Gå til innhold
Bjerknez

Nyttig app til IPone!

Recommended Posts

Bjerknez    175
Bjerknez

For dere som har en iPhone og som stadig venter på pakker her inne så finnes det en app som holder deg oppdatert på hvor pakkene dine holder til i systemet.

Bare søk på "Pakkesporing" så finner dere app'en.

Koster 21kr. men jeg synes det er verdt det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Kjekk denne. Har brukt den halvannet år. Veldig kjekt å ha i lomma, og støtter så godt som alle frakt selskaper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Husk å gå inn på instillinger for app'en og slå på "Push"

Da får man automatisk beskjed når det skjer endringer... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

En bekjent av meg trodde hanvar smart og skulle gå sin egen vei ved bestilling av ny telefon.

Han bestillte Sony Ericsson Xperia.

Den eneste som banner over telefonen sin på fester etc. er han... Den reagerer tregt når man klikker og touchsystemet er flere hakk bak iPhone, da iPhone reagerer på varme fra fingrene og ikke fysisk trykk.

Xperia er også milevis bak iPhone når det gjelder brukervennlighet. Har selv tastet mye på Xperia og forstår ikke at denne har fått sååå gode skussmål på tester....

Fin telefon for all del... men iPhone er faktisk noe helt eget. Min iPhone har jeg hatt nå i snart ett år og den har ikke hengt seg en eneste gang og den fungerer knirkefritt.

iPhone har også skikkelig glassskjerm mens Xperia har samme type skjerm som HTC-telefonene har. (hadde en HTC før jeg kjøpte iPhone) som er trykkfølsom. Her ble det riper etter få dager.

Min iphone er foreløpig heeelt ripefri (bortsett fra bakdekselet) og den blir godt brukt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn_A    106
Bjørn_A

iPhone har også skikkelig glassskjerm mens Xperia har samme type skjerm som HTC-telefonene har. (hadde en HTC før jeg kjøpte iPhone) som er trykkfølsom. Her ble det riper etter få dager.

Min iphone er foreløpig heeelt ripefri (bortsett fra bakdekselet) og den blir godt brukt :)

Litt off topic her, men må bare: :P

Hvilken HTC hadde du før iPhone ? Jeg må bare komme med min erfaring med HTC ang. skjerm.

Jeg har hatt min HTC Diamond 2 siden mai 09, ikke en eneste ripe i skjermen. Eneste 2-3 små "bulker"/hakk i kantene av mobilen etter knall og fall i Captain Morgan Spiced gold rus :P

Så hva du gjør med mobilene dine for å få skraper etter få dager lurer jeg fælt på :)

Endret av Bjørn_A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Litt off topic her, men må bare: :P

Hvilken HTC hadde du før iPhone ? Jeg må bare komme med min erfaring med HTC ang. skjerm.

Jeg har hatt min HTC Diamond 2 siden mai 09, ikke en eneste ripe i skjermen. Eneste 2-3 små "bulker"/hakk i kantene av mobilen etter knall og fall i Captain Morgan Spiced gold rus :P

Så hva du gjør med mobilene dine for å få skraper etter få dager lurer jeg fælt på :)

Jeg hadde HTC Touch HD

Skjermen ble faktisk ripete etter bruk av den medfølgende "pennen". Når man så skjermen i sollyset så var den full av riper etter denne.

Det er en slags myk "hinne" som befinner seg over den faktiske skjermen og slike hinner er ikke akkurat ripefrie.

Det er ikke glass heller.... men glass tåler vertfall vanlig bruk uten at det blir ripete.

Nå er nok kanskje jeg litt nøye av meg også, så det du betegner som ripefri skjerm for din del, bør nok ikke være ripefri i mine øyne. Men iPhon'en min er 100% ripefri. Tørker den av hver morgen og brer pent over den når jeg legger meg :)

Kanskje en runde med Scholl S17 på orange pad hadde vært løsningen? :)

Endret av Bjerknez

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iumentum    21
iumentum

Delivery status finnes til Mac OSX også, og kan settes opp slik at det synkroniserer med samme programmet på iPhone. Genialt for oss som bestiller mye pakker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg har hatt 3 iphones nå, fra den første som kom i USA til 3GS og nå er det snart på tide med ny igjen. Jeg har blitt fullstendig avhengig av mange apps som kun finnes til iPhone, og de jeg har hatt har fungert knirkefritt i motsetning til alle andre telefoner jeg har hatt før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iumentum    21
iumentum

Jeg vurderer faktisk å være en av tullingene som står i kø når iPhone4 kommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Jeg har hatt 3 iphones nå, fra den første som kom i USA til 3GS og nå er det snart på tide med ny igjen. Jeg har blitt fullstendig avhengig av mange apps som kun finnes til iPhone, og de jeg har hatt har fungert knirkefritt i motsetning til alle andre telefoner jeg har hatt før.

Dette.

Men nå gikk jeg fra 3gs til HTC Desire og ønsker ikke å gå tilbake til iphone. Det er isåfall bare surfing og apps iphone slår Desire på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Tror jeg skal bli bra tussete i toppen før jeg begynner å bry meg om ABS, fax, isbitmaskin, blender og lignende funksjoner på en mobiltelefon... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
iumentum    21
iumentum

:lol:

For meg så er telefondelen ikke lenger det viktigste. Jeg spiller gitar, og da har jeg stemmemaskin, metronom, akkordfinner, tilgang til noter osv. Nå kommer det også forsterkersimuleringsapp som jeg tenker å prøve ut på spillejobb. Kan rett og slett bruke telefonen som gitarforsterker rett i sanganlegget.

For bil så er det navigasjon, laptimer, g-måler osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Det hører vel egentlig mest til i humor-tråden men eksempel på nyttige applikasjoner:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Joakim-G_R    6
Joakim-G_R

En bekjent av meg trodde hanvar smart og skulle gå sin egen vei ved bestilling av ny telefon.

Han bestillte Sony Ericsson Xperia.

Den eneste som banner over telefonen sin på fester etc. er han... Den reagerer tregt når man klikker og touchsystemet er flere hakk bak iPhone, da iPhone reagerer på varme fra fingrene og ikke fysisk trykk.

Xperia er også milevis bak iPhone når det gjelder brukervennlighet. Har selv tastet mye på Xperia og forstår ikke at denne har fått sååå gode skussmål på tester....

Fin telefon for all del... men iPhone er faktisk noe helt eget. Min iPhone har jeg hatt nå i snart ett år og den har ikke hengt seg en eneste gang og den fungerer knirkefritt.

Både Xperia X10 og iPhone deler samme type skjerm, kapasativ.

Forøvrig samme som Nokia X6, og jeg mener HTC Hero har samme skjerm.

Forøvrig er X10 og HTC Hero Android-telefoner. Og fungerer minst like bra som iPhone sitt operativsystem.

Selv sverger jeg til Nokia og Symbian S60. Har WindowsMobile-HTC på jobb. Værste møkkatelefon jeg noengang har hatt.. HATER Windows Mobile.

Og forøvrig har X10 fått MYE skryt av at den er rask. Samme som resten av Android-gjengen. Så kan hende han har gjort noe med telefonen om den er sykelig treg.

Endret av Joakim-G_R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Både Xperia X10 og iPhone deler samme type skjerm, kapasativ.

Forøvrig samme som Nokia X6, og jeg mener HTC Hero har samme skjerm.

Forøvrig er X10 og HTC Hero Android-telefoner. Og fungerer minst like bra som iPhone sitt operativsystem.

Selv sverger jeg til Nokia og Symbian S60. Har WindowsMobile-HTC på jobb. Værste møkkatelefon jeg noengang har hatt.. HATER Windows Mobile.

Og forøvrig har X10 fått MYE skryt av at den er rask. Samme som resten av Android-gjengen. Så kan hende han har gjort noe med telefonen om den er sykelig treg.

Vel... var jeg som pakket opp telefonen til min far og hjalp han igang og en ting er vertfall sikkert. Kjapp var den ikke. Kanskje i forhold til andre lignende telefoner fra Sony Ericsson... men ikke i forhold til iPhone. Vi snakker stor forskjell her altså i opplevd kjapphet.

På startskjermen på X10 så er det en slik pil man må dra med fingeren for og få av tastelåsen/skjermspareren. (omtrent den samme funksjonen som finnes på iPhone)

Denne var bare irriterende for denne måtte skyves med ett bestemt trykk og kunne liksom ikke sveipes opp. Man kommer ikke utenom at iPhone har den beste touchskjermen.

Jeg mener X10 hadde samme type skjerm som HTC Touch HD og denne syntes jeg var elegant til å begynne med, men det var før jeg fikk iPhone.

Joda... iPhone 3GS har kun 2mp kamera og kan ikke kjøre flere programmer sammtidig (bortsett fra itunes) men det synes jeg er like greit for da slipper man at minnet i telefonen blir overbelastet, noe som skjedde meg flere ganger med Touch HD og denne måtte restartes da den hang seg. Min far har også restartet sin X10 noen ganger.

X10 og andre lignende telefoner har sikkert mange fjonge funksjoner på papiret som ikke iPhone har, men det hjelper så lite når alt går i stokk og stein.

Min far skrøt også av at han også hadde en vær-app til sin X10 (forøvrig det samme programmet som brukes til iPhone men denne måtte oppdateres manuelt hver gang han skulle sjekke været. Tungvindt.

Ikke sikkert det er telefonen sin feil sån sett... men uansett så fungerer alt dette på iPhone knirkefritt og min iPhone har i skrivende stund vært påslått sammenhengene i nesten 4 måneder, og den er like kjapp.

Det er smak og behag som sagt.... men jeg liker soliditeten og enkelheten samt funksjonaliteten til iPhone mye bedre enn konkurrentene.

Endret av Bjerknez

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Jeg vet ikke hvor mye slikt stæsj som finnes til Iphone sine konkurrenter, men jeg må si jeg setter stor pris på å sette min Iphone rett i den spesialtilpassede BOSE dockingen for Ipod/Iphone og fyre løs spotify :)

Likeså har jeg en slik dings for Ipod/Iphone tilkopling på bilstereoen, og den er heller ikke så verst....finnes det mye slikt til andre merker ?

Jeg kjøpte en av den forrige generasjonen til min sønn, og merker at den jeg har (3gs) er mye raskere på å hente frem programmer

Det irriterer meg imidlertid at den er svak på multitasking, og jeg liker egentlig ikke Apple sitt opplegg med Itunes...men det har jeg vendt meg til på et vis.

Vurderer å laste ned opera surferen da jeg synes det går tregt med safari (noen som har erfaringer?)

Noen som har kjøpt navigasjons app ? (vurderer å kjøpe tomtom ellernoslikt)

Kameraet er ikke all verden, men det er ingen mobiltelefonkameraer (nei - antall piksler er ikke et argument)

Skulle egentlig ha HTC Desire, men gadd ikke vente, og siden jeg overhodet ikke er noen mobiltelefon-freak så holder den i lange baner for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Ståle:

Har testet både Navigon og Tomtom på iphone. Begge gjør jobben, men jeg anbefaler virkelig at du kjøper et av gps-stativene da funksjonen er ok uten, super med. Tomtom var best i starten og leverte da en mer ferdig app enn konkurrentene. Navigon har derimot tatt feedback fra brukerne seriøst, og siste versjon er virkelig konge.

Forøvrig bruker jeg opera overalt ellers, men på iføn syns jeg safari var best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Ståle:

Har testet både Navigon og Tomtom på iphone. Begge gjør jobben, men jeg anbefaler virkelig at du kjøper et av gps-stativene da funksjonen er ok uten, super med. Tomtom var best i starten og leverte da en mer ferdig app enn konkurrentene. Navigon har derimot tatt feedback fra brukerne seriøst, og siste versjon er virkelig konge.

Forøvrig bruker jeg opera overalt ellers, men på iføn syns jeg safari var best.

Takker for tips,

Da blir det niks opera, og en ren prisvurdering mht GPS app...... :)

Du tenker på et stativ med egen GPS, men med visning/kjøring av program på Iphone- fordi GPS i Iphone ikke er så bra ?

mvh

Ståle

Men denne appen er ihvertfall undervurdert.....møter kan bli dryge, og er vel egentlig det eneste sosialt aksepterte alternativet til det å arbeide

mtesos.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig