Gå til innhold
Christoffer

GPS Logger

Recommended Posts

Christoffer    148
Christoffer

Hei,

Er det noen som har erfaring/vet om en GPS Logger som lagrer posisjon, tid og fart for senere bruk? Skal kun brukes til logging og senere til å tagge bilder med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Hei,

Er det noen som har erfaring/vet om en GPS Logger som lagrer posisjon, tid og fart for senere bruk? Skal kun brukes til logging og senere til å tagge bilder med.

Ja, men den er beregnet på radiostyrt...

Du trenger Elogger V3: http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm og denne: http://www.eagletreesystems.com/Pro/1.htm

Fordelen er at den kan utvides med masse sensorer for temperatur, turtall, hastighet, strømtrekk osv.

Norsk forhandler er www.rcpro.no som virkelig kan anbefales.

Dette er kvalitetsutstyr som er verdt prisen om du trenger det, og du setter det opp enkelt med pc'en samt velger hva og hvor ofte det skal logges.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Ser artig ut.

Hvor ofte logger den?

Hvor lenge kan den logge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Kanskje MyTracks el.l applikasjon passer til dette? Har den som app til Android, men har ikke testet enda...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Ser artig ut.

Hvor ofte logger den?

Hvor lenge kan den logge?

Den logger mellom 1 og 10 ganger i sekundet, alt etter hva du setter den opp til.

Jeg er ikke sikker på hvor lenge den kan logge med kun GPS, men vil tippe en halv-en time.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Jeg logger bevegelsene mine med MyTrack for Android. Fungerer veldig bra. Logger tid, og tid i bevegelse. Viser toppfart, og gjennomsnittshastighet. Logger reiserute i Google Maps. Mulighet til å dele reiserute med andre, f. eks vi Facebook og e-post.

Kan brukes til bil, jogging, gåtur, skitur, tog osv osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Så du bruker den bare til bil Christer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer    148
Christoffer

Den logger mellom 1 og 10 ganger i sekundet, alt etter hva du setter den opp til.

Jeg er ikke sikker på hvor lenge den kan logge med kun GPS, men vil tippe en halv-en time.

En halv time blir kanskje litt lite når det er snakk om 10 timers kjøreturer.

Så har fått låne en slik http://www.gisteq.com/PhotoTrackr/PhotoTrackrCD111.php

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Blir nok for liten da, ja...

Den er jo som sagt beregnet til r/c fly og heli, og der er flytidene kortere enn en halvtime uansett....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Er det noen som har prøvd MyTrack til Android for å logge banekjøring/banetider?

Jeg ser jo for meg at det kan fungere, men jeg er litt usikker på hvor bra det vil fungere. :)

Edit: Har nå fått tilbakemeldinger fra flere som har testet MyTrack på bane, men den passer bedre til turer i fjellet enn rundetider.

Endret av Knutis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig