Chris-520e39

Nyvokset 520i

Hei! Fikk i dag petes 53 i posten sammen med litt annet snaks! Vasket bilen grundig og la på ett lag med voks, slik ble resultatet:

post-145-1213470266_thumb.jpg

post-145-1213470289_thumb.jpg

post-145-1213470319_thumb.jpg

post-145-1213470343_thumb.jpg

post-145-1213470351_thumb.jpg

Må si meg veldig fornøyd med resultatet, spesielt med tanke på at det er min første voksing! Var virkelig moro å jobbe med "proffe" produkter, en heeelt annen verden!

Dessverre var mitt kamera borte i dag, så ble elendige bilder fra en mobil uten autofokus, men det får gå :)

post-145-1213470307_thumb.jpg

Endret av Chris-520e39
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike.........Der var det ikke lett å skille hva som var panser og hva som var himmel..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg veldig fornøyd :) Dessverre, som man ser på det ene bildet, har jeg en god del steinsprut. Men er jo en bil som snart har gått 140.000 km på norske veier.

Tror forresten jeg passerte deg her om dagen, Truls! Hvis du tilfeldigvis suser rundt i Lier/Spikkestad ;)

Ang lag nummer 2, er det for tidlig å legge på i morgen? Kjenner jeg vil ut å vokse mer allerede nå! Og et siste spørsmål, må jeg maskere lister osv. når jeg skal polere dører og slikt? Eller er det bare å dra av voksen med en våt klut før den rekker å tørke på plastikken?

Chris :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tape på lister er aldri dumt det..

Ikke noe problem å legge på et lag til i morgen, bare skylle over bilen først så du ikke drar med deg støv ol i paden..

Er nok sjelden der men det skjer, men ikke nå om dagen, om du har sett meg er det i postbilen, EVOn er i garasjen om dagen den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo bare nydelig ut :D Gleder meg til bilder av hele bilen i morgen! Veldig fint karroseri det der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten Ketil! Var uten med Chemical Guys Window Cleaner nå, og er ikke sikker på om jeg bruker den "ultimate" påføringsmetoden. Sprayer på glasset (hvis det går, ellers sprayer jeg på Microfiber-en), deretter tørker jeg det av. Men Microfiber-en blir jo rimelig "full" etterhvert og jeg føler det bare blir mer og mer streaks og skjolder ettersom jeg jobber meg rundt bilen. Kan ikke si meg megaimponert, er det noe jeg kan gjør annerledes for å få et enda bedre resultat?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig! Ser ut som om de har gjort ett bra stykke arbeid. Litt dumt med steinspruten, ja. Har selv litt steinsprut på panseret. Skal prøve å lakke i litt lakk og polere skikkelig senere, spent på resultatet. Bedre enn store hvite flekker blir det uansett :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får slenge ut noen bilder når du har gjort det! Mine blir bare tydligere og tydligere etterhvert som lakken blir penere :( Nytt lag legges i morgen og resten av bilen skal forhåpentligvis vokses, kommer litt an på hvilket humør min bedre halvdel er i :P

Jeg krever bilder av dine nylakkerte speils, Zevs! Spent på hvordan det ble! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forresten Ketil! Var uten med Chemical Guys Window Cleaner nå, og er ikke sikker på om jeg bruker den "ultimate" påføringsmetoden. Sprayer på glasset (hvis det går, ellers sprayer jeg på Microfiber-en), deretter tørker jeg det av. Men Microfiber-en blir jo rimelig "full" etterhvert og jeg føler det bare blir mer og mer streaks og skjolder ettersom jeg jobber meg rundt bilen. Kan ikke si meg megaimponert, er det noe jeg kan gjør annerledes for å få et enda bedre resultat?

Jeg liker å spraye på vinduet også, men kun 2-3 spurt. Så tar jeg en runde med et glass Microfiber, så en runde med et annet. Husk at det ene blir fort våt, men da har man det siste som er tørt. Slipper dermed skjolder. Kan også bruke dehydrator til vinduene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay! Høres ut som et veldig godt tips :) Er ikke store greine det er snakk om, men vil gjerne ha det perfekt! :)

Ang. påføring av voks på lister, holder det med å gni det på med en finger for å så tørke det av igjen? Trenger også et lite tips til hvordan jeg kan unngå voks på vinylen rundt listene ;) Takk for hjelpen! :)

Chris

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive