fiesta_xr2i

test polering på Opel Astra F 98 mod

optimum lakkrens

orange puter

optimum polish

grønne puter

med min biltema cyclo kopi

pete's 53" voks

140620081210.jpg

140620081211.jpg

140620081212.jpg

140620081213.jpg

140620081214.jpg

140620081215.jpg

140620081216.jpg

eier av bilen blå såpass overbevist att jeg skal ta denne , hans kliss nye navara , å han tipset en nabo med en rød hilux :blink:

ser ut til at jeg får nok å gjøre :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva bør man ta for en sånn jobb da ? 1000kr ?

hel bil ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk bort ripene og det ble blankt. :)

Tja.. Du kan velge om du sier timebetaling eller etter hvilken type jobb det er..

Har mye å si hvor flink du er.. Nytter ikke å etterlate seg fullt av kjørespor og reise avgårde med tusenlappene blafrene fra baklomma. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000.- er ihvertfall skitbillig for rubbing/polish/voks, men det kan være greit å holde en litt lav pris til man kommer skikkelig inn i det. Trur ikke han hadde fått så mye som voks engang hvis han hadde levert bilen inn til et bilpleiesenter, så 1500.- burde vel egentlig være en minstepris......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg får ta 1000 for 'full pakke' til jeg kommer inn i det , så er det mulig at jeg skrur opp prisen etterpå :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, du var "heldig" der. Jeg hadde testspot på en sort Astra Coupè... Da jeg sa prisen til eieren, så fant han ut det ikke var verdt det! ;) Den lakken var så hard at jeg kunne brukt 250 papir uten å lage merker....... Da snakker vi dyrt! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

virka ikke så hard den lakken da ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg sier bare at det er uhyre sjeldent at eg løfter maskinen for under 2000kr seriøst. Da går det isåfall utover kvaliteten på arbeidet, noe eg ikke liker og dermed sjeldent tillater. Du bør tjene mellom 120-200kr timen pluss utgifter på stoff, uansett jobb. Og ta aldri på deg en jobb der du tjener under 100kr timen det e bortkastet tid. (dette er min mening og det finnes sikkert noen som mener noe annet, men det er tross alt en stor jobb som blir gjort)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell ikke snakk om mye mva å skatt kanskje ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, uten mva og skatt. RILUM....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eg sier bare at det er uhyre sjeldent at eg løfter maskinen for under 2000kr seriøst. Da går det isåfall utover kvaliteten på arbeidet, noe eg ikke liker og dermed sjeldent tillater. Du bør tjene mellom 120-200kr timen pluss utgifter på stoff, uansett jobb. Og ta aldri på deg en jobb der du tjener under 100kr timen det e bortkastet tid. (dette er min mening og det finnes sikkert noen som mener noe annet, men det er tross alt en stor jobb som blir gjort)

Når man har holdt på en stund blir det nok dyrere ja, men erfaringen man får ved å ta en del "billigjobber" som nybegynner er gull verdt. Også skal man jo ta noen biler før ting begynner å sitte ordentlig, skulle jeg ha trent med roterende kun på min egen bil, hadde det vært fritt for lakk for lenge siden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 'gammel' bil selv jeg skal prøve på , å et par fangere, panser osv ,

så om timesprisen min blir 70 så er ikke det sååå farlig ,

er mest opptatt av att de irundt meg skal ha blanke biler :D

fikk vell muligens et oppdrag til i gårkveld , så da er det 4 biler som står på vent hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett stå på, du gjør en god jobb. ;)

Bare husk at du må aldri gå i minus på jobber, så er det vel egentlig greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#Låne tråd#;)

Ser emnet om pris på jobber er oppe, så jeg benytter sjangsen til å snike inn litt spørsmål;)

Hva bør en ta for å vaske, polere, lakkforsegle og vokse en bil

1 stegs maskinpolering (Roterende) m f.eks menzerna PO 106FF, hvit sonus, Chemical Guys jetseal 109 og Chemical Guys 50/50

+ Alt det lille ekstra som dekk og svartfornyer, regnavvisene middel på framruter osv.

Bare ment som et eksempel.

Hva ville dere tatt for en sånn jobb?

Og hvor mange timer bruker dere CA?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du låner du ja :P hehe

er jo i bunn å grunn samme jobben jeg gjør å ,

like greit å få et rykte på seg at man er flink å ikke dyr , å blir det mange kunder kan man jo skru opp prisen litt etter litt ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garret_T4:

Reint praktisk, kan du ta deg rimelig greit betalt, men angående fast pris vil eg bare si at det blir en litt teit fremgangsmåte. Dette sier eg bare pga det kan ta mye lengre tid på noen biler, og då tjener du nesten ikke på det. Husk dette er din fritid, og når du bruker av den på å jobbe er det viktig å ha noe igjen for det. Om ikke det er det egentlig like greit å bare satse på overtid på jobben. Veldedighet og dugnad er fy-ord innen detailing... Men som sagt over dette styrer du selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatet ble bra det! Satt og søkte siden jeg har så å si bestilt akkurat det samme som deg :)

Hva slags hastigheter kjører du på biltema-maskinen, har du peiling på hvilke hastgheter de forsjellige hakkene har?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører rolig for å spre ut å så litt mere først 1-2 så 2-3

har kjøpt meg roterende å nå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående dette med å ta seg betalt når man er fersk, syns jeg er litt dumt..

Man gjør det jo for å lære, og kose seg litt.. Er ikke bare for pengene sin skyld..

Greit nok at man tar jo betalt for alle produktene, og en liten timespris.. Men ikke noe dyrt.

Når man begynner å bli flink, og vet litt mer hva man driver på med.. Da kan man virkelig begynne å ta seg betalt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar så jeg dekker opp for produktene jeg bruker ,,, synes det er ok de som får polert å da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive