Gå til innhold

Quick detailer mellom polish og sealer


Fredrick

Recommended Posts

Heisann!

Holder på med bilen min om dagen.. Kjører først meguiars 1-2-3 step greie. og tok på step 2, polishen igår. Idag skal jeg ha på sealer, men ser i noen lys/vinkler at ikke alt polishen er blitt tørka ordentlig vekk.. Men er blitt litt vanskelig og fjerne nå, i tillegg til at det syns dårlig med mindre lys forhold er riktig..

Går det greit og spraye på et lag quick detailer og tørke av, før jeg tar på sealer? For quick detailer er vel fin til og fjerne rester mener jeg?

Fredrick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maggi224

Heisann!

Holder på med bilen min om dagen.. Kjører først meguiars 1-2-3 step greie. og tok på step 2, polishen igår. Idag skal jeg ha på sealer, men ser i noen lys/vinkler at ikke alt polishen er blitt tørka ordentlig vekk.. Men er blitt litt vanskelig og fjerne nå, i tillegg til at det syns dårlig med mindre lys forhold er riktig..

Går det greit og spraye på et lag quick detailer og tørke av, før jeg tar på sealer? For quick detailer er vel fin til og fjerne rester mener jeg?

Fredrick

tror det skal gå fint. er ikke ekspert på bilpleie . det ødlegger iallefall ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk noe ala Top inspection, 3M controlspray eller IPA, noen QD legger jo igjen litt beskyttelse som etter min mening ikke nødvendigvis er optimalt for voks eller sealer som skal over der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Hvis du bruker IPA, 3m controlspray osv vil du fjerne mye av step 2, så da blir den litt bortkasta, Hvis du ikke får tørket vekk kan du ha litt step2 på en pad gni det utover der det er 'tørket', det vil muligens løse opp og gjøre det lettere å tørke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg ville ikke brukt wipedown på vanlige forbrukerprodukter.. Da fjerner du jo det du nettopp har lagt på..

Bruk heller step 2 på de punktene du sliter, likt løser likt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...