sponplanken

Produkter til roterende maskin

Har en bil med en del vaskeriper og en del større riper.. Audi A4 97 mod.. Etter en jævlig dårlig utført shiningjobb av en gjeng med ufaglærte, har jeg nå bestemt meg for å ta saken i egne hender.

Har gått til innkjøp av en roternde maskin fra biltema. Det jeg ikke aner er hvilke produkter og puter jeg skal bruke på den.

Ser at den lokale lakksjappa selger noe som heter Scholl. Dette skal visst være ganske bra saker? Er jo uendelig mange flasker å velge mellom. Jeg trenger noe som tar ripene men som samtidig ikke sliper bilen ned til stålet. Har en flaske Meguiars polish stående. Funker dette til å polere opp glansen med etterpå?

Trenger også hjelp til å velge riktig pute, er det stor forskjell på hardhet, pris og kvalitet ?

Helst ikke link til en guide på engelsk. Prøvd å lese det men forstår det ikke. Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en bil med en del vaskeriper og en del større riper.. Audi A4 97 mod.. Etter en jævlig dårlig utført shiningjobb av en gjeng med invalide asylsøkere, har jeg nå bestemt meg for å ta saken i egne hender.

Har gått til innkjøp av en roternde maskin fra biltema. Det jeg ikke aner er hvilke produkter og puter jeg skal bruke på den.

Ser at den lokale lakksjappa selger noe som heter Scholl. Dette skal visst være ganske bra saker? Er jo uendelig mange flasker å velge mellom. Jeg trenger noe som tar ripene men som samtidig ikke sliper bilen ned til stålet. Har en flaske Meguiars polish stående. Funker dette til å polere opp glansen med etterpå?

Trenger også hjelp til å velge riktig pute, er det stor forskjell på hardhet, pris og kvalitet ?

Helst ikke link til en guide på engelsk. Prøvd å lese det men forstår det ikke. Takker for svar :)

Sholl S30 og sholl orange pad kan bli bra om den ikke har veldig dype riper overalt :) Dra over ei børste(feks tannbørste) etter jobben er gjort og vask den gjerne for hånd.Tåler ikke så mye limen på borrelåsen, så jeg synes det er best sånn.

Sholl er kjempebra ;)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl er gode saker det... har de Scholl pads også så er du vel berga....

S03 Gold og s30 tar mye det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Er scholl produktene grovere jo høyere tall?. Vil det funke å gå over bilen med s30 på orange pad og deretter polere opp glansen igjen med en mykere pad og Meguiars Polish, etterfulgt av en voks ?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl produktene er grovere jo lavere tall, dvs s03 gold er grovere og tar mer enn S30. Meguiars polishen må andre svare på, men du må nok finne ut/skrive hvilken av meguiars sin polisher det er før noen gi et godt svar på det.

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s30 avslutter rimelig pent den, kommer litt ann på lakken din også akkurat det..

s30 har ikke diminishing produkter i seg, dvs at den kutter "likt" fra første drag over panelet til det siste, med likt i " tegn så vil alle slipemidler bli noe redusert etter varme har gjort sitt.

Generelt så har mye korrigeringspolisher mer kut på lav fart, derfor trenger en ikke gå ned på tempoet på s30 bla da den avslutter fint på høy hastighet... samme med feks våtliping, da tar det mer for hånd en det tar med en DA sliper.. (garasjetest her som sikkert ikke er vitenskapelig bekreftet) Men det er nok litt med vaner også for mange, ser flere går ned på farta på feks s30 og du får nok ikke voldsomt mye dårligere resultat av den grunn...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive