Gå til innhold
AcciDabbi

Kjekt å polere biler uten klarlakk.. =D

Recommended Posts

AcciDabbi    43
AcciDabbi

Da fikk jeg endelig til dette med bilder på forumet..:P Så da kan jeg legge ut noen bilder av bruks-bilen min som fikk seg en liten overhaling i dag.. Det trengtes..! :thumbup:

Noen biler av bilen før jeg gjorde noe som helst:

IMG_5785.jpg

IMG_5779.jpg

IMG_5780.jpg

Startet først med en runde PrickBort nederst på bilen etterfulgt av CG Orange PreWash

IMG_5790.jpg

Så vasket jeg bilen enkelt med en Turtle såpe jeg fant i kjelleren..:P

Er ikke en bil jeg bryr meg så syyykt om, men jeg tenkte: "Skal ikke alle få??" :lol:

Så da bilen va ferdig vasket og tørket fikk jeg på noe maskering på div plasser..

IMG_5796.jpg

Det er ikke så lett å se på bildene hvordan lakken er men den er godt falmet/oxydert.. :P

IMG_5782.jpg

Alle liker 50/50 bilder så jeg begynte litt med det:

Tak:

IMG_5817.jpg

Bagasjeluke:

IMG_5808.jpg

IMG_5810.jpg

IMG_5813.jpg

Panser: (Venstre side er ikke polert..)

IMG_5818.jpg

Bagasjeluke med dype riper:

IMG_5825.jpg

IMG_5826.jpg

IMG_5827.jpg

IMG_5828.jpg

Dør med dyp skade:

IMG_5830.jpg

IMG_5832.jpg

Ene sidepanelet:

IMG_5821.jpg

IMG_5823.jpg

IMG_5824.jpg

Som dere ser så fikk hele bilen en fin overhaling.. :P

Til polering/lakkrens ble det brukt Milwakee Roterende maskin med MG SoftBuff v2 gul pad og MG #85 (SpeedGlaze)

Fungerte meget bra.. :thumbup:

Her er oversikt-bilder:

Før:

IMG_5785.jpg

Etter:

IMG_5835.jpg

Og det var alt for i dag.. :fun:

• DCN Poeng 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Ble jo særdeles bra dette! Spesielt imponert over at du klarte å fjerne de stygge ripene på bagasjelokket B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Ble jo særdeles bra dette! Spesielt imponert over at du klarte å fjerne de stygge ripene på bagasjelokket B)

Hehe, jeg skal ikke si hvor mye lakk det gikk for å fjerne dem.. :rolleyes:

Men gikk til slutt etter GOD speed på maskinen og litt ekstra varme.. :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Hehe, jeg skal ikke si hvor mye lakk det gikk for å fjerne dem.. :rolleyes:

Men gikk til slutt etter GOD speed på maskinen og litt ekstra varme.. :lol:

Regner med at det forsvant en del (klar)lakk. Er det klarlakk på denne bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Regner med at det forsvant en del (klar)lakk. Er det klarlakk på denne bilen?

Nei, er bare valig lakk.. :)

Og den lakken har sikkert maaaaange år på nakken uten å ha sett en polerings-maskin.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Nei, er bare valig lakk.. :)

Og den lakken har sikkert maaaaange år på nakken uten å ha sett en polerings-maskin.. :P

Nei, det stemmer vel det. Volvo hadde vel ikke klarlakk på bilene på 70 og 80 tallet? Er ikke klarlakk på fattern's 70' Amazon ihvertfall B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Nei, det stemmer vel det. Volvo hadde vel ikke klarlakk på bilene på 70 og 80 tallet? Er ikke klarlakk på fattern's 70' Amazon ihvertfall B)

Jeg kan ikke komme på å ha sett en gammal volvo med klarlakk.. :P

Denne er en 86-mod.. Ganske pent holdt egentlig.. Kjørt 380 000, komplett service-hefte, 2 tidligere eiere (siste driver bilverksted med volvo som speialtet) og bilen er fantastisk god å kjøre.. :D Grei og sterk motor med automat.. Magisk.. :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkarbelling    4
Akkarbelling

Jeg kan ikke komme på å ha sett en gammal volvo med klarlakk.. :P

Denne er en 86-mod.. Ganske pent holdt egentlig.. Kjørt 380 000, komplett service-hefte, 2 tidligere eiere (siste driver bilverksted med volvo som speialtet) og bilen er fantastisk god å kjøre.. :D Grei og sterk motor med automat.. Magisk.. :lol:

Volvo er tingen! Gammel eller ny! (Ihvertfall for min del B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Volvo er tingen! Gammel eller ny! (Ihvertfall for min del B)

Liker mange typer bil..:P Men ikke mange gamle biler slår volvo på kjørecomfort.. B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Finnskogingen    0
Finnskogingen

Den gamle volvoen ble skikkelig bra! Alltid morsomt å polere rød oksidert lakk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Fin bil! To bilmerker var overlegent alt annet på kvalitet på 80-tallet. Det var Mercedes-Benz og Volvo. Det meste annet fra den tida har blitt spiker, men 240/740 og E-klasse finnes det en god del av på veien ennå. Ta godt vare på bilen, den er en kommende klassiker. Nice turn around forresten. La du på noe beskyttelse/LSP etter poleringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Ser bra ut dette her, men nå skal dessverre jeg ødelegge litt av moroa..

For det første så er det vel MG#80 du har brukt? Altså Speed Glaze, dette er en polish med mye oljer som feter opp lakken din igjen, så det er faktisk ikke sikkert at du har fjernet noe av oksyderingen, men kune "fetet" den opp så det ser ut som at den er borte.. Dette ser du først etter ett par vask, hvis den blir fort falmet igjen så er det derfor..

Just my 2 cents..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Fin bil! To bilmerker var overlegent alt annet på kvalitet på 80-tallet. Det var Mercedes-Benz og Volvo. Det meste annet fra den tida har blitt spiker, men 240/740 og E-klasse finnes det en god del av på veien ennå. Ta godt vare på bilen, den er en kommende klassiker. Nice turn around forresten. La du på noe beskyttelse/LSP etter poleringen?

Prøver å ta litt vare på den ja..:P

Nei,ljeg fikk ikke tid til å legge på noe LSP.. Tenkte jeg skulle ta det etter sommeren når vinteren står for tur.. Har en annen "fin-bil" så denne står for det meste i ro om sommeren.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Prøver å ta litt vare på den ja..:P

Nei,ljeg fikk ikke tid til å legge på noe LSP.. Tenkte jeg skulle ta det etter sommeren når vinteren står for tur.. Har en annen "fin-bil" så denne står for det meste i ro om sommeren.. :P

Stakkars, gi den en runde quick detailer i det minste :unsure::P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Ser bra ut dette her, men nå skal dessverre jeg ødelegge litt av moroa..

For det første så er det vel MG#80 du har brukt? Altså Speed Glaze, dette er en polish med mye oljer som feter opp lakken din igjen, så det er faktisk ikke sikkert at du har fjernet noe av oksyderingen, men kune "fetet" den opp så det ser ut som at den er borte.. Dette ser du først etter ett par vask, hvis den blir fort falmet igjen så er det derfor..

Just my 2 cents..

Veldig bra at du sier dette..! :D

Òg ja, jeg skrev feil.. Skulle vert #80..:P

Vet du om om et produkt som er veldig bra mot oksydering? Helst meguiars siden jeg får det billig.. :P

Òg når det kommer til SpeedGlaze, hvor er denne god? Skal jo være litt god cut i denne?

Stakkars, gi den en runde quick detailer i det minste :unsure::P

Ja, det kan den få.. :D

Endret av AcciDabbi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

#80 har vel omtrent 2 i cut, og er en glaze i proff-serien til Meguiars, altså veldig lite cut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

#80 har vel omtrent 2 i cut, og er en glaze i proff-serien til Meguiars, altså veldig lite cut.

#80 har 4 i cut, #82 har 3 i cut og er av de som tar minst fra Meg.

Edit: Begge er fine på skikkelig myk lakk

Endret av ØHN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Hvis du kun har brukt #80 er det nok ikke lang tid før den blir falmet igjen, her burde det nok vært et par runder med #85 eller #105 før #80, og aller helst en runde med #83 mellom dem igjen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

MG#85 holder fint hvis du har det.. Husk å wipe etter MG#80, altså f.eks. 50/50 Isopropanol og destillert vann for å fjerne oljene etter polishen, da får du virkelig frem åssen resultatet ble :)

Beste å få bort ripene er photoshop :D

Skal bli spennende å se åssen bilen din ser ut hvis du dukker opp på treff ihvertfall :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig