terjed

Bilpleierne vasker svart...

ja har det her også:

vasker svart

Så er vel greit å opplyse om slikt for de av dere som jobber med noe her inne også, så skal det være over 50.000,- i oms før det er mva pliktig bla..men kan være en ok ide å registrere seg og oppgi det så en slipper å ha futen stående i gårdsplassen hjemme... Er vel ikke så mange her som har over 50.000 i oms uansett her, men greit å være føre var en etter snar som Ståle sa når han skulle fiske med flue og var redd flua skulle bli borte så han fisket uten istedet....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har det her også:

vasker svart

Så er vel greit å opplyse om slikt for de av dere som jobber med noe her inne også, så skal det være over 50.000,- i oms før det er mva pliktig bla..men kan være en ok ide å registrere seg og oppgi det så en slipper å ha futen stående i gårdsplassen hjemme... Er vel ikke så mange her som har over 50.000 i oms uansett her, men greit å være føre var en etter snar som Ståle sa når han skulle fiske med flue og var redd flua skulle bli borte så han fisket uten istedet....

Pøøøh......Lakatarm <_<

Men.....svart, og 50.000.- er dette kun for svarte biler?

Jeg har tatt mest blå og sølv og da blir jeg litt usikker :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp gjelder sorte biler, derfor jeg har rød :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svarte biler blir blanke de også, i mørket er alle katter grå etc.

Neida, det er viktig å holde tunga rett i munn mht forskjellen på innberetnings-pliktig (og dermed skal det skattes) og mva-pliktig. Innberetningspliktig blir/er man hvis det ikke lenger er å anse som en hobby samt at inntektene overstiger kostnadene, Mva-pliktig (og innberetningspliktig) blir man når man overstiger 50.000,- i omsetning (eks mva) innenfor et regnskapsår.

Man kan også ha så mange arbeidsgivere man ønsker så lenge hver og en av de betaler under 1.000,-. Men punktet ang. innberetningspliktig / mva-pliktig gjelder uansett.

Synes det er flott at disse sjappene blir tatt - til syvende og sist så er det grov utnyttelse av mennesker det går på. Samtidig som at resultatet av enkelte type jobber nok også bærer preg av "hastverk er lastverk".

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger jo mye fin info på www.brreg.no og det e no ikke så veldig vanskelig å starte opp eget

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vanskelig å starte opp, men faktum er at nesten 30% av nystartede bedrifter går ad undas før det har gått 18 mndr (enten at de legger opp selv frivillig eller at selskapet blir tvangsoppløst pga tekniske mangler rundt regnskap / revisor etc)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ligger jo mye fin info på www.brreg.no og det e no ikke så veldig vanskelig å starte opp eget

Skal vi starte noe Terje? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi starte noe Terje? ;)

Så vidt jeg har fortstått må et enkeltmannsforetak med flere enn deg selv (daglig leder, grunnleger osv) registreres flere plasser og det blir relativt mye mer pappirarbeid og plikter.

Det som går ann er 2 enkeltmannsforetak som bytter på å ta jobbene og leie inn det andre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er glad for hver eneste arbeidsledige asylsøker/innvandrer eller nordmann som tjener seg noen få kroner pr. dag og får gjort noe annet enn å sitte hjemme å tegne bomber og fylle ut skjemaer for dagpenger jeg.Integrering er viktig.NAV kommer jo ikke på døra og drar de på jobb. Vaskejobbene er sikkert så midt på treet for det meste at de havner opp med noen av oss her til slutt alikevel for korrigering og skikkelig lsp :)

Er en vinn vinn situasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du synes at det er greit at de jobber svart i tillegg til å ta imot dagpenger fra Nav?

Hadde Nav sendt de til vaskehallene og de hadde fått betalt for det den veien så hadde det vært noe annet, men her jobber de jo da under bordet i tillegg til at de mottar andre ytelser, som igjen kommer fra våre skattepenger..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat hatt bokettersyn. "Intet og bemerke" :) Slapp gjennom nåløyet, litt verre med dissa borti gata her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamerat av meg fikk prutet til seg en utevendig og innvendig vask av møkkete stasjonsvogn for 250,- i en østlandsby. Kamerat var fornøyd, og jeg inspeserte ikke bilen etterpå. Hvis dette ikke var svart så hadde de ikke mange kronestykkene i fortjeneste....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, for å si det rett ut.. utvendig vask for 100,- eller utvendig og innvendig (også kaldt demvask) for 250-300,- hakke jeg sjans til å leve opp mot.. har derfor kutta det ut. Leverer heller komplette korrigeringspakker med SV behandlinger. Har også et "billigere" alternativ for de som kun vil få bilen blank og glatt igjen (altså uten korrigering). Alt utenom dette har jeg kutta ut med, har bare ikke sjans til å konkurrere på det.

Men da det er sagt, syns jeg det er greit. For jeg blir kvitt mange av disse skeptikerne som vil ha ting uten kvittering og som i tillegg skal prute seg ned i pris, å da endt resultat er overlevert, er det ikke bra nok overfor kunde. Den kundegruppen er grei å skille ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør, hør! Dette har du helt rett i Øyvind, om ting virker for godt til å være sant så er de som oftest det... 99,- for utvendig håndvask sier mye om både resultat og hvordan virksomheten driver for øvrig. Man skal betale for lokaler, strøm, utstyr, lønn, arbeidsgiveravgift, osv. Dette regnestykket går rett og slett ikke opp (i alle fall ikke innen lovlige former)!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NRK opplyste at på 90 kontrollerte bilpleiefirmaer var det 50 stk som drev med snusk. Og våre nye landsmenn var nesten utelukkende representert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var 6 bedrifter i Hedmark som ble kontrollert, 5 av de ble plukka.. litt uvisst hvor mange av de 5 som er utelandske. Men som Dag sier, det er en del utgifter som skal forsvares her, i tillegg skal selve arbeidet forsvares. Og 2-5000 (litt varierende over hele Norge disse prisene), fordelt på 12-15t så ække timeslønna svær i alle fall. Jeg driver riktignok alene sånn at om jeg jobber 18-19t om dagen spiller forøvrig ingen rolle. Jeg lever av kundens opplevelse og feedback i tillegg til at jeg er entusiast over bilkosmetikk/detailing (kjappvask og disse kriminelle røverne kan holde på med bilpleie), og hvor langt man kan dra strikken i forhold til strøken bil, er grunnlaget for mitt levebrød.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du synes at det er greit at de jobber svart i tillegg til å ta imot dagpenger fra Nav?

Hadde Nav sendt de til vaskehallene og de hadde fått betalt for det den veien så hadde det vært noe annet, men her jobber de jo da under bordet i tillegg til at de mottar andre ytelser, som igjen kommer fra våre skattepenger..

Neida, men jeg hadde gjort det samme om jeg var i ett nytt land og kun satt hjemme..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive