Bakk

Engangshansker

34 innlegg i emnet

Så bla på "trailern" til Paul Dalton Miracle Detail at han brukte lilla engangshansker, disse så ut til å være litt tykere en vanlige.

Så da tenkte jeg dette må jo være kjekt, blir tør å fåen på fingrene hele tiden og med vanlige tynne arbeidshansker setter produkt

seg fast i hansken å blir med over alt.

Søkte litt rundt og fant disse.

• Testet og godkjent for forskjellige kjemikalier (står på boksen)

• Ingen protein-allergi av Nitrilhansker

• Teksturerte fingertupper

• Høy styrke og komfort

• Godkjent for medisinsk bruk (EN455)

Eller hva med denne?

Lurte litt på om noen hadde erfaringer og dele rundt engangshansker, evt hvorfor eller hvorfor ikke kjøpe disse.

427,- for 100hansker er jo tross alt ganske dyrt mtp på at det for går med kansje 3-4par per bil.

Evt hva "Safeskin" osv betyr.

På forhånd takk :)

Endret av Bakk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt på Clasern, 20kr for 50stk elns.

De er litt tykkere enn de man bruker på legekontor etc, men ikke så tykke at man mister følighet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tess.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hansker er for sangerinnehud ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det men har jobba x antal timer med en rav4 som skulle ha full shine og pressa mellom enda en bil i helga og 2biler forrige uke så kjemikaliene begynne rå slite litt på fingrene.

Måtte ty til korset og bruke håndkrem i går.. ÆSJ!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv de fra clas ohlson når jeg tar interiør og polerer eksosen.

Men syns disse er helt forferdelige å jobbe med.

Ingenting strekk i dem, og de tåler ingenting. Så dersom du er litt våt på hendene når du skal ta dem på kan du vedde på at du kommer til å rive de i stykker lenge før du har fått de på hånda. :angry:

Noen som har testet de som autobahn-bilpleie selger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, gummi er for pingler. Noen sier det ødelegger litt av opplevelsen også. Tror hendene mine tåler det meste etter noen år som mekaniker.

Ett eller annet med crockoskin skal vist være veldig sterke og bra. De selges mot mekanikere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rimelige engangshansker av vinyl på europris ihvertfall, er ganske vanlig å utvikle allergi og hudplager generelt ved jevnlig "kontakt" med kjemikalier, så engangs hansker er ikke alltid så dumt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinylhansker har en lei tendens til å gå i oppløsning i kontakt med tardis og lignende produkter. Greit nok at du kan jobbe en stund før det skjer men kjedelig når hansken ryker. Eg sverger til nitrilhansker de tåler det meste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt tess har bra engangshansker. husker ikke merket, men vi bruker de på jobben og de tåler det meste og er litt tykkere enn en standard hanske. mener og huske at det kosta 100kr for 100stk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pyser, jeg jobber med detailing og jeg bruker ikke hansker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv de fra clas ohlson når jeg tar interiør og polerer eksosen.

Men syns disse er helt forferdelige å jobbe med.

Ingenting strekk i dem, og de tåler ingenting. Så dersom du er litt våt på hendene når du skal ta dem på kan du vedde på at du kommer til å rive de i stykker lenge før du har fått de på hånda. :angry:

Noen som har testet de som autobahn-bilpleie selger?

har testet de... tåler mye og er endel strekk i de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke kult å ødelegge huden bare fordi man ikke orket å dra på seg et par med engangshansker!!!

Er bare teit å fleipe med det også, for plutselig en dag så sitter man der med sår og kronisk eksem..

Selv prøver jeg å bruke å bruke hansker når jeg holder på med eksos og felger.. Når det kommer til lakk så er det ingen vei utenom + maske også:-)

Nei, bruk engangshansker og verneutstyr der man kan.. Er du i tvil, så er du ikke i tvil!! Husk også en deilig god håndkrem :D

Gå for "Rolls Royce" hanskene Bakk.. 100 hansker = 25-50 biler og som igjen blir 17,-/8.50,- pr bil.. dyrt?!? tror ikke det...

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra noen andre har vett i skallen! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke kult å ødelegge huden bare fordi man ikke orket å dra på seg et par med engangshansker!!!

Er bare teit å fleipe med det også, for plutselig en dag så sitter man der med sår og kronisk eksem..

Selv prøver jeg å bruke å bruke hansker når jeg holder på med eksos og felger.. Når det kommer til lakk så er det ingen vei utenom + maske også:-)

Nei, bruk engangshansker og verneutstyr der man kan.. Er du i tvil, så er du ikke i tvil!! Husk også en deilig god håndkrem :D

Gå for "Rolls Royce" hanskene Bakk.. 100 hansker = 25-50 biler og som igjen blir 17,-/8.50,- pr bil.. dyrt?!? tror ikke det...

Du kan å få sagt det du :)

neida, blir kansje ikke så dyrt likevell når du sier det sånn :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med eksem på hendene siden jeg var liten. Tåler derfor ikke å ha hendene i såpevann og lignende. Det enste som funker for meg er de blå gummihanskene de har på apoteket. Der får man også kjøpt bomullshansker som man tar på først. Meget skånsomt for sart hud ;) Det høres kanskje klamt ut, men er slettes ikke så klamt som vanlig gummihansker eller engangs hansker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og er man ikke alergisk fra før av, så kan man faktisk bli det his man er borti mye sterke stoffer. ikke noe ålreit det. jeg har aldri hvert alergisk før, men etter og ha jobba som lastebilmekaniker i noen år som jeg da er mye borti olje, diesel, bremserens... osv så har jeg faktisk blitt alergisk mot aloe vera av alle ting hehe. blir tørr og får utslett av det. så det er faktisk viktig med hansker og annet verneutstyr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker sjelden hansker her, men Ferro Bet rustvask liker ikke henda mine, det og våt sement er ikke favoritt badevann ;)

Har hansker her men husker ikke fra hvem, uansett så går de av igjen når jeg er ferdig med rustvaska... vanlig bilsåpe reagerer jeg ikke på...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner ofte med hansker, men de aker av omtrent før jeg har begynt, syns det er ubehagelig, men smører henda ofte i.l.a en poleringsøkt og vaskeøkt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive