AcciDabbi

Lav hastighet, mye press?

Jeg var innom på et bilpleie-senter her i Stavanger en dag.. Snakka med en som jobbet der og da gikk jo samtalen selfølgelig om produkter og polering.. :P De bruker bare Meguiars produkter der så vi kom innpå å begynne å snakke om #105.. Han sa at de brukte denne på så si alle biler.. Varierte bare på puter etter hvor mye korrigering som skulle til. MEN, han sa at de kjørte den så si aldrig over 1000-1500 omdreiniger og brukte heller mere press.. Synspunkter på¨dette? Jeg ble litt i tvil, men disse driver jo med dette dagen lang.. Er disse som tar de fleste Porsher i distriktet så de skal jo ha peiling.. :P

Normalt snakker vi jo om 2000-2500 omdr på denne?

Endret av AcciDabbi
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forus bilpleie du var innom da el?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forus bilpleie du var innom da el?

Det er helt korrekt.. ;):P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke sååå godt til #105, men null problem å gå opp på 2000 rpm mener jeg...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke sååå godt til #105, men null problem å gå opp på 2000 rpm mener jeg...

Jeg bruker den også i denne hastigheten, sammen med noe annet slik at den ikke skal tørke ut med en gang. Men han snakket om at hvis du la litt press så trenger du ikke så mye hastighet, den tar like mye og det tørker ikke så fort ut.. De brukte den helt ren uten å blande i noe mere andre prudukter..

Endret av AcciDabbi
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig og galt, ja hva er nå det?

Om de får det til å fungere på lav speed med mye press, så er nok det en teknikk som fungerer for dem.. Selvede middelet er jo i utgangspunktet ikke "designet" for lav hastighet, mer en spre, pang opp på høy hastighet og ferdig der.

Mye press/lav rpm lager mer varme enn hva lite press/høy hastighet gjør, også litt avhengig av paden da...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig og galt, ja hva er nå det?

Om de får det til å fungere på lav speed med mye press, så er nok det en teknikk som fungerer for dem.. Selvede middelet er jo i utgangspunktet ikke "designet" for lav hastighet, mer en spre, pang opp på høy hastighet og ferdig der.

Mye press/lav rpm lager mer varme enn hva lite press/høy hastighet gjør, også litt avhengig av paden da...

Så du anbefaler mer fart/mindre press altså?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig de gjør det fordi det er litt tryggere? Så de kan kjøre litt mer cowboy med mindre risiko for at pad-kant eller bakplate skal ta borti noe med 2000 rpm?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig de gjør det fordi det er litt tryggere? Så de kan kjøre litt mer cowboy med mindre risiko for at pad-kant eller bakplate skal ta borti noe med 2000 rpm?

Mye mulig.. De gjør det fort i alle fall.. :P 2 timer normalt på en bil, MAKS 3t sa han.. Men jeg vet ikke vor grundig dette blir eller hvor mye de tar om gangen osv..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener det står 1400 på på flaska jeg har med 105... Selv kjører jeg på alt fra 1400-2300 rpm

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig.. De gjør det fort i alle fall.. :P 2 timer normalt på en bil, MAKS 3t sa han.. Men jeg vet ikke vor grundig dette blir eller hvor mye de tar om gangen osv..

Hvor grundig det tas da forklarer fort seg selv. Tidsbruken forklarer nok også bruken av lav hastighet. Mindre korrigering = mindre kjørespor og mindre "opprydding"

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje han snakket om DA, da stemmer farten :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

#105 går helt fint å kjøre opp til 2000+ på roterende, men da må man være litt årvåken. Med grov pad eller ull så kutter det noe sykt fort. På lavere hastigheter kutter det også veldig bra, men man får ikke varmeutviklingen på samme måte.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje han snakket om DA, da stemmer farten :P

Nei, va Flex roterende.. :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt 105 endel nå, og for meg så bli den tørr gansk fort hvis jeg kjører noe over 2000 rpm. kjører heller 1600-1700 rpm med moderat press, så får jeg kjørt mange flere pass og føler selv jeg har god kontroll over hvor mye som blir kuttet.

Men er vel mange tekniker som fungerer for denne polishen...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive