Gå til innhold
TobiasW

Nybegynner på maskinpolering

Recommended Posts

TobiasW    322
TobiasW

Hei!

Jeg skal starte litt mer med maskinpolering, og i den anledning skal jeg kjøpe en relativt billig DA-maskin.

Spørsmålet mitt er; hvilke poleringsmidler kan jeg bruke til å fjerne små riper? Og evt. noen som inneholder slipemidler.

Kan f.eks. Turtle Scratch Remover fungere til poleringsmaskin? http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=4198

Eller er noen av Meguiars produkter bedre?

Da jeg jobbet med bilpleie på Motorpool brukte vi Schollprodukter, og husker at disse fungerte godt! Men nå har jeg ikke lyst til å bruke så mye penger på poleringsmidlene, og siden bilen min ikke akkurat er en showcar med 14 år gammel lakk.

Og hvilken voks/sealer kan jeg evt. legge på toppen av dette? Jeg bare leser meg ihjel og får lyst på de aller beste og dyreste typene når jeg leser på Detailersclub's forum!

Legg gjerne ved tips og linker til forskjellige rimelige polisher og vokser til maskin, samt eksempler på pads jeg kan bruke til maskinen til de forskjellige produktene.

Setter stor pris på hjelp og tips, mvh Tobias :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Ultimate Compound fra Meguiars fungerer bra som en lett touch up av lakken, sammen med DA maskin så tar den godt med Swirls, om du ender på biltema sin DA med to hoder, så kjøp deg Cyclo el uber 4" pads til den, de fungerer mye bedre en de som følger med maskinene....

cyclo = blankbil,

UBER = scandicshine,

Ultimate compound = Godkjemi

Men det er mye snadder der ute ja, A15 fra Scholl er fin sammen med DA maskiner, Autorange Paint Cleane rer fin sammen med DA maskin, så sikkert mange flere tips som kommer etterhvert...

finner litt Her også ang maskinpolering

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inzane2012    2
Inzane2012

kan støtte opp om autorange paint cleaner ja, brukte den på blien min og den gjorde underverker :) jeg brukte den sammen med uber pads og biltema DA'en :) den tok ikke så mye swirls og striper som jeg hadde håpet på, men tror det kommer mest av at jeg ikke fikk "rubbing" putene som jeg hadde bestillt, så polish putene ble for svake og fyllte seg fort opp med lakk rester

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

AG Paint Cleaner fjerner ikke fysiske defekter i lakk da den ikke inneholder abrasives..... ellers er den en habil lakkrenser. Ikke så bra som DC1 til Meguiars dog, men det er nå bare min mening :)

edit: aaahhhh.. sorry for feil-lesing av tidligere innlegg, trodde det var 'glym sin Paint Renovator jeg... *bonke seg selv i hodet*

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Autorange paint cleaner tar mest oksidering og møkk i lakken ja, fungerer ikke så bra på riper etc..

Autoglym serien som feks Super resin polish er også bra saker, men den skjuler riper isteden for å fjerne den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Inzane2012    2
Inzane2012

Autorange paint cleaner tar mest oksidering og møkk i lakken ja, fungerer ikke så bra på riper etc..

Autoglym serien som feks Super resin polish er også bra saker, men den skjuler riper isteden for å fjerne den...

ja, du sa det i tråden min om fargeoppfrisking...

den tar litt lettere swrils, merket det på bilen min at det ikke såg fullt så j.... ut i sollyset... så sammen med en god pad med bra cut tror jeg den kan få vekk en del om det ikke sitter for dypt

Uansett så syns jeg det produktet var knall for en nybegynner da det ikke er så mye en kan gjøre feil med det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig