Bjerknez

CG EZ-Cream vs. CG Vertua Bond?

Jeg ser at Scandicshine har begge disse på nettsiden sin, men for meg så ser det ut til at disse to gjør samme jobben?

Eller er det forskjeller ute å går...og hvem anbefales evt. av disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Maxi Suds II og Glossworkz gjør nå i og for seg samme nytten, men noen liker den ene fremfor den andre.

Selv har jeg bare brukt Vertua Bond, hvor mye heft til voks den gir vet ikke jeg, men merket iallefall at overflaten ble veldig mye glattere og merker også at denne har litt filler i seg, da MF merker i svart lakk forsvant etter påføring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Maxi Suds II og Glossworkz gjør nå i og for seg samme nytten, men noen liker den ene fremfor den andre.

Selv har jeg bare brukt Vertua Bond, hvor mye heft til voks den gir vet ikke jeg, men merket iallefall at overflaten ble veldig mye glattere og merker også at denne har litt filler i seg, da MF merker i svart lakk forsvant etter påføring.

Bare lurte siden jeg har ett par flasker med EZ-cream stående... samt at jeg har bestilt en flaske Vertua Bond :)

Er det fillere i EZ-cream da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjerknez: Kan du ikke bare bestille opp hele assortementet til SS, Blankbil, SV, Autibahn også videre. Så kan du lage rewievs på alt sammen? Du er jo godt igang vil jeg tro :)

Du shiner kun egne kjøretøy ikke sant?

Edit: EN sånn flaske med VB eller EZ holder vel til et sted mellom 20-30 normale biler hvis den påføres tynt (som den skal) med f.eks din DA...

Edit 2: EZ har fillere ja

Endret av East
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjerknez: Kan du ikke bare bestille opp hele assortementet til SS, Blankbil, SV, Autibahn også videre. Så kan du lage rewievs på alt sammen? Du er jo godt igang vil jeg tro :)

Du shiner kun egne kjøretøy ikke sant?

Edit: EN sånn flaske med VB eller EZ holder vel til et sted mellom 20-30 normale biler hvis den påføres tynt (som den skal) med f.eks din DA...

Edit 2: EZ har fillere ja

Hehe... lommeboken har desverre sine begrensinger.... selv hos meg... så noen oppkjøp av sortiment blir det nok ikke noe av.. hehe.

Er vel stort sett min egen bil som er prioritert ja.... samt muligens min fars når tiden strekker til :)

Er det ikke greit og kjøpe inn litt da... så man har en stund eller kanskje resten av livet...hehe. ?

Dessuten så opparbeider man seg jo litt erfaringer angående forskjellige produkter... og dette kan da umulig være en negativ greie?

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker vertua mer som bonding agent. Som før SV voks hvis jeg ikke føler for CF. Den inneholder mer rens enn EZ. De er ganske like på glans. Begge helt rå på mørke biler.

Jeg velger utifra hva jeg har kjørt som steg 1 og 2, farge, dagsform, LSP,og bileier. Begge er knall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar Petter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt ikke negativt, hver sin prioritering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok de fleste her inne er i besittelse av langt fler produkter enn dem egentlig trenger :)

Men man kjøper jo ikke slike ting når man ikke har råd liksom....

Tar ikke akkurat opp forbrukslån for å kjøpe bilpleiemidler ... for å si det sån... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker vertua bond i motorrommet på en ganske grom bil nå med SS lakk (kommer S&S btw B) ), og den renser utrolig bra!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker vertua bond i motorrommet på en ganske grom bil nå med SS lakk (kommer S&S btw B) ), og den renser utrolig bra!

Okay :)

Ser frem til S&S :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med ez cream, men har vertua bond, og bruker den før voks. Den er heeeelt rååådigg å jobbe med.

Lettere produkt å buffe av etterpå skal du lete lenge etter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med ez cream, men har vertua bond, og bruker den før voks. Den er heeeelt rååådigg å jobbe med.

Lettere produkt å buffe av etterpå skal du lete lenge etter.

Da her jeg noe godt i vente fra scandicshine :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt begge, og de er på mange måter veldig like, selv om jeg synes EZ løfter glansen kanskje ørlittegrann bedre.

For meg så har det blitt EZ som bonding på vår/sommer og Vertua som bonding på høst/vinter

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt begge, og de er på mange måter veldig like, selv om jeg synes EZ løfter glansen kanskje ørlittegrann bedre.

For meg så har det blitt EZ som bonding på vår/sommer og Vertua som bonding på høst/vinter

:)

Okay.. da er det jaggu meg bra jeg har begge deler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym Super Resin Polish funker også bra til det samme. NXT Tech Wax eller M20 og M21 over den gir skikkelig flott utseende. Dessuten har SRP bra med filler, svært gode renseegenskaper og er lettere å jobbe med enn Vertua Bond. Anbefales :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi snakker om Super Resin polish, etterlater den hvite merker på svarte lister osv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi snakker om Super Resin polish, etterlater den hvite merker på svarte lister osv?

På ruglete plast legger den igjen hvite merker, men er ikke så vanskelig å fjerne som profesjonell polish. På glatt plast funker den utmerket som rens og fjernes like lett som fra lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SRP inneholder kritt ja, så hold den langt unna gummi og listverk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive