West

Caravellemans caravelle 93mod

Tenkte jeg kunne legge ut noe om Caravellen vår. Den er jo gammel (1993), men likevel godt holdt etter mine begrep ;)

Under panseret sitter det en real dieselblokk på hele 78HK! Det er til å få håra til å reise seg på flatmark og spesiellt i oppoverbakker :)

Anyway - i 2005 hadde den et helt annet look. Den så vel ut som alle kjipe caraveller med rust her og der, skam-høy, sorte plastfangere og stygg som nøkken. Det praktiske i denne bilen var likevel noe jeg setter stor pris på. Såpass mye at jeg brukte rundt 65.000.- (WTF!!!!) på div. oppgradering/styling/lakk. Bilen ble bygget om fra kombi 5-seter til pers.bil 8-seter. Nye hjul bestillt. Lakkert hele bilen i orginal farge, inkl speil, fangere, grill osv osv.... Lykter byttet bak og nå for ett år siden byttet jeg fra linselys fremme til led-teknologi (haha), noe jeg angrer bittert på.

Aktuellt:

Det er gått 5 år. Bilen er i upåklagelig stand. Den har hatt et ublidt møte med autovern ifjor sommer, og noe av skaden er der ennå mens noe er fixet am meg selv. Lakken virker til å være i good shape. swirls er det jo, men så var jeg ingen hobby-detailer før i vår heller. Den har noen hvite fettmerker her og der etter unger, og noen riper her og der. spesiellt på bakfanger.

Jeg ser for meg at jeg vil bruke en del tid på å teste ting på denne bilen ;), for så å gå videre på fin bilen; Touranen.

Prøvde maskinen fra Biltema på panser på Caravellen. Funka utmerket, men litt swirls er der fortsatt.

Et par bilder;

022.jpg?t=1275391760

024.jpg?t=1275391759

025.jpg?t=1275391759

026.jpg?t=1275391759

Kom gjerne med innspill på alt som måtte falle dere inn; produktvalg (mtp. på farge), hva dere syns om bilen, noe som burde blitt gjort :)

Ha en god dag!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive