta seg god tid...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vist få tak i en ny clay , har bare med /mild clay her etter det jeg husker

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte den blå Scholl clayen, og det fungerte bra, og den er mild..

Hva slags clay har du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen grå noen blå .... heheheh , men har vel 5 stk , og de fleste fra SS men har intrykk av at jeg ikke altid har fått det jeg har bestillt.

når jeg tenker meg om så skal der være: medium sholl / blå riccardo / bilthammer soft og en fra meguiers , har kikket litt i butikken til SS og tror jammen jeg har en blå scholl også ;)

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er ute etter en relativt aggressiv clay er niteo sin fin (Glare) Fårs på torshov bilrekvisita om du har noen i nærheten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo en her inne som hadde en test på et produkt som tok knekken på rust/metallstøv som var fast i lakken. Sprayet bare på i flere omganger og du kunne se at metallet ble nærmest lilla væske som rant av......

Noen andre som har sett den, som kan hjelpe med en link?

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo en her inne som hadde en test på et produkt som tok knekken på rust/metallstøv som var fast i lakken. Sprayet bare på i flere omganger og du kunne se at metallet ble nærmest lilla væske som rant av......

Noen andre som har sett den, som kan hjelpe med en link?

:)

Det var vel EbbeJ med Iron Cut.

Min link :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

iorn cut ser ut til å være gudd stuff , søkte på google men ingen norske butikker kom opp

rudilgr:

ingen torshov i nærheten her.....

edit : skriveleif.

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

iorn cut ser ut til å være gudd stuff , søkte på google men ingen norske butikker kom opp

Sitat EbbeJ: Det kan købes direkte ved Aquartz, men også ved f.eks. i4detailing.co.uk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat EbbeJ: Det kan købes direkte ved Aquartz, men også ved f.eks. i4detailing.co.uk.

fint det jakart , takk for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om Iron Cut og Ferrobet rustvask har noe til felles?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var inne på Comfort her en dag, og de hadde en flaske i hyllen som het Iron Cut, men jeg tror det var ett annet produkt...

Var beregnet på vask av badekar o.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan evnt. også bruke Applied sin Syrevask, den fjerner det nok lett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var inne på Comfort her en dag, og de hadde en flaske i hyllen som het Iron Cut, men jeg tror det var ett annet produkt...

Var beregnet på vask av badekar o.l.

Fine , det må sjekkes

Kan evnt. også bruke Applied sin Syrevask, den fjerner det nok lett.

Litt redd syrevask på lakken , kan den brukes på lakk altså?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel EbbeJ med Iron Cut.

Min link :)

Stemmer det :) Godt å ha litt hjelp til hukommelsen, som ikke alltid er på topp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive