Fahii

Polermaskin

Skal nå kjøpe meg polermaskin og da er det store spørsmålet roterende eller DA?

Har ikke polert med maskin før og lurer på om det er vanskelig og lære seg med roterende, vet at roterende er tingen for og korrigere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns teknikken med roterende kom ganske fort etter å ha tatt noen biler. :)

Øvelse gjør mester, så finn deg noen gamle vrak og sett igang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende er korrigeringsmaskinen nr 1 ja... men det er greit å ha en DA maskin på si også... Så om du kjøper deg en skikkelig roterende maskin så kan det fort holde med DA maskinen fra Biltema.. + noen bedre pads til den,,,,.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den roterende de selger på mekonomen er ikke noe særlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp heller Skil sin roterende på Torshov - bl.a. Bernhard her inne går god for den, og da må det være en bra maskin til en grei pris (rundt 1300,- tror jeg). Neste trinn på "roterende-stigen" blir Makita, Metabo, Hitachi eller Flex og de koster 2-3 ganger mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg skal bare slå til og kjøpe roterende med engang og starte pent med lav hastighet og milde pads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok to biler med Biltema DA (to-hodet) og kjøpte meg Metabo 12-175 etterpå. Bruker nå kun DA til glazing og hologram-fjerning på vanskelig lakk. Ikke spesielt hokus-pokus med roterende bare du har "respekt" for lakken (spesielt kanter / buer) og tar det med ro i starten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk begge deler er det en lur bjørn som sa en gang. Selv har jeg bare hatt roterende frem til nå for en uke siden, da kom DA maskinen. Kommer nok ikke til å bruke DA mye for å si det sånn, men føler den er fin å ha liggende i tilfelle :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg skal bare slå til og kjøpe roterende med engang og starte pent med lav hastighet og milde pads?

problemet med biltemaen som jeg merket veldig fort er at den er ganske lite vennlig på biler med mye "linje" om du skjønner...

så lenge det er mye rette kanter og ikke så mye former som det er på f.eks mr2'en min så funker biltema DA'en knall, men på bilen som min blir den alt for stor og klumpete for å komme skikkelig til, men jeg syns uansett den funkt knall til å poppe "polerings-hinna" med maskin :)

Endret av Inzane2012
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive