Gå til innhold

Vask av oppfargede skinnseter.


Bluum

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte et brukt skinninteriør til min E36 BMW som jeg nå skal begynne å friske opp.

Fattet ganske kjapt misstanke om at skinnet var farget opp; i alle fal baksetene, hvor man tydelig kan se at personen som har farget opp ikke engang har tatt seg bryet med å ta ut putene. Der er alt av normalt synlige overflater farget i en mørkere gråtone enn ellers, og enkelte steder er det blir gjort ganske slurvete jobb med påføringen.

Startet uansett med skinnrensen og fant fort ut at fargen forsvant.

Så nå står jeg med halve seteputen bak skitten, men tilsynelatende "hel og pen", mens andre halvdelen er rengjort, men full av sprekker.

Har tatt et par bilder som jeg kan legge ut, men de er såpass store at jeg nok må krympe de for å få de ut på nett, og det orker jeg ikke så seint på kvelden.

Har brukt omtrent halve flaska med SV Leather Cleaner på halve denne seteputen bak; finnes det noe annet jeg kan bruke til å fjærne fargen med, som gjerne er litt rimeligere? Og hva er beste måten å få skinnet fint igjen, men med riktig farge?

Har også vært inne på tanken å kontakte butikken jeg kjøpte interiøret av for å høre om dette er noe de burde informert om, og evt. om jeg har krav på tilbakebetaling av deler av beløpet eller om dette er grunn nok til å heve kjøpet. Det stod ingenting nevnt om at setene var farget opp, så for meg som bare skulle gi setene en god vask, medførte jo mangelen på informasjon en, antar jeg, stor ekstrakostnad, for ikke å snakke om ekstra arbeid!

Hva mener dere jeg burde gjøre?

Kjøre på med full restaurering, eller gi opp og sende dette tilbake?

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tak i sv lærfarge også :)

Ta kontakt med Dag på forumet, og send han en liten samlpe av skinnet så får du laga farge til bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt kontakt med firmaet jeg kjøpte interiøret av. Får vente og se hva de svarer før jeg bestemmer meg for hve jeg skal gjøre.

Får evt. kontakte Dag hvis jeg velger å beholde og farge opp setene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...