Alfaduden

Alfa Romeo GT

22 innlegg i emnet

Så fikk jeg endelig kommet i gang å prøvd min nye maskin!

Fikk begynnt såvidt på et langt prosjekt. Startet med koffertlokk og bakfanger.

Bilen er en 2004 modell som har levd et hardt liv før jeg overtok den. Men skal nok få denne til å skinne som de andre svarte bilene jeg har hatt :)

Vasket først bilen med Autoglym Shampoo Conditioner

Så fuktet jeg en fin, men hard pute med vann og begynte å kjøre med Autoglym fine abrassive 03B.

Etter en del pass begynte jeg å se resultatet! Herlig! :)

Men flere måtte til og brukte mye vann for å holde temperaturen nede og rubbingen lettere å jobbe med.

Når jeg var fornøyd med dette byttet jeg til en mykere pute og brukte Autoglym Ultra Deep Shine. Denne er meget lett å jobbe med og gjør et utmerket jobb! Er fornøyd med denne polishen og har brukt den på flere andre mørke biler, men den jobber utvilsomt best med svart blank lakk.

Etter noen pass med denne tørket jeg av og så resultatet. Litt mer måtte til og lot maskinen snurre over en gang til.

Til slutt masserte jeg inn Autoglym High Definition Wax og fikk et resultat jeg kan leve med...

Det var nesten 5 timers jobb, så tar nok litt tid før jeg blir ferdig med resten av bilen. Regner med å ta bakskjermene i morgen.

140620101534.jpg

140620101537.jpg

140620101536.jpg

Nytt emblem måtte på plass B)

140620101539.jpg

Og da ble det sånn:

140620101540.jpg

140620101541.jpg

140620101543.jpg

140620101544.jpg

140620101545.jpg

Fortsettelse følger...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blei meget bra. Lykke til med resten av bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig Alfa dette her :)

Så bra sort ut etter den runden... Brukte du UDS også sammen med roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er så søt når du polerer, Magnus :lol:

Godt jobbet! Gleder meg til resten!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig Alfa dette her :)

Så bra sort ut etter den runden... Brukte du UDS også sammen med roterende?

Nå er ikke jeg så inne i detailing ennå, så du må utdype UDS litt før jeg klarer å svare ;) Og som du da ganske sikkert skjønner, så har jeg vel ikke brukt det?! :P:rolleyes:

Takk Hansy :D Har troen på Autoglym som vanlig jeg B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb og nydelig bil B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så inne i detailing ennå, så du må utdype UDS litt før jeg klarer å svare ;) Og som du da ganske sikkert skjønner, så har jeg vel ikke brukt det?! :P:rolleyes:

Takk Hansy :D Har troen på Autoglym som vanlig jeg B)

UDS = ultra deep shine.

Så ut til og pent og blank dette. nydelige linjer på disse Alfaene...

og lykke til med resten ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UDS = ultra deep shine.

Så ut til og pent og blank dette. nydelige linjer på disse Alfaene...

og lykke til med resten ja.

Se der ja.. Ikke værre.. Da kan jeg svare at: Ja! Jeg brukte UDS med maskin også..

Den rubbingen tar så bra at jeg lager riper når jeg tørker det av igjen, så da er det greit å kunne la UDS jobbe litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempefin bil du har Alfaduden:) Men hva har skjedd med emblemet??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempefin bil du har Alfaduden:) Men hva har skjedd med emblemet??

Nei si det. 6 år med sol, vinter og annet tar på... :rolleyes:

Takker og bukker for alle som skryter :) Nå er jo jeg bare litt mer avansert enn den "vanlige" mann i gata og i forhold til enkelte her inne er jeg jo rene amatøren, men jeg trives med Autoglym jeg, og kommer nok (når økonomien tillater) til å stige i gradene med tanke på valg av produkter...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil du har :) Ser blankt og pent ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Bjorke, og maskinen er jo som ny ;)

Er ikke helt fornøyd selv ennå. Må nok over med supermyk pute og Ultra deep shine en gang også ::)

Uansett.. Detailing dag 2:

Fikk kommet i gang i dag også. Tok tak, og venstre side.:

C-stolpen før:

CIMG1744.jpg

Underveis:

CIMG1748.jpg

Utstyret:

CIMG1741.jpg

Grunnen til at vi IKKE lar fugledritten (måkedritt spesielt) ligge å kose seg på lakken! :( >:(

CIMG1746.jpg

Etter noen grove pass ser den slik ut:

CIMG1753.jpg

Og borte ble den:

CIMG1743.jpg

Stemning når halve bilen en fin:

CIMG1759.jpg

CIMG1758.jpg

CIMG1757.jpg

CIMG1760.jpg

CIMG1761.jpg

CIMG1763.jpg

CIMG1765.jpg

CIMG1764.jpg

BTW:

Hva bruker dere til å ta kantene på hjulbuene? Ser så dumt ut når de er stygge og resten er bra liksom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble pent på de ferdige bildene. :) Men jeg er litt spent på hvordan det ser ut i sterkt sollys etter en kraftig avfetting og vask. Ultra Deep Shine har mye filler i seg, Hvilken hastighet hadde du på maskinen når du jobbet med UDS?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble pent på de ferdige bildene. :) Men jeg er litt spent på hvordan det ser ut i sterkt sollys etter en kraftig avfetting og vask. Ultra Deep Shine har mye filler i seg, Hvilken hastighet hadde du på maskinen når du jobbet med UDS?

Hvorfor skal jeg trenge å avfette bilen etter en sånn runde? Tenkte å vente til vinteren med det ;)

Så ja, spent selv. Om det så er så må jeg jo bytte produkt, men på de bilene jeg har brukt UDS på før, har jeg fått bra resultater.

Har en annen som heter supreme polish også. Som også er bra.

Jeg kjører et grovt pass på ca 600 o/min før jeg kjører over en annen gang med rundt 1200 o/min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg trenge å avfette bilen etter en sånn runde? Tenkte å vente til vinteren med det ;)

Så ja, spent selv. Om det så er så må jeg jo bytte produkt, men på de bilene jeg har brukt UDS på før, har jeg fått bra resultater.

Har en annen som heter supreme polish også. Som også er bra.

Jeg kjører et grovt pass på ca 600 o/min før jeg kjører over en annen gang med rundt 1200 o/min.

Han mener sikkert bare at en avfetting vill fjerne evt. fillere og få frem småripene...

Derfor så vil nok lakken se annerledes ut i sollys.... og dermed kanskje ikke like blank som nå...

Ble uansett veldig bra det resultatet der Alfadude!!

Men neste gang ville jeg nok ikke brukt produkter med fillere på en bil som er såpass ny og har alle muligheter til å bli 100% uten fillere.

Jeg skjønner dog godt bruken av fillere på eldre biler og eller biler med veldig tynn lakk som ikke bør korrigeres ytterligere.

Lykke til videre Alfadude :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på en flott bil dette :)

Si meg, litt off-topic, hvor kjøpte du det nye Alfa-emblemet? jeg trenger et til min 166 også. emblemet bak er nemlig helt slitt ned det og nemlig

M

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener sikkert bare at en avfetting vill fjerne evt. fillere og få frem småripene...

Derfor så vil nok lakken se annerledes ut i sollys.... og dermed kanskje ikke like blank som nå...

Ble uansett veldig bra det resultatet der Alfadude!!

Men neste gang ville jeg nok ikke brukt produkter med fillere på en bil som er såpass ny og har alle muligheter til å bli 100% uten fillere.

Jeg skjønner dog godt bruken av fillere på eldre biler og eller biler med veldig tynn lakk som ikke bør korrigeres ytterligere.

Lykke til videre Alfadude :)

Aha! Skjønner.. Da ønsker jeg tips om produkter uten filler. Er nemlig ikke helt fornøyd nå. Ser allerede antydninger til hva du mener...

Nå skal det sies at jeg nok burde brukt noen andre puter også. Den jeg rubber med er nok litt myk...

Flott jobb på en flott bil dette :)

Si meg, litt off-topic, hvor kjøpte du det nye Alfa-emblemet? jeg trenger et til min 166 også. emblemet bak er nemlig helt slitt ned det og nemlig

M

Hei Morrizon.

Takker for det. Jeg kjøpte mitt hos http://www.alfastumper.dk/oscommerce_st/catalog/index.php

Men du finner de også på Ebay. Kjøpte emblemet foran fra ebay.co.uk Orginalt begge to!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden produktene jeg hadde for hånden ikke gjorde meg heelt fornøyd, så bestemte jeg meg for å grave litt dypt i lommeboken og prøve noe annet. Jeg hørte at Menzerana skulle være bra mot hard lakk, så jeg kjøpte følgende:

Menzerna Polish Sampler Kit (4x250ml)

3M Car Care M14 Backing Plate 125mm (single)

Eurow Shag Weave Microfibre Towel 10-Pack (10x 12x16 inches)

Chemical Guys EZ Creme Glaze (16oz)

Sonus SFX-1 Swirl & Scratch Remover Pad - Yellow (6-inch)

Sonus SFX-2 Paint Polishing Foam Pad - White (6-inch)

Sonus SFX-3 Final Finish Foam Pad - Orange (6-inch)

Sonus Final Gloss Seal and Protect Pad - Black (6-inch)

Stjärnagloss See-Through Bucket with Red Grit Guard (2 items)

Så får vi se hva som skjer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et smykke av en bil dette, ble bra B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden produktene jeg hadde for hånden ikke gjorde meg heelt fornøyd, så bestemte jeg meg for å grave litt dypt i lommeboken og prøve noe annet. Jeg hørte at Menzerana skulle være bra mot hard lakk, så jeg kjøpte følgende:

Menzerna Polish Sampler Kit (4x250ml)

3M Car Care M14 Backing Plate 125mm (single)

Eurow Shag Weave Microfibre Towel 10-Pack (10x 12x16 inches)

Chemical Guys EZ Creme Glaze (16oz)

Sonus SFX-1 Swirl & Scratch Remover Pad - Yellow (6-inch)

Sonus SFX-2 Paint Polishing Foam Pad - White (6-inch)

Sonus SFX-3 Final Finish Foam Pad - Orange (6-inch)

Sonus Final Gloss Seal and Protect Pad - Black (6-inch)

Stjärnagloss See-Through Bucket with Red Grit Guard (2 items)

Så får vi se hva som skjer ;)

Derja, nå snakker vi ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive