West

Polish og maskin?

Hadde hele gårsdagen på å dulle med Touranen, noe som jeg har venta lenge på ;)

Kjørte først en lakkrens med 1-steg fra megs. Grei nok, men føler den "tok" litt lite, så på noen plasser byttet jeg ut med UC. Alt dette ble tatt med DA.

Så kom jeg til polish (også megs), men ble med ett veldig usikker på "DA eller ikke?". Etter litt prøving ramlet jeg på håndmakt og aplikator.... LITT mindre gøy, siden maskin er kjempemorro, men fikk jo god feeling med bilen og lakken da ;)

Så - er det feil å bruke maskin? Siden polish skal rett av før det tørker, syns jeg det blei j..... tungvindt å hele veien skru av og på maskinen for tørk osv...

Vær så snill og si at jeg ikke trenger bruke maskin ;) !

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lyst på store armer så er det jo bare å droppe maskinen, men jo, du kan kjøre den med maskin. Tar jo ikke så lang tid å stoppe å tørke bort da, du må jo uansett stoppe for å ta på mer polish..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser bakpå flaska syns jeg det står at det SKAL tørke før du tørker av, men lappen som er skrevet på norsk står det at det skal tørkes av FØR polishen tørker? Mulig jeg forstår feil av flaska..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruker ikkje maskin på megs step 1 og 2.

Er berre styr å bruke maskin på desse produkta,

Eg bruker maskin på produkter beregna på maskin. (produkter med slipemidler)

Joakim-G_R: Megs step 1 og 2 skal tas på eit lite område og tas av med ein gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil jo gjerne ha store armer, men det blir litt kjedelig i lengden..... spesiellt når jeg skal ta go'bilen - Caravellen!

Så også at det står forskjellig på flasken. tørk av når tørt, på engelsk - og tørk av FØR tørt, på norsk lapp. Jeg endte jo opp med det siste, for det ble jo bare skjolder hvis jeg venta til det tørket inn.

Ser også fornuften i at det ikke er noen slipemidler i disse og at det dermed ikke er nødvendig med den voldsomme kraften eller tempo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som fersk forumbruker og debutant med Megs step 1 og 2 gikk jeg over egen amerikansk SUV for hånd. Dette var altså før jeg handlet DA-maskin og etterpå er det ikke til å tenke på å bruke disse stegene uten maskin. Skjønner ikke at jeg gadd... Nå var lakken min en utfordring i seg selv så om du jobber med en bedre pleid lakk enn min så er det kanskje overkommelig. Selv tar jeg bare step 1 og 2 for hånd der jeg ikke kommer til med maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive