Gå til innhold

Recommended Posts

Lexgtturbo
Skrevet

Eg begynte rett på roterende, prøvde først DA maskin i fjor. Det skal sies at det er relativt stor forskjell på hva du kan klare med roterende i forhold til DA. Mitt tips er gå for roterende og kjøp en DA om du føler behov for det etter å ha prøvd deg frem litt. Det mest optimale er å ha begge deler. Men igjen du må selv velge hva du vil satse på :)

Brynjar
Skrevet

Jeg ville derimot startet med DA. Da slipper du en del av de frustrasjonsområdene du støter på med roterende i starten..

Resultatet blir som regel veldig bra om man tar seg god nok tid med DA. Hvor mye du klarer å korrigere med DA er på lik linje med roterende, avhengig av teknikk og poleringsmiddel så klart.

Skrevet

Jeg begynte også rett på roterende og har ikke hatt noen spesielle problemer med det, men hadde jeg vært i samme situasjon i dag og skulle kjøpt, tror jeg nok jeg ville startet med DA maskin. Du får korrigert mye mer med en roterende enn en DA men faren er også mye større for å gjøre noe galt.

Man kan jo også komme til biler som er vanskelige mht hologrammer på fineste combo med roterende, da er det veldig greit å ha DA for å få vekk eller skjule det.

Det optimale er selvfølgelig begge deler, men jeg ville startet med DA

Joakim-G_R
Skrevet

okei, men da prøver jeg meg på biltema sin DA først, så får jeg handle roterende nå når skattepengene kommer. Planen var å få polert litt idag eller i morgen, er sugen på å komme igang! Prøve litt forskjellig, er jo rette bilen å teste på. :) hvor får jeg kjøpt pads idag i oslo-området? Har de sånt på jegard f.eks? Så de har endel annet.. Kan dra dit å høre idag. Gleder meg til å teste, prøve å ta noen bilder også av amatørjobben :) noen som har en forklaring på hva hologrammer er fornoe? Hvordan jeg kjenner igjen det? Eller er det mest metallic lakk som er utsatt for "sånt"?

Skrevet

Pads: bilxtra og torshov har vel sonax-pads (clahs olsson har også) - mye bedre enn det som følger med 'tema-maskinen

hologrammer er små riper helt øverst i klarlakken, typisk etter å ha kjørt med grov rubbing på grov pad med roterende maskin. Kan også (les: vil) komme på såkalt myk/sticky lakk hvor kjøring med DA i etterkant og fin-polish på fin pad stort sett er løsningen

Joakim-G_R
Skrevet

Da har jeg vært å handla litt idag. Dette ble det:

DSC01782.jpg

Biltema DA, blir kanskje mekonomen sin roterende til 500 spenn om et par uker, om jeg fikser DA lett. :)

Av annet så ble det:

Meguiars Quick Clay

Meg Deep Crystal Paint Cleaner

Meg DC Polish

Meg DC Carnauba Wax

Meg Water Magnet Drying Towel

Meg Supreme Mikrofiberklut

Meg Vaskevott

Mangler nå, bøtte med GritGuard, og en bilshampo.

Sikkert dumt spørsmål, men noen av dere som har testet "JIF Professional Bilshampo" ?

Så de hadde en 5kgs dunk på Staples til 149 kr..

Forøvrig, kan jo poste et bilde av bilen som skal få litt behandling.

Bildet er (selvfølgelig) ikke tatt idag...

DSC01071.jpg

DSC01062.jpg

Et av litt nyere dato. Dårlig bilde, forøvrig.

22052010088.jpg

(Essiek : Heter du Fredrik Milson ? Syns jeg kjente igjen bildet av bilen din, kan hende vi har no'n felles bekjente.. :P )

• Admins
truhaa
Skrevet

Bare å sette i gang med shininga nå... blir nok bra rød og blank den bilen der :)

EiisiEK heter Espen så ikke sammen mannen da tipper jeg ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Joakim-G_R
Skrevet

Ja, vasket bilen og fikk "clayet" ene fremskjermen, og prøvd lakkrens på den idag. Ble jaggu rødt og blankt! Måtte gi meg for det begynte å dryppe litt. Men er vel OK vær i morgen, så da blir det ny vask, og fortsette rubbingen.

Må ha nye pads også, for de som fulgte med fra Biltema var RÅTNE! Gikk i oppløsning før jeg var ferdig med 1 skjerm, jo.

Skal på Torshov og lete etter pads i morgen. Prøve Sonax, el.lign.

Microfiber-mitt'en holdt MYE ( ! ) vann fant jeg ut.

Skrevet

(Essiek : Heter du Fredrik Milson ? Syns jeg kjente igjen bildet av bilen din, kan hende vi har no'n felles bekjente.. :P )

Ittno' "Fredrik" her i gården nei - min far blingser litt av og til og kaller meg for "Kjetil" uvisst av hvilken grunn siden jeg er hans eneste sønn (som jeg vet om ihvertfall) :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår