Gå til innhold
Hans Olav

Fjerne hologrammer

Recommended Posts

Hans Olav    3
Hans Olav

Har akkurat begynt på skikkelig detailing på min første bil. Jeg polerer med meguiars # 105 og skal bruke # 205 etterpå.

Har lest litt om disse beryktede hologrammene og etter å ha polert panseret med roterende og # 105 så ser jeg at jeg også har fått sånne rare hologrammer.

Jeg lurer på hvordan jeg fjerner disse.

Jeg vet at det finnes mange tråder om dette, men jeg lurer på hvordan jeg skal fjerne de i forhold til akkurat de produktene jeg bruker.

Vil de bli borte etter jeg har brukt #205 etter # 105?

Takk for hjelp

Endret av Hans Olav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Om de blir borte med #205 kommer an på padvalg, lakktype, hastighet, press osv. Er liksom ingen fast oppskrift. Klarer du ikke bli kvitt dem med f.eks gul megs polishpad går du over til en mykere/finere pad og prøver. M205 er laget for å ta spor/ugang etter 105 så på de fleste lakktyper bør det gå fint å få bra finish iaff med riktig pute :D Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

205 bør vel ta det sammen med polishing (gul) softbuff...

hvilken pad brukte du sammen med 105?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det er det som er hele poenget med #205 (og andre finishing polisher) i denne sammenhengen. Å fjerne ugangen som den grove polishen (#105) gjør og gi deg maks glans igjen :)

Endret av mighty82

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Hvis gul pute ikke leverer lspklar overflate pleier jeg gå over til svart so1o diamond pute, så pleier det bli i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

En ting til:

Må man bruke # 205 like nøye som #105? Tar det like lang tid liksom?

Må man kjøre flere pass der også, eller holder det bare med å guffe på en gang?

Har brukt rundt 6 timer med #105 og er ikke halvferdig med bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

En ting til:

Må man bruke # 205 like nøye som #105? Tar det like lang tid liksom?

Må man kjøre flere pass der også, eller holder det bare med å guffe på en gang?

Har brukt rundt 6 timer med #105 og er ikke halvferdig med bilen.

Korrigeringa tar en del lengre tid, sett at det ikke er myk lakk som er vanskelig å få hologramfri.

Gå over med finpolish, spre, øke hastigheten, ta noen pass til det.. tja.. føles bra :P ( evt minske press og senke turtall etter hvert som man avslutter. kommer an på hva slags polish og om man skal "juvelere" skikkelig)  Så wipedown og inspisere resultat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Når jeg er ferdig med å polere med #105 og #205, kan jeg da vaske bilen før lakkforseglinga starter?

Det har spruta litt polish på ruter og cabrioleten. (ja sikkert brukt for mye produkt ;) ) Tenlte å spyle over stofftaket og skrubbe det litt.

Er det dumt å ta ut bilen og vaske den veldig skånsomt, tørke den, og så kjøre inn og starte på lakkforsegling etterfulgt av voks?det

Eller kan jeg risikere at vasken "fjerner" noe av det jeg har gjort på bilen..?

Endret av Hans Olav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Når jeg er ferdig med å polere med #105 og #205, kan jeg da vaske bilen før lakkforseglinga starter?

Det har spruta litt polish på ruter og cabrioleten. (ja sikkert brukt for mye produkt ;) ) Tenlte å spyle over stofftaket og skrubbe det litt.

Er det dumt å ta ut bilen og vaske den veldig skånsomt, tørke den, og så kjøre inn og starte på lakkforsegling etterfulgt av voks?det

Eller kan jeg risikere at vasken "fjerner" noe av det jeg har gjort på bilen..?

Bare sunt å få av polish før LSP. Hvis du trenger noe som fyller/skjuler skavanker eller lakken trenger oljer, kan du bruke en glaze under forseglingen etter at du ha vasket og tørket. Vær forsiktig når du tørker, det er ikke mye gli i en nykorrigert ren lakk, så det kan bli riper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Okei tusen takk for svar! Blir mye spørsmål på meg her, men det er første gang jeg gjør dette skikkelig!

Det blir en veldig skånsom og forsiktig vask/tørk. Så blir det glaze, forsegling og voks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×