AcciDabbi

Meguiars Glass Cleaner Consentrate

Er det noen som har prøvd dette? Må ha et produkt til å vaske vinduer òg denne er jo ikke så verst på pris.. :) Greit hvis den tørker godt opp òg ikke etterlater seg så mye striper.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er vel av den oppfattning at en glassrens er en glassrens.

Bortsett fra styrke og konsistens/farge etc. så kan jeg ikke levende forestille meg at det er de store forskjellene.

Swissvax tar 139,- for 250ml. for sin glassrens og jeg bruker den rett og slett for at det er Swissvax og at jeg er fornøyd med den. Dessuten så fulgte den med masterbag'en jeg bestillte.

Man finner sikkert langt rimeligere og kanskje bedre vindusrenser enn dette men selv så liker jeg denne veldig godt.

Spruten fra flasken er såpass fin at den ikke samler seg samt renner nedover ruten ved riktig bruk.

Scholl har vist en som er i Gel-form som vistnok ikke skal renne....

En glassrute trekker ikke til seg middel og en glassrute skal heller ikke slipes eller "poleres" med en vanlig glassrens. Derfor så kan jeg ikke helt forestille meg at det er de store forskjellene. Poenget er at ruten skalbli ren og "tørr" da det danner seg trafikkfilm på ruten. Så vidt meg bekjent så skal heller ikke en glassrens inneholde "oljer" eller noe som gjør ruten blankere, da en glassrute i utgangspunktet skal være blank.

Man får glassrutebeskyttelse som "polerer" ruten slik at vanndråper preller av ruten, men dette er noe helt annet og her vet jeg det er større forskjeller mellom produktene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Megs sin er finfin jeg, lukter snop og etterlater ikke oljer eller film på rutene. Er godt konsentrert, så kjøper du en gallon så har du lenge! Mye mer for pengene enn om du kjøper en eller annen generisk glassrens på super'n. Har ikke testet den mot SV, CG eller andre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man vasker rutene med bilshampo når man sveiper over bilen med washmitten så vil vel rutene på en måte bli vasket... men en bilshampo legger vel ofte igjen en beskyttelse som er beregnet på lakk på rutene?

Ser for meg at den beskyttelsen blir løst opp av feks. spylerveske på frontruten og blander seg med olje og blir dratt utover.....?

Fjerner en glassrens ala SV Crystal voksrester og beskyttelse etter bilshampo fra rutene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.. ;) Blir nok til at jeg prøver denne da.. :P Men tar imot negative erfaringer hvis noen har det.. :)

Når man vasker rutene med bilshampo når man sveiper over bilen med washmitten så vil vel rutene på en måte bli vasket... men en bilshampo legger vel ofte igjen en beskyttelse som er beregnet på lakk på rutene?

Ser for meg at den beskyttelsen blir løst opp av feks. spylerveske på frontruten og blander seg med olje og blir dratt utover.....?

Fjerner en glassrens ala SV Crystal voksrester og beskyttelse etter bilshampo fra rutene?

Er vel det den bør gjøre hvis den eg god?

Endret av AcciDabbi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.. ;) Blir nok til at jeg prøver denne da.. :P Men tar imot negative erfaringer hvis noen har det.. :)

Er vel det den bør gjøre hvis den er god?

Ja... jeg vil vel tro det....

Men en bekreftelse fra noen som VET det hadde jo vært flott :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espuma's felgrens som jeg bruker, løser opp både voksrester og annen skitt og sørger for at overflaten er helt ren og tørr etter en runde.

Lager heller ikke skjolder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espuma's felgrens som jeg bruker, løser opp både voksrester og annen skitt og sørger for at overflaten er helt ren og tørr etter en runde.

Lager heller ikke skjolder.

Felgrens på ruter?? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars Glass Cleaner lukter som nevnt deeeeilig. Synes den fungerer upåklagelig også. Er ikke konsentrat det jeg har, men regner med at det er samme greiene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker bare Nanolotus svampen og vann etterfulgt av microfiber. Duger bra synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker bare Nanolotus svampen og vann etterfulgt av microfiber. Duger bra synes jeg.

Høres jo greit ut i forhold til den gode omtalen NanoSvampen har fått.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg lest så mange gode omtaler om den berømte nanosvampen at jeg snart må kjøpe noen....

Hva er det som gjør nanosvampen så spesiell egentlig... da tenker jeg spesielt på rutevask.... ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva luker MG Glass Cleaner Concentrate?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive