Gå til innhold
Victor

Vauxhall Victor FD

Recommended Posts

Victor    92
Victor

VAUXHALL

 

Type: FD Victor 1600 Super

Model: 1970

Registration number: B-64428

Condition: Original

 

Exception to original condition:

Engine replaced with a 2300 from FE VX4/90, probably 1976 mod. New headlamps, some paint jobs on front and rear fenders.

 

Refurbishing history:

Bought in 1996 from first owner. Car was sold new in Askim, Norway in 1970 and had only 67.000 km on Speedometer when bought by Luther. Stored from 1996 to 2001.

2001: Replaced rear break cylinders and shoes. Overhauled front cylinder and replaced break pads. Registrated with the original number.

2004: Grinded, cleaned and treated floor panels.

2005: Overhaul of steering gear, refurbishing of engine compartment.

2006: Overhaul of cylinder head. New valves installed.

2009: Replaced cracked dashboard. New out of box, color red. Painted in original color.

2010: Overhauled driveshaft. New bearings and paintet.

2015: Rebuilt radiator. New register.

2016: Replaced worn Drivshaft Bearing, rear RH.

 

True this period also other general refurbishing has been accomplished, such as new wheel hubs, new rear lights, thorough cleaning and polishing, repair of headlining and replaced broken lighting-switch with a used one.

 

Prices: Youngtimers meet 2006, 1.place, Category other English.

 

P1010298.JPG

P1010300.JPG

P1010302.JPG

IMG_0017.JPG

IMG_0019.JPG

IMG_5792.jpg

Endret av Victor
Oppdatert info

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Nydelig bil B) Og ser ut til og være i utmerket orginal stand :thumbup: Har selv hatt en Victor 101 super og en Viva HC B)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Victor    92
Victor

Nydelig bil B) Og ser ut til og være i utmerket orginal stand :thumbup: Har selv hatt en Victor 101 super og en Viva HC B)

Takk for det. Ja, den er ikke "tuklet" mye med annet en som teksten beskriver og det kan vel regnes som vanlig vedlikehold. At dette var biler som få har ønsket å ta vare på og som var ofte dårlig sammenskrudd pga problemene i Engelsk industri på 60 og 70 tallet, er min utfordring og min motivasjon. Orginal lakk stort sett rundt baut.

Siden jeg har blitt mer bevisst på bilpleie og funnet mange gode råd her på DetailerClub skal det bli interessant og prøve ut litt på denne gamle lakken. Noen som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Victor    92
Victor

Tenkte jeg skulle legge til litt informasjon på hva som er gjort med bilen. Dette er bilder tatt litt tilbake i tid.

Først en liten oppmuntring til alle som er glad i bil og bilpleie.

Spring.JPG.14000676104b172902f3b4ca9586d172.JPG

I 2004 ble seter og gulvmatter tatt ut for å sjekke og behandle dørk i kupe og bagasjerom.
Kupe.

300.JPG

306.JPG

304.JPG

Bagasjerom.

305.JPG

303.JPG

301.JPG.46a8a2627bccf35510c653bc430925cf.JPG

302.JPG

I 2005 tok jeg en shine på motorrommet.

200.JPG

202.JPG

Slanger og ledninger ble lagt til side. All løs rust pusset og behandlet med Owatrol før lakk.

203.JPG.eac8d328545f180dc685634e409294bf.JPG

204.JPG

Ferdig resultat.

201.JPG

I 2006 var det påkrevet å se nærmere på motoren. Det var en del oljelekkasje på kjente plasser og etter en sjekk av kompresjonen var det helt klart at en del av effekten lurte seg ut bakveien. Derfor ble en overhaling av toppen utført.
Etter demontering ble alle deler vasket og glassblåst. Så ble alle deler som skulle males malt med varmebestandig lakk.

400.JPG

409.JPG

410.JPG

Nye ventiler på plass.

408.JPG

Tapet over sylinderne før Blokken ble malt. Her ses også hvordan motorrommet ble etter shine.

411.JPG

Toppakning lagt på plass og klart for å legge toppen tilbake.

407.JPG

Så var det klart for Kamhus og Innsug. Her er også Registerreimen montert.

413.JPG

406.JPG

412.JPG

401.JPG

405.JPG

402.JPG

Slik så det ut når alt var på plass. Kamhus-dekselet ble kun lakket med klarlakk etter glassblåsing, men ble senere lakkert sort slik som originalt.

403.JPG

404.JPG

Tok også å gjorde rein Starteren og skiftet børster da den var lett tilgjengelig nå.

500.JPG

Fikk tak i ett nytt Dashboard da det gamle var sprukket på midten. Det var feil farge, men man kan ikke være kresen når man har valgt ett slikt ukurant bilmerke. Lakkerte det grønt etter at jeg hadde fått god hjelp hos BilExtra Lillestrøm med å finne riktig farge. Er ikke mulig å se forskjell.

602.JPG

603.JPG

600.JPG

I 2010 måtte Drivakslingen overhales etter en påtagende vibrasjon. Det viste seg at lageret i mot gearkassen var helt utslitt. Så ille at det var like før det hadde blitt kritisk.

Før

101.JPG

111.JPG

Etter

107.JPG.6373b2102bca9a556b3b10d397cc0d7a.JPG

103.JPG.debfc5a0e6c9164d3fd596796e6f6192.JPG

110.JPG.7b9ce471359ca24f4b525b5f76bf5273.JPG

109.JPG.61f79083064d60f0bb51dba9b6b3bbab.JPG

108.JPG.dff366f143ad87d0cfcd179513667c37.JPG

 

105.JPG.150a4454f24ffdaaff203cd70c8983cb.JPG

Da var det klart for montering på bilen igjen.

104.JPG.2f951fbdceb3472cd8e94cb8646bbe75.JPG

Endret av Victor
Lagt til bilder på nytt
  • DCN Poeng 6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Ser ut som at du har litt timer med å ta vare på ein veteranbil :-)

Bruker du bilen ein del om sommeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Victor    92
Victor

Prøver å bruke den så mye som mulig gjennom sommeren, men helst ikke når det regner. Aldri om vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×