Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Er det feil i teksten på korrigering av lakk for hånd. Er steg 1 denne: Deep Crystal® System Paint Cleaner - Step 1

Eller er det samme på steg 1 og 2?

Terjeo
Skrevet

Er det feil i teksten på korrigering av lakk for hånd. Er steg 1 denne: Deep Crystal® System Paint Cleaner - Step 1

Eller er det samme på steg 1 og 2?

Det var det, skulle være Step 1 - Deep Crystal cleaner

Takk for infoen :)

• 9 months later...
Skrevet

Denne tråden er genial Terjeo! Tror den vil hjelpe mange, og man blir nok spart for spørsmål som ofte blir gjentatt :)

• 2 months later...
Skrevet

Fantastisk genial tråd, har ikkje vore her SÅ lengje, men utruleg mykje god informasjon her :)

• 1 month later...
  • 3 months later...
alexanderst
Skrevet

Hva er Glaze/prevoks? ;)

• DCN Poeng 1

Skrevet

Hva er Glaze/prevoks? ;)

Kan vel sei at det er polish uten slipemidler. (eller bittelitt) Er for å få lakken blankere og litt glattere. Er ikkje so vanligt å bruke. (iallfall ikkje på kundebiler) Kan jo teste på din(e) bil(er) viss du vil.

Men om du ser forskjell med og uten glaze trur eg ikkje. (iallefall ikkje etter ein skikkelig maskinpolering)

Eg har 2 glaze produkter, men dei blir ikkje mykje brukt. Blir vanligvis brukt færrest muligt produkter, slik at det tar kortest muligt tid. Hadde eg hatt garasje, so hadde eg nok hatt tid til å teste litt meir.

alexanderst
Skrevet

Mange takk for hjelpa, bryr meg ikke om å utforske dette i første omgang :D

• 2 months later...
Skrevet

hei

hvor i norge er det rimeligst og best og kjøpe 3m produkter? tenkte på ei pakke med 3M Perfect-IT III

samt jeg trenger å kjøpe noen ekstra pads, bakplater og voks.

hvor er det best å kjøpe på nett i norge? (Samme side )

• 8 months later...
  • 1 month later...
Skrevet

Det er så mange måter, jeg pleide å vaske med skum, og deretter gjøre litt polering, takk for at jeg vet så mye. :)

• 3 months later...
Skrevet

Noen som kan sette opp en enkel produktpakke til meg som fungerer bra sammen og ikke krever timesvis med arbeid?

Har kjøpt en toyota auris 2006 model for ikke så lenge siden og kjører ca 60 mil i uka. Planen min er å bruke en karcher k5 høytrykkspyler med en "foam lance" som vask i månedene mellom avfettning,polering,voks. Så det jeg trenger er en skånsom, men effektiv såpe til "foam lance". En Polering + voks som er lett å ha på uten maskin, men som varer lenge.

Lurer også litt på hvilke svamper, mikrofiber kluter jeg burde bruke og om disse kan brukes flere ganger.

Skrevet

Noen som kan sette opp en enkel produktpakke til meg som fungerer bra sammen og ikke krever timesvis med arbeid?

Har kjøpt en toyota auris 2006 model for ikke så lenge siden og kjører ca 60 mil i uka. Planen min er å bruke en karcher k5 høytrykkspyler med en "foam lance" som vask i månedene mellom avfettning,polering,voks. Så det jeg trenger er en skånsom, men effektiv såpe til "foam lance". En Polering + voks som er lett å ha på uten maskin, men som varer lenge.

Lurer også litt på hvilke svamper, mikrofiber kluter jeg burde bruke og om disse kan brukes flere ganger.

Du skal ikke polere med maskin?

I kanonen gjør autofoam en god jobb. Hadde anbefalt surfex HD før, Evt prickbort etter behov.

I bøtta er det mye som funker, selv bruker jeg Maxi suds II, grit guard bøtte og zymol eller bilnerdens spesialsvamp.

Tørke MF er gull.

Voks og polish(spørs litt å prisklasse) selv liker jeg godt swissvax, og Shield er et godt alternativ. (Collinite har dog noen billige og gode alternativ, men lukter grusomt)

MF kan selvsagt brukes opp igjen.

• 1 month later...
Skrevet

-Menzerna SIP (Grov)

-Menzerna PO85RD (Fin)

-Menzerna 106FF (finish)

Disse er vel erstattet av Fast Gloss 400 (grovest) og 500, Power Gloss 1000, Power Finish 2500 (fin), Final Finish 3000 og Super Finish 4000(finest)?

Skrevet

Disse er vel erstattet av Fast Gloss 400 (grovest) og 500, Power Gloss 1000, Power Finish 2500 (fin), Final Finish 3000 og Super Finish 4000(finest)?

De gamle "diminishing" produktene er i dag (nesten 4 år senere) erstattet med produktene du nevner, det er nok flere guider/oversikter som begynner å dra på åra som med fordel kunne blitt oppdatert :)

• 3 weeks later...
DeejayTID
Skrevet

A/C rens som anbefales?

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

• 1 month later...
Skrevet

Da har jeg mine første bilpleiepakker på vei. Mye om og men, for og imot, men landet tilslutt på følgende liste:

Produktnavn Modell Antall Pris Totalt

Bøtte med Gritguard, Lokk, Vaskehanske, Såpe, Tørkehånkle og RIM7 500ml BOTTE 1

Swissvax Shield Sett SV-SHS 1

Chemical Guys Cotton-Mikrofiber thick kluter 3 pakk 2

Swissvax Cleaner Fluid Påføringspute 6

Chemical Guys Miracle Dryer Tørkehåndkle MIRACLE 1

Bøtte med Gritguard & Lokk BØTTE. 1

Flex XC 3401 VRG Oscillerende. 1

3M Maskeringstape 3MTAPE 1

3M Maskeringstape 3MTAPE 1

Scandicshine's Sprayflasker 3 pakk 1

1 stk. Poleringspakke Menzerna og Uber 140mm

1 stk. Menzerna Top Inspection

1 stk. Prickbort MAC 124 1 liter

1 stk. Bilt-Hamber Surfex HD

Størrelse - 1 liter

1 stk. Bilt-Hamber Autofoam 5 liter

Dette skulle vel få meg igang tror jeg, noe som stikker seg ut som manglende eller feil?

Har muc-off felgrens, børste, vaskehanske, ubershine og glasscleaner fra før. I tillegg til noen microfiber fra biltema.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår