Knutis

TEST: Espuma Astro Car Shampo

Jeg kastet meg på et tilbud fra blankbil.no på denne såpen, da alt annet jeg har testet fra Espuma absolutt har levd opp til forventningene.

Produktet det er snakk om:

http://www.blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_73&products_id=385

Den er mild i konsentrert form, lukter svakt i samme bane som grønnsåpe.

Jeg blander normalt 2cm med produkt i bunnen av foamcannon, og fyller så opp med lunkent vann så såpen blander seg godt ut i vannet.

Justeringsskruen står normalt 1/2 omdreining fra full minus (-).

Først noen førbilder av bilen, jeg har her lagt på et lag Prickbort først, og har derfor ikke bilder av tørr bil. Det er vel 14 dager siden den ble vasket sist, og skal ifølge selger av bilen vært polert engang i våres hos et bilpleiefirma i Trondheim.

P6050142.jpg

P6050143.jpg

P6050144.jpg

P6050146.jpg

Førsteinntrykket var at skummet var noe tynt, men det hang likevel bra på panelene.

P6050148.jpg

P6050149.jpg

P6050150.jpg

Etter ca 3 minutter i sol og endel vind:

P6050153.jpg

Bilen ble så spylet med høytrykksspyler, ingen mekanisk berøring, og da så den slik ut:

P6050155.jpg

P6050161.jpg

P6050154.jpg

Man så også greit at den faktisk var polert engang tidligere i vår, selv om det ikke er noen beskyttelse igjen på bilen:

P6050158.jpg

Litt vanskelig å fange resultatet på foto, men ettersom jeg ikke tørket bilen heller, lå det igjen en tynn "hinne" med støv, som jeg av erfaring aldri har fått bort uten berøring. Jeg fortsatte derfor vasken ved å legge et nytt skumlag på bilen, og omtrent halvveis var kanonen tom og klar for påfylling. Dette er under snittet for de andre såpene jeg har brukt, så den er ikke spesielt drøy i kanon.

Jeg fylte på igjen, sørget for at bilen var skikkelig skumlagt og fortsatte vasken med Espuma Chenille vaskehanske og en bøtte med Astro og kaldt vann. Den sørget der for god glid, og inspisering av bilen etter tørk avslørte at det ikke var igjen synlig møkk.

I gallon koster den ca 100kr mindre enn Poorboy's SS&S og omtrent det samme som Chemical Guys CW, som er dens tøffeste konkurrenter i mine øyne.

Sammenlignet med de to har SS&S en evne til å booste lakken som Astro ikke har, og begge lager et tykkere skum i kanon = mer drøy i bruk.

Totalt sett syns jeg dette er en såpe som leverer det den skal, verken mer eller mindre. Jeg har også delt ut smaksprøver til en kompis av meg samt Ståle, og tilbakemeldinger fra de to kommer også på forumet etterhvert.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for nyttig og informativ test. Ser frem til testresultatene fra de andre som også har fått smaksprøver :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive