ØrjanA

SS: 2004 Audi A4 "Joyride 1" 1,9TDI S-Line

Fikk denne lekkerbisken levert på søndagen. Bilen er tidligere godt premiert på diverse treff i regi av VACN så endel av dere vil fort se at dette er gamle bilen til Inge, nemelig Joyride 1. Er en 2004 model som nå har rullet ca 113.000km om jeg ikke husker helt feil. Er litt vaskeriper i lakken, men ellers er bilen bra utvendig. Planen er en 2-stegs etterfulgt av Jetseal og E-zyme så får vi se da om det går etter planen denne gangne da...........

Dag 1:

Startet med vask. Først dekk/felger som på tross av litt bob bob erfaring fikk en runde med Scholl RIM7. Dette ble lagt på TØRRE dekk/felger og fikk stå ca 10 minutter. Mens felgrensen fikk jobbe så ble motorrommet dusjet med Joker 1000 og gått over med en SV detailbrush. Så ble dekk/felger spylt med HT og Scholl RIM7 leverte bra den med denne fremgansmåten (lagt på tørre hjul og med lang virketid). Spylter deretter motorrommet før panseret ble lagt nedpå igjen. Hele bilen fikk så en runde med Joker 1000 som fikk virke i ca 4-5 minutter før den ble spylt med HT. Så fikk hele bilen en runde med Scholl Crack 9000 som fikk så i 4-5 minutter før bilen ble skumlagt med CG Citrus wash og Orange prewash som igjen fikk stå i 4-5 minutter. Eksosstussene fikk i løpet av disse minuttene en runde med SV detailbrush så ble bilen på nytt spylt med HT. Vasket så bilen med CG Gloss Work og wash mit før den ble spylt for en siste gang denne dagen. Kjørte inn og strtet med å claye bilen. Satt fremdeles litt igjen selv etter Scholl Crack 9000, men ikke mye så clayingen var unnagjort på 10 minutter. Bilen ble så tørket og maskin + produker ble funnet frem. Begynte på panser. Her vard et tydlig at det ikke fantes antydning til beskyttelse i lakken. Relativt matt i lakken og knusktørr så fingrene hang igjen når jeg forsiktig dro de over lakken. Forsøkte først Scholl S30+ på orange Scholl pute. Ble blankt, men tok nada av vaskeripene så her er lakken steinhard. Forsøkte så med Scholl S17+ på gul Über pad og den tok ganske bra. Kjørte ut produket på 1100 o/min og ikke press. Kjørte så 4-5 pass på 1900 o/min med bra med press på etterfulgt av 1 pass på 1900 o/min uten press og avsluttet med 1 pass på 1100 o/min uten press. Dette ser ut til å fungere greit. Kommer til å avslutte med enten Menzerna PO85RD eller Scholl S40 ;)

Dag 2:

Kjørte ferdig bilen med S17+ på gul Über pad og feide over med S40 på sort Scholl pad. Ble blankt da gitt. Viste seg å være ganske matt i lakken eller hva Bernhard? All alu/chrom fikk en runde med CG Metall polish. Det samme fikk stålkanten på felgene og eksosstussene. Dekkene fikk en runde med SV Pneu og hele bilen fikk en runde med CG Vertua Bond og en runde med CG Jetseal. Glemte seff fotoapperatet igår så ble ikke så mye bilder, men noen bilder med mobilen ble det da. Nå gjenstår det kun å legge voks, vaske rutene og litt småplukk så er denne klar for en ny sommer på veien.

Dag 3:

Bare kosejobb i dag. La først et lag med CG E-zyme og mens denne fikk herde gikk jeg over vinduene med Scholl ICE9000. Plasten i motorrommet fikk en runde med Scholl purple 9000 og dørkarmer/døråpninger fikk en runde med Scholl SW20 så var det bare å buffe av CG E-zymen så var denne ferdig og klar til levering :)

Bilder FØR vask:

DSC_0085.jpg

DSC_0086.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0093.jpg

DSC_0094.jpg

DSC_0101.jpg

DSC_0102.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0088.jpg

DSC_0089.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0091.jpg

Felger mens Scholl RIM7 fikk virke:

DSC_0095.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

Skumlagt bil:

DSC_0103.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0107.jpg

Ferdig vasket, clayet og tørket:

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0112.jpg

DSC_0108.jpg

Eksos før og etter litt pleie:

DSC_0087.jpg

DSC01277.jpg

Litt bilder etter Vertua Bond og Jetseal:

DSC01281.jpg

DSC01282.jpg

DSC01276.jpg

DSC01279.jpg

DSC01278.jpg

DSC01284.jpg

DSC01287.jpg

DSC01280.jpg

DSC01285.jpg

DSC01286.jpg

Litt bilder av ferdig:

DSC01293.jpg

DSC01293.jpg

DSC_0139.jpg

IMG_3631.jpg

IMG_3625.jpg

DSC01290.jpg

DSC01291.jpg

DSC01289.jpg

IMG_3628.jpg

IMG_3629.jpg

IMG_3630.jpg

DSC01294.jpg

DSC01296.jpg

IMG_3621.jpg

IMG_3620.jpg

IMG_3622.jpg

IMG_3623.jpg

IMG_3624.jpg

Endret av ØrjanA
5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her blir spennende :)

Bilen så jo helt rå ut!

Gleder meg til å se mer, kan tenke meg at du leverer kvalitet som vanlig Ørjan ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, gøy å se denne bilen igjen :)

Du fixer nok den med letthet Ørjan ;) Lykke til videre, høres ut som en bra kombo du har funnet der....

Så den går fortsatt på disse kanter skjønner jeg....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde helt glemt hvordan den så ut, men den er jaggu fortsatt like rå B)

Og enda bedre blir det helt sikkert når du er ferdig med den ;) Blir spennende å følge med videre her :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser veldig lovende ut :D stå på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det her blir spennende :)

Bilen så jo helt rå ut!

Gleder meg til å se mer, kan tenke meg at du leverer kvalitet som vanlig Ørjan ;)

Bilen er ganske rå den ja ;)

He, he, gøy å se denne bilen igjen :)

Du fixer nok den med letthet Ørjan ;) Lykke til videre, høres ut som en bra kombo du har funnet der....

Så den går fortsatt på disse kanter skjønner jeg....

Den er kommet tilbake til østlandet den ja. Gikk vell i Tromsø etter Inmge hadde den, men går på Lørenskog nå.

Hadde helt glemt hvordan den så ut, men den er jaggu fortsatt like rå B)

Og enda bedre blir det helt sikkert når du er ferdig med den ;) Blir spennende å følge med videre her :thumbup:

Man glemmer ikke hvordan denne så ut da. Blitt for mye Tuborg på deg.......

Dette ser veldig lovende ut :D stå på!

Takk takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første post er oppdatert med bilder etc fra det som ble gjort igår kveld/natt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er første innlegg oppdatert, bilen er ferdig og overlevert til 1 stk meget fornøyd eier :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponert som vanlig! :)

kred gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb :) Og for en nyyyydlig bil! Felgene og bakenden spesielt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like it! Flott jobb som vanlig :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponert som vanlig! :)

kred gitt!

Takk takk :)

Bra jobb :) Og for en nyyyydlig bil! Felgene og bakenden spesielt :P

Takk for det.

Bilen er nydelig den ja :D

Like it! Flott jobb som vanlig :thumbup:

Takk for det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si som andre har sagt; dette ser rett og slett strøkent ut. Cred vel fortjent, for nok en nydelig utført detail.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble virkelig blank og wet denne! Kjempebra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig blank og fin Avus sølv A4 !

Fin jobb Ørjan :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakkert stykke arbeide på et vakkert stykke bil :)

Full kred på denne!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at glansen kom frem på denne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra denne Ørjan, hva sa eier?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra denne Ørjan, hva sa eier?

Ble bra denne her ja.

Eier var svært fornøyd når hun hentet bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive