kris1986

BMW 1-serie

Har hatt min 1-serie i snart ett år. Veldig fornøyd med bilen, men lakken på den er ikke akkurat den artigste.. Har prøvd litt forskjellig produkter og pads på min roterende.

1) Trodde først at lakken var hard og at ikke en medium polish klarte å fjerne ripene, siden det så sånn ut. Jeg kjørte Mark-V Uno på den via en Soft Buff 2.0 polishingpad, og det så ut som swirls ikke ble korrigert og at lakken bare ble litt blankere

2) Kjørte på med MG#85 med ull (ikke twistet) da den fungerte veldig godt på boraen jeg hadde før (hard lakk får en ny betydning :blink: ) og deretter kjørte jeg over med Menzerna 106Fa - dette så bra ut, tok wipe down med IPA, og fant ut at lakken var helt "haze'et"

3) Lånte en Flex DA (flott maskin!!!!) av Petter her på forumet (takk takk ;) ) for å sjekke om det fungerte. SIden jeg har hatt STORT hell med den flotte M205 polishen, så kjørte jeg på med den og en Soft Buff 2.0 polishingpad. Ti harde pass, rett av = ikke noe vaskeriper igjen, RDS ble fjernet med Menzerna Compound Pad (vær forsiktig, genererer MYE varme) og Menzerna "Power Gloss"

Grunnen til at jeg synes at Meguiars M205 fungerer så godt er at du kan omtrent kjøre den som en bil. Du velger selv hvordan bilen skal jobbe via å gire :P Mange mener at man skulle ha "M155" som er i mellom 105 og 205, men med spekteret som du kan kjøre M105 og M205, så er ikke det nødvendig. M205 gir en sykt pen finish (peneste som er?) og er effektiv. Bare lær deg å kjenne den..

Uansett, slik ble det etter 8-10 pass med litt hardt press:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

P1010127.jpg

P1010138.jpg

P1010139.jpg

P1010130.jpg

P1010136.jpg

P1010151.jpg

P1010152.jpg

Hadde jeg brent ut polishen bedre med roterende og fin pute hadde nok finishen blitt bedre, men bare jeg fikk vekk swirls nå er det greit, har ikke så bra tid til min egen bil om dagen <_< La på to lag med Zymöl "Glasur" :)

Tok også motorrommet for en stund siden:

1) Avfetet med Meguiars Super Degreaser (jobbet inn med diverse børster)

2) Fornyet med AG Vinyl Shine (meget fin etter motorvask ;) )

IMG_3914.jpg

IMG_3917.jpg

IMG_3918.jpg

IMG_3919.jpg

IMG_3920.jpg

IMG_3921.jpg

IMG_3922.jpg

IMG_3923.jpg

IMG_3924.jpg

IMG_3925.jpg

IMG_3926.jpg

IMG_3929.jpg

IMG_3933.jpg

IMG_3934.jpg

IMG_3935.jpg

IMG_3936.jpg

IMG_3937.jpg

IMG_3938.jpg

IMG_3992.jpg

IMG_3994.jpg

IMG_3995.jpg

IMG_3997.jpg

IMG_3999.jpg

IMG_4000.jpg

Kommer fler bilder av bilen når jeg har fått senket den osv, får også den nye kameraet snart :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Super Degreaser eller Body Solvent du brukte? Uansett, bra jobba! Digg med litt tid til egen bil også! Støtter opp om 205, meget bra finish av den! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SD.. hehe.. Blir litt blanding av flasker ;)

Faen, hadde tenkt til å lage en stor tråd med film om teknikker osv når jeg skulle polere bilen (kanskje fint for nybegynnere?), meeen.. så begynte man på skolen........ som stjeler mye tid......... :eek:

Men får ta det igjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looks nice :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser da virkelig lovende ut det der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I like.Blir meget pen avslutning med #205.Noe av det bedre syntes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig bra ut det der Kris. Skulle bare mangle at du ikke blir fornøyd med en BMW. Überklasse vet du. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for hyggelige kommentarer ;)

Gleder meg til den nye 1-serien kommer, beholder den jeg har nå frem til det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aj aj nydelig finish på bilen din.

M205 liker jeg også.

Går du ned i hastighet på siste pass? Meguiar's senter i Drammen anbefalte at man jobbet med den som den var diminishing.

Jeg blir ikke helt klok på 205. Enkelte lakker avslutter den flott nesten uansett hvordan man kjører hos meg. Men på gamlemerca fikk jeg microswirls/hologrammer uansett. Der ble det Flex DA og D151 som ble redningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det der! Fin farge. Motorrom ble også strøkent :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så flott ut! Og så fin bil, da. :)

Jeg har lurt på dette med hardhet på lakken. Har tenkt å gå over min egen med roterende etterhvert, så dette var nyttig informasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk igjen for hyggelige kommentarer!

ØHN: Nei, jeg gikk ikke ned nå, men vanligvis senker jeg farten og trykket på paden...

obimann: Har lest litt rundt omkring om lakken på nyere BMW, spesielt 1-serien. Kjøper du f.eks en sort-farge er den hard som rakkern, men det kan avhenge av modell til modell, en annen sortfarge kan være myk. De røde er myke.. Det er veldig opp og ned, og det virker som de har benyttet seg av litt forskjellig klarlakk fra modellen kom ut.. Derfor er det greit å begynne med den mildeste løsninga først ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

obimann: Har lest litt rundt omkring om lakken på nyere BMW, spesielt 1-serien. Kjøper du f.eks en sort-farge er den hard som rakkern, men det kan avhenge av modell til modell, en annen sortfarge kan være myk. De røde er myke.. Det er veldig opp og ned, og det virker som de har benyttet seg av litt forskjellig klarlakk fra modellen kom ut.. Derfor er det greit å begynne med den mildeste løsninga først ;)

Min er Sparkling Graphite, 2005 modell. Synes det ser ut som din er samme farge? Når jeg leter på nettet står det at den har keramisk klarlakk. Hva enn det betyr. Har ikke sett noe om at det er brukt forskjellig klarlakk fra fabrikken.

Jeg skal ta min med roterende, men det blir neste år. Har nok med å male huset i år. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det betyr at lakken skal i utgangspunktet være veldig motstandsdyktig mot riper, men det er den ikke.. 5-serien jeg tok i helgen har også det, men gnikker du hardt med microfiberklut, da blir det stygge riper i klarlakken!

Er veldig opp og ned på BMWene, noen er knallfine å kjøre roterende maskin på, og noen er håpløse.. Det virker ikke akkurat som de bruker samme klarlakk til alle fargene!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive