Bernhard

Tilbakemelding rundt credsystemet..

52 innlegg i emnet

Har sittet og lest litt i diverse tråder nå og tittet på hvem som har gitt hvem cred, om jeg får cred eller ikke driter jeg egentlig en lang marsj i da det ikke er derfor jeg er her..

MEN, det som bekymrer meg litt er når en forhandler går inn og gir cred til negative innlegg fra medlemmer her ang ett annet firma.

Tråden jeg refererer til er denne; "Hvordan få tak i Scandicshine"

På første siden så har omtrent samtlige negative innlegg kommet fra en av leverandørene på forumet her, slik jeg har forstått "Kjøp & salg", og jeg føler at jeg kan det relativt godt etterhvert, så er det en god forretningsetikk å IKKE snakke negativt om andre bedrifter.

Om jeg går inn i en Møllerforretning og skal titte på en Audi, og selger kommer bort til meg.. Hvis jeg da nevner at jeg har tittet på en Volvo også, og selger begynner med: "Nei, huff Volvo må du ikke finne på å kjøpe, har du ikke sett at mange av de stopper langs veien a?" Så hadde jeg snudd på flisa og gått ut igjen, da han snakker nedlatende om en konkurrent for å fremme seg selv.

Hadde han derimot sagt som så: "Volvo er flotte biler ja, men du kan jo bli med her og se hva vi har å tilby deg", så hadde jeg blitt, da faktisk selgeren forstår hva god forretningsetikk er.

Hvis man må rakke ned på konkurrenter på den måten der så føler jeg at firmaet faktisk også burde gå litt inn i seg selv og tenke over ting, akkurat som det Scandicshine må iforhold til å gi tilbakemeldinger, lagerstatus, korrekte utsendinger og ettersendinger av mankovarer.

Forumet her har blitt såpass stort etterhvert at det er normalt at det blander seg "grupperinger" innad i forumet, og man ser at det går igjen ang credgivning i negativt ladede tråder også, i tillegg så er det flere av de som gir cred som ikke svarer i tråden. Hvorfor kan man ikke da svare isteden for å bare gi en cred? Og flere har vel heller ikke erfaringer med nettbutikken personlig engang, men svarer eller gir en cred for det?

Jeg regner egentlig med at jeg kommer til å få endel pepper for denne tråden her, men det er den absolutt verdt, og jeg håper også de som tidligere har gitt creds til negative innlegg tørr det fremover også...

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med hva du skriver. Samtidig skal man jo huske på at man selv graver sin egen grav når man skriver negativt om konkurrenter. Det virker ofte mer useriøst av den som skriver useriøst, enn den som blir skrevet om. For som forhandler å kunne se verdien i god konkurranse er veldig viktig, og spesielt innefor en så spesiell nisje som vi har her på forumet. Alle er vi samlet rundt en felles interesse og en felles hobby, og da må vi alle være glade for de som er med å bidrar til dette. Også respekten for den utrolige jobben som gutta bak forumet legger ned.

Man skal huske det at konkurrenter ofte bare frembringer èn ting: Og det er et større marked for dine egne produkter. Om du da som forhandler ikke klarer å kapre det markedet, så er det din egen feil og ingen andres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det jo selvfølgelig meg det skrives om, og grunnen til at jeg gir cred til de som er negative til ss er pågrunn av all driten JEG har fått fra den kanten direkte og via andre. Jeg er også enig i det som skrives i de negative innlegge. Hadde jeg ikke vært det hadde jeg heller ikke gitt cred.

Så jeg er ikke utelukket ute etter å rakke ned på andre som kanskje mange tror.

Jeg kunne jo lagd en annen bruker å gitt cred med så hadde forhandler brukeren hatt ryggen fri..Men er "tøff" nok (det kan sikkert diskuteres) til å bruke firmabrukeren.

Har redigert innlegget her da det ble skrevet i sinne, tok opp mange ting som ikke har noe med cred systemet og gjøre. Det var feil av meg, men jeg eksploderte da jeg føler at mange inne her er "ute etter" meg.

Skjønner selvsagt at mange ikke forstår det utifra det de ser på forumet her, for her ser jo alt veldig bra ut.

Endret av PH/Blankbil
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg selvsagt sterkt interessert i å vite hvor jeg har tatt del i dette og hva jeg har sagt til det andre medlemmet?

Og ikke minst om hvilke PM'r med løgner jeg sender rundt til andre.

Endret av Bernhard
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke et eneste innlegg fra "forhandler" eller "leverandør" i den tråden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt å så på det jeg også Bernhard. Og jeg synes at det er helt feil måte å bruke dette cred-systemet. Dette er vel et forum for bilpleie, og ikke et forum for ordbruk og skitkasting. At noen får f.eks 20 cred for å være vanskelig og klage på en bedrift synes jeg er feil bruk av systemet.

Etter det jeg har skjønt med meningen med credsystemet er til innlegg som har med Detailing å gjøre...

Har lenge tenkt kommentere i den tråden som er linket til over her, men da hadde jeg kommet til å bli satt i den båsen som enkelte blir. DET er helt feil for meg og gjør at jeg ikke gidder være med å bidra i den tråden der.

Kommenterer som "se her kommer SS klanen og beskytter og rydder opp" er så lavmål så jeg blir helt slapp.

Da tyder det på for meg at den brukeren som kommer med det ikke har noe å si egentlig men bare må bry seg for å skape kvalme.

Vel, GRATULERE, det har du klart!!!!!

God helg til deg, og håper jeg ikke ser noe innlegg fra det brukernavnet før det er datailing-relatert...

JA, jeg blir engasjert!!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg selvsagt sterkt interessert i å vite hvor jeg har tatt del i dette og hva jeg har sagt til det andre medlemmet?

Og ikke minst om hvilke PM'r med løgner jeg sender rundt til andre.

Sjekker du PM`ene dine finner du sikkert det ganske fort. Moro at du prøver å virke så totalt uforstålig til dette.

Jeg har sagt mere enn jeg skulle allerede om den pmen fra deg, da jeg hadde lovet at det skulle bli mellom meg og han som hadde fått den. Men når jeg leser dette her blir jeg så forbanna og da klarer jeg ikke å holde meg.

Jeg håper virkelig han som fikk denne kunne skrevet her i tråden også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jeg helt enig i. Det er IKKE bra forrettningsskikk å rakke ned på andre "konkurrende" bedrifter, å ihvertfall ikke på et åpent forum!

Jeg har selv bestillt mye fra SS og har mine erfaringer med firmaet, men jeg driver jo ikke å syter til hele omverden om jeg ikke får en pakke jeg har bestillt?? Her må folk gå litt i seg selv, synes det er litt hjelpesløst å syte på forum over at de ikke har fått pakken sin. TA OPP TELEFONEN Å RING!

SS har vist stor vilje til å ordne opp i forsinkelser ovenfor meg, og regner med at jeg ikke er noen spesiell kunde da jeg hverken er deres største kunde eller har noe personlig forhold til firmaet/innehaver.

Nå kjenner ikke jeg forumet og medlemmer så godt at jeg kan plukke ut hvem som er levrandør og har skrevet negativt om en annen levrandør, men hvordan hadde vedkommende likt at det ble opprettet et eget emne med navn på deg og det firmaet du er tilknyttet?

Tenk 10 sek. før dere skriver, hjelper ofte...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg synes at det er helt feil måte å bruke dette cred-systemet. Dette er vel et forum for bilpleie, og ikke et forum for ordbruk og skitkasting. At noen får f.eks 20 cred for å være vanskelig og klage på en bedrift synes jeg er feil bruk av systemet.

Etter det jeg har skjønt med meningen med credsystemet er til innlegg som har med Detailing å gjøre...

Jeg derimot syns det er flott at man også greier å være litt kritisk slik at det kommer frem begge sider ved en forhandler. Jeg har selv gått og ventet i flere mnd på penger i retur fra en nettbutikk (ikke bilpleie) der jeg kanskje ikke ville lagt igjen pengene mine om noen hadde turt å ta bladet fra munnen å faktisk fortelle oss andre at man har dårlige erfaringer fra før.

Å dele erfaringer med hverandre er noe av det viktigste man kan gjøre på et forum, positive som negative! Hvis ikke vil det skapes glansbilder og det er ingen tjent med.

Jeg retter min kommentar her ikke til tråden det diskuteres om, men bruken av forum (og cred-systemet) generelt.

Jeg har selv bestillt mye fra SS og har mine erfaringer med firmaet, men jeg driver jo ikke å syter til hele omverden om jeg ikke får en pakke jeg har bestillt?? Her må folk gå litt i seg selv, synes det er litt hjelpesløst å syte på forum over at de ikke har fått pakken sin. TA OPP TELEFONEN Å RING!

Og hva gjør du da når du etter å ha snakket med din leverandør FORTSATT ikke får en løsning på din sak? Forteller andre om dine erfaringer, eller holder kjeft og lar andre gå i samme felle?

Endret av Knutis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekker du PM`ene dine finner du sikkert det ganske fort. Moro at du prøver å virke så totalt uforstålig til dette.

Jeg har sagt mere enn jeg skulle allerede om den pmen fra deg, da jeg hadde lovet at det skulle bli mellom meg og han som hadde fått den. Men når jeg leser dette her blir jeg så forbanna og da klarer jeg ikke å holde meg.

Jeg håper virkelig han som fikk denne kunne skrevet her i tråden også..

Send meg gjerne en pm på hvem dette gjelder..

Det som er artig er at jeg får også vite endel hva som går rundt fra deg, men det er en annen diskusjon, her gjaldt det creds....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg gjerne en pm på hvem dette gjelder..

Det som er artig er at jeg får også vite endel hva som går rundt fra deg, men det er en annen diskusjon, her gjaldt det creds....

Hvorfor skal jeg sende deg pm om det når du har den selv? Slutt å være så vrang.

Ja du får vel det tenker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva gjør du da når du etter å ha snakket med din leverandør FORTSATT ikke får en løsning på din sak? Forteller andre om dine erfaringer, eller holder kjeft og lar andre gå i samme felle?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til topic, som dreier seg om kred-systemet og ikke en spesifikk tråd her på DCN.no

Dennis: er det mulig å bare låse opp for kred på tråder i Show'n'Shine / Eksteriør / Bilpleielogg?

Jeg har selv fått 3-4 kred for relativt humoristiske innslag i et par tråder, og selv om det er morsomt så har det ikke noe forsåvidt å gjøre med "kred rundt bilpleie / detailing" å gjøre. Jeg ser at "ryktepoeng" har forsvunnet fra under avatarene og det er greit det altså - det kan også hende at DCN-styret må se på hele kred-systemet og se om det er mulig å innføre enten klinkende klare retningslinjer rundt dette eller rent teknisk kun åpne for å gi kred i tråder hvor dette er naturlig.

Det blir litt synd om det skal bli "overvåking" fra mods/admins her på dcn - som er milevis foran alle andre forum jeg har vært på de siste 20-25 årene mht takhøyde, vennlighet, informasjondelings-glede (rart ord ja) og vanvittig kunnskapsnivå - men hvis det er det som må til så er jeg helt for det.

Hilsen Espen, med 25 års fartstid på nett - men kun 800 timer med roterende :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til topic, som dreier seg om kred-systemet og ikke en spesifikk tråd her på DCN.no

Dennis: er det mulig å bare låse opp for kred på tråder i Show'n'Shine / Eksteriør / Bilpleielogg?

Jeg har selv fått 3-4 kred for relativt humoristiske innslag i et par tråder, og selv om det er morsomt så har det ikke noe forsåvidt å gjøre med "kred rundt bilpleie / detailing" å gjøre. Jeg ser at "ryktepoeng" har forsvunnet fra under avatarene og det er greit det altså - det kan også hende at DCN-styret må se på hele kred-systemet og se om det er mulig å innføre enten klinkende klare retningslinjer rundt dette eller rent teknisk kun åpne for å gi kred i tråder hvor dette er naturlig.

Det blir litt synd om det skal bli "overvåking" fra mods/admins her på dcn - som er milevis foran alle andre forum jeg har vært på de siste 20-25 årene mht takhøyde, vennlighet, informasjondelings-glede (rart ord ja) og vanvittig kunnskapsnivå - men hvis det er det som må til så er jeg helt for det.

Hilsen Espen, med 25 års fartstid på nett - men kun 800 timer med roterende :)

Dette syns jeg var ett bra innlegg. Kanskje noe å tenke på å bare ha det i tråder i Show'n'Shine / Eksteriør / Bilpleielogg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får pengene mine tilbake! Men jeg syter ikke på et offentlig forum og okker meg over hvor vanskelig forhandler er!

Men folk er forskjellig, og det respekterer jeg. Synes egentlig hele denne tråden, samt opprinnelsen til denne tråden er negativt for hele forumet...

I mitt eksempel har saken ikke ordnet seg for deg, dvs at du verken får penger tilbake eller det du har bestilt. Og du mener altså at å dele erfaringer på et forum er synonymt med å syte sålenge erfaringene er negative?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener creds bør gis i show&shine tråder der noen gjør en knalljobb som andre kan lære av :) Ihvertfall da jeg føler for å dele ut creds.. Når noen kommer med positiv eller negativ kritikk av div nettbutikker så er dette kun ting jeg tar med meg som erfaringer når jeg selv ev. skal bestille fra butikken. Dette gjelder ikke bare bilpleie men alt mulig. Synes det er kjekt å ta et søk på nett for å finne ut hvilke erfaringer folk har gjort seg rundt butikkene jeg skal handle fra :)

Skal man ikke få lov til å gi tilbakemeldinger om netbutikker på dcn forumet bør jo hele kategorien "forhandlere" slettes.....

Men siden tråden egentlig skal handle om Creds, så likte jeg forslaget om at dette kun skal være tilgjengelig i visse kategorier hvor det hører hjemme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

on noen er misfornøyd med en forhandler her,hva forventes det att vi brukere skal gjøre da?skal jeg da gjøre alt jeg kan for å hjelpe den som klager,ikke fan,skla vi sitte 10 stk å ringe å maile til den det gjelder?"nå MÅÅ du sende ut pakker da mann...

Det begynner med ett innlegg,så pøser det på med innlegg fra andre som føler for å lette på trykket,å mer negativt blir det nedover siden.å de som ikke har noen erfaring med f.eks SS som det dreier seg om denne gang,kanskje får en negativ holdning til SS,dedt synes jeg blir for dårlig,att en forumdiskusjon skal sverte forhandlere,har man noe negativt å komme med,rett det til den personen eller firmaet det gjelder..Jeg ble lynings på den tråden det dreier seg om her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sittet og lest litt i diverse tråder nå og tittet på hvem som har gitt hvem cred, om jeg får cred eller ikke driter jeg egentlig en lang marsj i da det ikke er derfor jeg er her..

MEN, det som bekymrer meg litt er når en forhandler går inn og gir cred til negative innlegg fra medlemmer her ang ett annet firma.

Tråden jeg refererer til er denne; "Hvordan få tak i Scandicshine"

På første siden så har omtrent samtlige negative innlegg kommet fra en av leverandørene på forumet her, slik jeg har forstått "Kjøp & salg", og jeg føler at jeg kan det relativt godt etterhvert, så er det en god forretningsetikk å IKKE snakke negativt om andre bedrifter.

Om jeg går inn i en Møllerforretning og skal titte på en Audi, og selger kommer bort til meg.. Hvis jeg da nevner at jeg har tittet på en Volvo også, og selger begynner med: "Nei, huff Volvo må du ikke finne på å kjøpe, har du ikke sett at mange av de stopper langs veien a?" Så hadde jeg snudd på flisa og gått ut igjen, da han snakker nedlatende om en konkurrent for å fremme seg selv.

Hadde han derimot sagt som så: "Volvo er flotte biler ja, men du kan jo bli med her og se hva vi har å tilby deg", så hadde jeg blitt, da faktisk selgeren forstår hva god forretningsetikk er.

Hvis man må rakke ned på konkurrenter på den måten der så føler jeg at firmaet faktisk også burde gå litt inn i seg selv og tenke over ting, akkurat som det Scandicshine må iforhold til å gi tilbakemeldinger, lagerstatus, korrekte utsendinger og ettersendinger av mankovarer.

Forumet her har blitt såpass stort etterhvert at det er normalt at det blander seg "grupperinger" innad i forumet, og man ser at det går igjen ang credgivning i negativt ladede tråder også, i tillegg så er det flere av de som gir cred som ikke svarer i tråden. Hvorfor kan man ikke da svare isteden for å bare gi en cred? Og flere har vel heller ikke erfaringer med nettbutikken personlig engang, men svarer eller gir en cred for det?

Jeg regner egentlig med at jeg kommer til å få endel pepper for denne tråden her, men det er den absolutt verdt, og jeg håper også de som tidligere har gitt creds til negative innlegg tørr det fremover også...

Ganske viktig ting du tar opp her, og du har helt rett!

Det er bare fint at det kommer fram kritikk vedrørende forhandlere her inne, men at andre forhandlere skal gi creds til det er, som du sier, dårlig forretningsskikk... Jada PerH, ser du har blitt utsatt for drittslenging tidligere, og det skal jo heller ikke skje... Men dette er da virkelig ikke måten å ta igjen på! Dette burde vært ordnet opp over PM tidligere... Og det å gå til frontalangrep på Bernhard her var vel heller ikke helt rette måten å gjøre det på... Han nevnte jo faktisk ikke deg i det første innlegget sitt, men refererte til "en forhandler"... Nå føler jeg at jeg var veldig negativ mot deg... For du er egentlig min favorittforhandler, og en kjempekar :P Men mann, behave...

Vedrørende credsystemet er jeg enig med Essie, å begrense det til kun å gjelde Show'n'Shine / Eksteriør / Bilpleielogg er en knallidé!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare til info for alle som leser her inne - denne tråden dreier seg om kred-systemet og ikke eventuelle andre tråder som måtte finnes her på DCN.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive