Tomsti

matthet i lakk?

hei. Jeg skal ta frøkna min sin Skoda nå. Den har en ganske så frisk rødfarge, men på høyre framskjerm så har lakken nærmest blitt rosa og den har blitt fryktelig matt. Jeg har ikke vært borti metthet før, så jeg vil helst ikke tråkke i salaten med å spandere ny framskjerm pluss lakkering, så gjør det trygt med å spørre her :) kan noe så enkelt som en lakkrens ordne mattheten eller må jeg ha noe mer spesifikt? tenkte å prøve meg på Duragloss 101 evnt? :)

Endret av Tomsti
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den blitt rosa og matt så er det nok sikkert snakk om oksidering. Dette er "død" lakk og er ganske enkelt å få bort med polish eller lakkrens, men helst bør man ha en type proff polish eller rubbing som sliper litt. Hvis det er bare dette panelet som er angrepet av oksidering, så vil jeg tro at dette har blitt omlakkert en gang og har en annen type lakk enn resten av bilen :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grov lakkrens/rubbing på ullpute så burde det bli bra igjen :)

Vær veldig veldig veldig forsiktig hvis du går løs på den med skumpute, så du ikke brenner lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk folkens! Skal være forsiktig så jeg ikke ender opp med grunning :) prøve å kjøre på med en forsiktig rubbing, så håper jeg det ordner seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si det lukter 50/50 bilder her. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive