Larsen-Racing

Cleaner Fluid etter IPA?

26 innlegg i emnet

Driver å polerer M3en nå og kom til å tenke på om det er vits med Cleaner Fluid etter jeg har tatt IPA Wipedown?

Har gått over bilen med Menz 106ff på blå Sonüs pad og skal ha på SW Concorso voks.

Vet jeg brukte CF i fjor men da tok jeg ikke IPA wipedown.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å polerer M3en nå og kom til å tenke på om det er vits med Cleaner Fluid etter jeg har tatt IPA Wipedown?

Har gått over bilen med Menz 106ff på blå Sonüs pad og skal ha på SW Concorso voks.

Vet jeg brukte CF i fjor men da tok jeg ikke IPA wipedown.

Eg ville hvertfall tatt på CF for bedre heft til voksen og for litt ekstra bling ;) Og HVERTFALL på ein m3 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tror nesten jeg kommer til å gjøre det. Selv om det tar udugelig lang tid og det blir ikke noe forskjell etterpå....

Skal legge opp noen bilder når jeg er ferdig her :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IPA bruker du for og fjerne oljene etter polish for og se om det er noe defekter igjen før du starter med voks og CF.Så ja det er noe i det og legge CF før SV ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er min mening om dette, og et forsøk på å debatere litt rundt "vedtatte sannheter". Innspill og gode forklaringer på hvordan dette henger sammen er nyttig. :)

CF funker fint som lakkrens etter vask, før voks. Hvis ikke lakken er helt 100% ren og ripefri vil resultatet kanskje bedre ut, siden oljene fyller litt og gir mer bling under voksen.

Etter maskinpolerin/rubbing med IPA wipe down gir det ingen mening med lakkrens. Hvis ikke lakken er ren allerede da, burde man vel ikke brukt maskin og genrert varme på lakken?

Det virker på meg ulogisk at "oljer" i CF gir bedre heft for voksen. Hvorfor putter man ikke heller de magiske oljene rett i voksen?

En ren avfettet overflate som voksen kan hefte seg på, ved å fylle porene, gir best holdbarhet.

Det tror jeg, inntil noen kan gi en plausibel forklaring på at det er annerledes :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er min mening om dette, og et forsøk på å debatere litt rundt "vedtatte sannheter". Innspill og gode forklaringer på hvordan dette henger sammen er nyttig. :)

CF funker fint som lakkrens etter vask, før voks. Hvis ikke lakken er helt 100% ren og ripefri vil resultatet kanskje bedre ut, siden oljene fyller litt og gir mer bling under voksen.

Etter maskinpolerin/rubbing med IPA wipe down gir det ingen mening med lakkrens. Hvis ikke lakken er ren allerede da, burde man vel ikke brukt maskin og genrert varme på lakken?

Det virker på meg ulogisk at "oljer" i CF gir bedre heft for voksen. Hvorfor putter man ikke heller de magiske oljene rett i voksen?

En ren avfettet overflate som voksen kan hefte seg på, ved å fylle porene, gir best holdbarhet.

Det tror jeg, inntil noen kan gi en plausibel forklaring på at det er annerledes :)

Jeg er helt enig med deg.

Jeg bruker det bare for å få litt mer bling i lakken, men jeg tviler sterkt på at det gir voksen 2 måneder ekstra varighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan likegreit bruke Vertua bond eller EZ-glaze under voks. Gir bra bling og heft det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dette jeg og tenker. Nå har jeg jo renset lakken og avfettet den med IPA for å få bort alle oljene. Kan ikke tenke meg en bedre overflate enn det til å hefte på.

Tror nok jeg har fått bort det meste av defekter bortsett fra det som ligger under klarlakken! Irriterer meg noe sykt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier bare at Cleaner Fluid kan dra til xxxxxx!! Det ble jo xxxxx meg striper når jeg la på, så jeg la på et par panel og når jeg såg stripene så banna jeg CF opp i skyene og gav xxxxx å gikk rett på voksen.

For de som har fått med seg min frustrasjon i fjor med at bilen var full av hologrammer og swirls rett etter polering så har jeg jo svaret på hvorfor nå da.

Har hatt bilen ute i solen i dag og den er xxxx meg helt xxxxxx plett fri BORTSETT fra de små stripene CF lagde og litt lette MF striper.

Denne gangen tror jeg at jeg vil si meg xxxxx fornøyd med polerings jobben jeg har gjort. I fjor såg bilen ut som et helvete og jeg håpte det skulle være

overskya på hvert treff jeg skulle på for jeg skjemst over den lakken. Jeg trodde det satt under klarlakken siden det ikke hadde gått bort med poleringen jeg gjorde.

Nå er den aldrig så strøken, har ikke hatt et slikt resultat siden jeg kjøpte den.

Kommer til å lage en tråd her når jeg har fått tatt felgene og inne i dørene også. Snakker Swisswax Concorso over ALT på bilen. Tilogmed slepekroken.

Endret av Ståle
unødvendig banning i tråden ;-)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er imponert hvis CF lager striper, da er det nok heller noe med påføringspad, enten noe rusk i den, eller som du selv sier, MF lager merker.. CF er kun en kjemisk lakkrens uten slipemidler..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF lager ikke riper, så skylden på dette får du nok legge på mf eller pad...

edit: Bernhard var før meg

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt kan den fjerne noe som ligger der å skuler underliggende "feil".

Har brukt opp en flaske eller to med CF regular og aldrig opplevd noe slikt.

Du "buffer" over for vert panel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er det greit å la være å banne hvis du vil bli tatt seriøst for xxxxx!

;)

Endret av Ståle
fleipebanning er fyyyfy..hehe!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt paden fra Swisswax som skal være egnet til CF, hva ellers skal man bruke? Den er hvit. Regner jo med at det er pad'en som lager dem, men å stå å gnikke så mye på en helt ny polert bil ser jeg egentlig ikke vitsen med.

Jeg tar også dette som en test, så ser jeg om panelene som ikke har CF eller de som har CF mister effekten av voksen først.

Jeg tar panel for panel ja, om panelet er stort så deler jeg det opp i områder som jeg jobber på. Akuratt som når jeg maskin polerer.

Rune; Viss du har problemer med mitt språk så lar du være å lese innlegga mine. Banning er en del av mitt språk, det kan være både positivt og negativt. Du er nok en av de som mener at banning er en form for dårlig ordforråd? ;)

Ellers så er det strålende vær her på vestlandet i dag! Gjett om jeg skal ut å kjøre det glasserte eple i dag! heheh!

Hvordan er CF Pro i forhold til Menz 106ff?

Tenker at viss de er nogenlunde like så kan jeg heller kjøre kun CFP på neste polering viss den korrigerer defekter i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFP er veldig fin. og ganske lik Scholl S40. Nå har ikke kjørt mye PO85RD men kan tenke meg den er ganske lik i grovhet.

Den tar veldig lite avhengig av hvor myk/hard lakken er. men noe Swirls og hollogrammer fikser den.

Se på den som en veldig fin "finnishing" polish.

Jeg bruker den ofte etter f.eks Scholl S30 eller 3M EF, har også brukt den etter PO106FF på en rask 1-stegs en gang..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, banner masse jeg også, men synes ikke det passer så godt inn på ett forum som dette....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFP er veldig fin. og ganske lik Scholl S40. Nå har ikke kjørt mye PO85RD men kan tenke meg den er ganske lik i grovhet.

Den tar veldig lite avhengig av hvor myk/hard lakken er. men noe Swirls og hollogrammer fikser den.

Se på den som en veldig fin "finnishing" polish.

Jeg bruker den ofte etter f.eks Scholl S30 eller 3M EF, har også brukt den etter PO106FF på en rask 1-stegs en gang..

Etter PO106FF??? 106FF er jo finere enn Menz SIP/PO85RD.

Jeg har brukt Menz SIP på hvit Sonüs pad for 1-stegs polering, og nå brukte jeg Menz 106ff på blå Sonüs for fin fin finish polering. Er ikke det rett da?

Jeg har ikke satt med inn i Scholl skikkelig, har vert borte fra polish feberen en stund. Så er blitt litt råtten :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan du har fått striper/riper av Cleanerfluid vet jeg ikke, men grunnen er nok at det er en "møkkete" pad og eller urenheter i lakken som har blitt med på en rundans og laget disse.

Det hjelper egentlig fint lite med top of the end produkter når man ikke mestrer dem...

Bruker selv Cleanerfluid Regular/pro og det blir ingen striper/riper på min bil vertfall...

Når det kommer til banningen så bryr jeg meg ikke personlig om dette, men i ett forum på nett så blir man ikke tatt veldig seriøst hvis innleggene er fulle av banneord. Blir liksom litt barnslig synes jeg da.

Du kan jo evt. prøve CG Vertua Bond eller EZ-Glaze hvis du tror det er CF som er opphavet til stripene...?

Håper vertfall du finner ut av det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PO83Q (super intensiv polish PO85RD3.02 som var det gamle navnet) er grovere en PO106, mens PO85RD er en ultrafin finnishing polish.

PO 106 er midt på cutting skalaen og jeg syntes ikke den er fin nok på finnishing.

Den er meget god til 1-stegs, med hvit sonus f.eks.

PO85RD er vel noe av det fineste du får fra Menzerna. Vet det er en del som bruker den som finnishing her på forumet.

Men da ikke SIP som het PO85RD3.02 før som nevnt

Menzerna cut scale..

Menzerna-polishes-chart.jpg

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen grunn til at det er meg du siterer med dette bildet Tyggern? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive