redline

Trenger mild shampo til polerte biler

Er det noe på bensinstsasjoner som kan anbefales og er mild nok til å ikke skade voks/sealer?

Mange som spør og jeg kan ikke bestille eller gi bort dyre produkter til alle og enhver.

Tenkte litt på AutoGlym eller Turtle sin Nano-serie, må være lett å få tak i de fleste steder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiras gold class på Bilxtra,kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiras gold class på Bilxtra,kanskje?

Glemte å nevne at jeg bor på bygda og her er det kun Statoil, Shell, Europris og matbutikker ;) Er en Mekk-butikk ikke så langt unna da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at Turtle Wax Ice Car Wash skal være en mild shampo. Noen her som har testet den kanskje? Link

Har sett den på flere Statoil stasjoner rundt, dog i en mindre flaske enn her

Har faktisk vurdert å teste denne selv, men har ikke kommet meg så langt ennå

Endret av Akkarbelling
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax Glansshampo er mild og rimelig. Claes Ohlsson har den i hvert fall, sikkert noen bensinstasjoner også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoGlym shampoen harjeg dog ikke hørt så mye bra om... Har også testet denne selv for noen år siden, og hvis den skummer like dårlig i dag som den gang så fikke jeg ikke akkurat noen wow følelse av denne.

Det jeg mener er at det var en dårlig glid med denne. Bilen ble ren.. men det hadde den nok blitt uten shampo også vil jeg tro.. da den ikke var veeeldig møkkete mener jeg å huske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjerknez:

AG sjampoen var designet for å ikke skumme, siden skum har ingenting med rengjøringsegenskaper å gjøre.

Men dersom jeg er riktig informert har de lansert en ny utgave som skummer nå siden kundene aldri fikk helt tak på den "ikke-skum" utgaven.

Men tilbake til trådstarters spørsmål så er jeg enig med ØHN om at sonax glanssjampo er en veldig god sjampo som det burde være lett å få tak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax sin er god den ja... krystaliserer seg noe i flaska om den står lenge, men ristes tilbake til livet igjen greit lett.. bra glid på den, og ok dossering.... 2 korker pr 10 liter vann...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sonax Glansshampo er fin, stemmer i på den. Bruker kjøpe den i fem liters dunker. Går mye av den her, da den kan fint blandes sterkt i skumkanon på biler før polering. Men har aldri sett den på bensinstasjoner. Selv kjøper jeg den på meca

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjerknez:

AG sjampoen var designet for å ikke skumme, siden skum har ingenting med rengjøringsegenskaper å gjøre.

Men dersom jeg er riktig informert har de lansert en ny utgave som skummer nå siden kundene aldri fikk helt tak på den "ikke-skum" utgaven.

Men tilbake til trådstarters spørsmål så er jeg enig med ØHN om at sonax glanssjampo er en veldig god sjampo som det burde være lett å få tak.

Jeg vet...

Jeg skrev dette rett og slett forde jeg ikke synes den ga god nok glid... i forhold til andre shampoer jeg har brukt...

Det at det skummet dårlig attpåtill gjorde at inntrykket ble enda dårligere... selv om dette ikke hadde med selve rengjøringsegenskapene å gjøre...

Jeg har dog sett noen Statoilstasjoner ha Sonax produkter så dette er nok den første shampoen jeg hadde røsket med meg, hvis jeg skulle ha en der og da kontra AutoGlym og Skilpadda.

Jeg er ekstremt mye ute å reiser og har vært inne i veldig mange bensinstasjoner og stopper alltid opp ved bilpleiehylla og kikker... hehe. Desverre er det TurtleVax som har majoriteten her. Men mange har også AutoGlym noe jeg annser som noe bedre... (bortsett fra shampoen kanskje...)

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god du. :)

Lenge siden jeg har brukt denne selv, men dersom jeg husker riktig har jeg noe liggende i hylla hjemme så får teste den igjen til sommeren.

Har noen forresten testet AG såpen i den senere tid etter at de har endret på oppskriften?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive