Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

hei. Jeg skal ta frøkna min sin Skoda nå. Den har en ganske så frisk rødfarge, men på høyre framskjerm så har lakken nærmest blitt rosa og den har blitt fryktelig matt. Jeg har ikke vært borti metthet før, så jeg vil helst ikke tråkke i salaten med å spandere ny framskjerm pluss lakkering, så gjør det trygt med å spørre her :) kan noe så enkelt som en lakkrens ordne mattheten eller må jeg ha noe mer spesifikt? tenkte å prøve meg på Duragloss 101 evnt? :)

Endret av Tomsti
Skrevet (endret)

Har den blitt rosa og matt så er det nok sikkert snakk om oksidering. Dette er "død" lakk og er ganske enkelt å få bort med polish eller lakkrens, men helst bør man ha en type proff polish eller rubbing som sliper litt. Hvis det er bare dette panelet som er angrepet av oksidering, så vil jeg tro at dette har blitt omlakkert en gang og har en annen type lakk enn resten av bilen :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Skrevet

Grov lakkrens/rubbing på ullpute så burde det bli bra igjen :)

Vær veldig veldig veldig forsiktig hvis du går løs på den med skumpute, så du ikke brenner lakken.

Skrevet

Takk folkens! Skal være forsiktig så jeg ikke ender opp med grunning :) prøve å kjøre på med en forsiktig rubbing, så håper jeg det ordner seg :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår