Tjokkis

Anbefalinger på pads mm.

Hei!

Har nettopp kjøpt en Meg G220 DA-maskin. Jeg har aldri polert bil med maskin før, og trenger noen råd i forhold til hvilke pads jeg bør kjøpe + når / på hvilket produkt jeg bør bruke dem.

Ser at Scandicshine selger: Cyclo, Lake Country og Sonus. Hvilket av disse merkene anbefaler dere til maskina jeg har kjøpt? Og hvor mange trenger jeg av hver?

Prosjektet mitt er en sort Volvo V50 med en god del swirls, spesielt på panseret. Jeg har kjøpt inn følgende produkter som jeg hadde tenkt å bruke.

1. Clay.

2. Scratch-X.

3. Deep Crystal Paint Cleaner.

4. Deep Crystal Polish.

5. NXT Gen. Tech Wax.

Om noen kunne gi meg noen anbefalinger på hvilke pads jeg bør kjøpe + til hvilket produkt jeg bør bruke dem så hadde det vært helt perfekt.

Mvh

Tjokkis

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg ville gått for hvit sonus.

Så blå sonus for voksen, men den ville jeg personlig lagt på med hånd.

Som voks så ville jeg nok tatt Swissvax Divine Voks 2x200 ml ;)

Endret av jvaule
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scratchx og Paint cleaner er vel ikke de beste produktene for fjerning av swirls med maskin, men du kan jo prøve med hvit sonus og lav hastighet. Du kan godt bytte ut steg 2/3/4 med Menzerna 106 eller Optimum polish, tror nok det blir litt enklere å fjerne swirls da+ mindre arbeid.

Men siden du allerede har produktene du nevnte kan du jo prøve med de først.

Vet ikke helt hvordan det er med scratchx og maskin, men Paint cleaner kan du bruke med hvit sonus. (2-3stk?)

DC Polish og Nxt kan du godt legge for hånd, eller med blå sonus på maskin. (2-3stk?)

Skal du legge noe for hånd må du ha applicator pad`s, f.eks de gule fra meg`s eller Scandicshine.

Regner med at du har mikrofiber til produktfjerning..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PaintCleaner + ScX funker som regel helt utmerket til demping av lakkvirvler, f.eks med gul Meg's pad. (W9000/W9006)

Skal du ha merkbart bedre resultat er det roterende og proffprodukter som gjelder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive