john_e

Sommerklargjøring av svart MR2

Hei

Jeg har en svart Toyota MR2 fra 1991 som trenger en skikkelig oppfrisking av lakken.

Den har vært gjennom motorbytte, så den har stått lenge i vær og vind uten behandling, dessuten har den vært oppholdssted for en katt eller to som har sklidd rundt på bilen.

Her er et bilde av lakken ved panseret:

post-1819-069495100 1276382854_thumb.jpg

Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg med å finne frem blandt alle produktene som finnes, så jeg kan få den blank og fin til sommeren.

Målet er å bli kvitt alle swirlsene og få en dyp skinnende svartfarge.

Hadde vært supert å fått hjelp :)

Endret av john_e
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker en god del penger/produkter og sikkert 20 timer++ for å få til denne lakken om du skal handle inn alt selv ;) Ville avtalt med noen om å få gjort det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på å sette den bort til noen som kan det, men så hadde jo vært ganske artig å lært å gjøre det selv ;)

Hvis jeg gjør det selv så tenker jeg at det skal ligge på et nivå som ser bra ut, men er ikke ute etter showfinish.

Hvis noen kunne satt opp forslag til nybegynnerutstyr og produkter til denne bilen hadde det vært helt topp :)

Lakken er ganske ille med tanke på swirls, det ser ikke ut når den står i sola, så her må noe gjøres :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på å sette den bort til noen som kan det, men så hadde jo vært ganske artig å lært å gjøre det selv ;)

Hvis jeg gjør det selv så tenker jeg at det skal ligge på et nivå som ser bra ut, men er ikke ute etter showfinish.

Hvis noen kunne satt opp forslag til nybegynnerutstyr og produkter til denne bilen hadde det vært helt topp :)

Lakken er ganske ille med tanke på swirls, det ser ikke ut når den står i sola, så her må noe gjøres :P

Om du tar deg 2 dager hit skal jeg ordne den så billig jeg kan B) Ellers er biltema DA maskine og cyklo pads(tror jeg det heter) tingen visst.Får du vekk masse swirls så er egentlig jobben gjort :) Voks skjuler ikke så mye rds og swirls oftest.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du tar deg 2 dager hit skal jeg ordne den så billig jeg kan B) Ellers er biltema DA maskine og cyklo pads(tror jeg det heter) tingen visst.Får du vekk masse swirls så er egentlig jobben gjort :) Voks skjuler ikke så mye rds og swirls oftest.

Kanskje det hadde vært en mulighet ja B)

Får ta en titt på biltema maskinen en dag.

Har en vanlig roterende 900W maskin liggende da, men jeg vet ikke hvordan den vil fungere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan klare det med en roterende, men kan fort bli hologrammer.Er du forsiktig og velger passende pad og gjør det for hånd eller DA på de skjøreste delene så går det nok bra.Vinge må av.Er så mange plasser en ikke kommer til ellers.Får den vekk på 15 min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan klare det med en roterende, men kan fort bli hologrammer.Er du forsiktig og velger passende pad og gjør det for hånd eller DA på de skjøreste delene så går det nok bra.Vinge må av.Er så mange plasser en ikke kommer til ellers.Får den vekk på 15 min.

Vingen er allerede av på grunn av at den skal lakkeres, så det går fint.

Kommer til å ta vekk "TOYOTA" og "2.0GTI-16" på bagasjeluka... Det setter seg alltid så mye rester rundt dem.

Hva er de skjøreste delene på mr2'en da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vingen er allerede av på grunn av at den skal lakkeres, så det går fint.

Kommer til å ta vekk "TOYOTA" og "2.0GTI-16" på bagasjeluka... Det setter seg alltid så mye rester rundt dem.

Hva er de skjøreste delene på mr2'en da?

Er igrunn vingen og hjørner/kanter som er skjørest.Ellers hadde jeg ikke store problemer på min.Den tynne gummilista i bilens farge langs taket ble svidd med roterende da,Trodde den var hard plast, men var nok gummi..kan umulig koste veldig mye å reparere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er igrunn vingen og hjørner/kanter som er skjørest.Ellers hadde jeg ikke store problemer på min.Den tynne gummilista i bilens farge langs taket ble svidd med roterende da,Trodde den var hard plast, men var nok gummi..kan umulig koste veldig mye å reparere.

Ok, takk for nyttige råd :) Skal begynne å forberede bilen litt når det blir dag. Begynner med å fjærne bokstaver på bagasjeluka, og kanskje skru av motorlokket, siden det alltid kommer produktrester på dekselet under luftehullene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den biltema DA'en syntes jeg var litt upraktisk på mr2'n... kommer ikke skikkelig til på plasser som rundt motorlokket inn mot b-stolpene og bakruta, buene på dørene var litt kronglette å ta skikkelig og luft inntaka på sidene... så tror jobben blir bedydelig letter med enten en roterende eller en singel DA med lita pute på di "værste" plassene :)

ellers er det stort sett bare tut og kjøre ;)

du kan jo se SS tråden min om hvordan min mr2 blei etter en "kjapp" runde med biltema DA'n... har ett par solskins bilder av den og som jeg tok dagen etterpå men aldri har somla meg til å lagt ut, hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive