space-ace

fjerning av vaskestriper bmw

hei.

jeg har en bmw 7serie 1994 modell (e38)

bilen har endel vaskestriper, og ett par striper som jeg vil ha utbedret. det er også litt regnvann som er tørket inn i lakken under lyktene bak på bilen, som jeg skal prøve å fjerne.

en god del av bilen er oppatlakkert; framskjermene, panseret, bakskjermene og bagasjeluka, samt ene døra som jeg vet om, så tror ikke det er like hard lakk overalt. ..

jeg har kjøpt inn endel stash på bilextra som jeg har liggende:

biltema tohoders maskin

meguiars clay kit

meguiars liquid wax

meguiars caranuba wax step 3

meguiars polish step 2

quick wax

quick detailer ( samme som er med i clay kitet)

meguiars professional 83

meguiars trimdetailer

meguiars metal polish

meguiars gold såpe

meguiars washmitt

meguiars drytowl

meguiars swirl x

så har jeg

wurth polish med fint slipemiddel

wurth nano tech lakkforsegler

pickbort avfetting

endel wurth microfiber kluter

hva mere trenger jeg ? jeg vet jeg trenger noen pads til maskinen, men hvilkene ?? tror det er 95mm på maskinen

gi meg gjerne en framgangsmåte. hva skal man bruke maskin på, og hvilkene pads osv??

har prøvd noen av produktene litt, men tenkte å ta bilen skikkelig nå, med fjerning av swirls.

en ting jeg lurer på, halo. hva er dette, hvorfor kommer det og hvordan bli kvitt? har litt nå, så hadde vært greit å blitt kvitt det.

håper egentlig jeg får brukt det jeg har liggende:)

bilen skal bli lagt ut for salg snart, så er jo en stor fordel om den er pen i lakken : )

kan sikkert ordne noen bilder om dere trenger!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt originale cyclo-pads i mange år, de er VELDIG holdbare.. De kan jeg anbefale :)

http://www.blankbil.no/index.php?cPath=22_50

Ellers så kan du prøve deg på f.eks MG#83 med en polishingpad (den grønne er veldig god), men kan ta litt tid! Er det den nye Würth-serien du har?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar! driver å leter litt nå etter en brukt roterende, så da blir det kanskje det istedet :)

den wurth flaska som heter "polish med slipepasta fin" er den "gamle" serien deres.

men den andre flaska heter "lakkforsegling basert på høykvalitets nanoteknologi" og den er en del av den nye serien tror jeg

hva med å legge wurth lakkforsegling så meguiars wox? hvilken wox forresten, liquid wax eller caranuba wax?

brukte btw wurh sin polish og meguiars vox på gamle bilen (sort) og det ble syyyykt blankt! :)

kan sikkert legge opp noen bilder om dere vil se : )

den jeg har nå er mørkegrønn metallic forresten (oxford grønn metallic)

kom og på at jeg har wurth lakkrens liggende. kjekt med solid rabatt der gjennom jobber : )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte meg meguiars gul korrigeringspad på lørdag og lånte meg ei biltema roterende.

jeg prøvde med denne paden og meguiars 83 på ene bakdøra. fikk jo vekk endel striper men laget masse halogrammer. og det synes jeg bare ser ennå værre ut.. . hvorfor skjer dette? hva er halogram? hadde ikke så veldig høyt turtall.

kan nevne at denne døra har uoriginal lakk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hologrammer er merker etter poleringen du har gjort... husk at MG83 er diminishing også så den skal brytes skikkelig ned dvs kjøre den til den er "klar/gjennomsiktig" Da er den finishing polish på slutten uten korrigeringseffekt...

Spre på lav hastighet så opp på turtall (2000rpm) jobb over panelet med medium press til den er brutt ned (60 x 60cm str panel), gå så ned igjen på 1100rpm og kjør over et par ganger med 0 press på maskin/pad..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hologrammer er merker etter poleringen du har gjort... husk at MG83 er diminishing også så den skal brytes skikkelig ned dvs kjøre den til den er "klar/gjennomsiktig" Da er den finishing polish på slutten uten korrigeringseffekt...

Spre på lav hastighet så opp på turtall (2000rpm) jobb over panelet med medium press til den er brutt ned (60 x 60cm str panel), gå så ned igjen på 1100rpm og kjør over et par ganger med 0 press på maskin/pad..

Skal Scholl produktene kjøres til de er gjennomsiktig/klar?

Og hvilken hastighet på Biltema DA maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl skal kjøres til de er "gjennomsiktige" ja, kjør på fullt du..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på fullt turtall altså? blitt litt skremt vekk fra dett jeg nå, da jeg så halogrammene... . :S spørs om ikke bilen blir levert inn når jeg får råd : )

noen som vet om noen i kristiansund /omheng som holderpå da? lurer litt på priser på en slik bil. er jo en stor bil. vil ha skikkelig vask, hjulbue vask kanskje, lakkorigering, innsetting med wox og kanksje litt interiør vask, gulvmatter osv . kanskje en trondheimstur til schandishine?

ble tipset om en kar i kvissvik som holder på, som bruker swisswax, men aner ikke hva han heter eller noe....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hjulpet til, men kan ikke våtsliping om det er så dype riper :(

Er ikke dumt å ta seg en tur til scandicshine nei. Da er du jo sikret ett bra resultat :) Det du har kjøpt inn er nok til lett vedlikehold av lakken i mange år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo ta deg en kaffetur til Molde en dag, så går det jo an å ta en titt på bilen. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TROR ikke den er så ille at den trenger å våtslipes. men er uansett bare å ta en titt på den det : ) driver å vurderer å bytte den i en annen 7serie nå, og da blir det at jeg tar den istedet, så legger det litt på is for å se hva som skjer:) har ihvertfall bestemt meg at jeg skal ta denne, eller hvis jeg bytter så skal den få en skikkelig gjennomgang!! :D

eneste som kanskje skulle vært våtslipt på den jeg har nå, er en lakkant på begge bakskjermene, da de er oppatlakkerte. men denne er ikke sååå kritisk (ligger i linja bakpå skjermen der)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro du får mer enn det koster å shine bilen din igjen når du selger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjører over med en DA-maskin skulle du ihvertfall bli kvitt hologrammene og endel vaskeriper selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skikkelig shine av bilen din før du selger den gjør ofte at selgeren blir mer gira enn om han treffer på en bil som er sliten i lakken, da er det også lettere for deg å få det du forlanger..

Og ikke minst den følelsen av å selge noe som ser bra ut og er godt holdt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen er ren i lakken. satte den inn med lakkforsegler for en ei lita stund, så skiten sitter ikke godt. nesten nuppefri etter at jeg har vasket den. men har ikke fjernet vaskestriper osv... er meget bra glans i den SÅLENGE den ikke står i direkte sollys, hehe. få selge den på kvelden da ;) hehe

er en som kanskje skal se på den over helga, så skal prøve å rekke ett nytt forsøk i helga!! :D er helt klart en stoor fordel om den er ren,blank og ripefri ;) interiøret er meget ba heldigvis. brukte leathermaster sin serie på skinnet for ei lita stund siden, og det ble jeg kjempefornøyd med : )

tenkte å bestille cc green clean til mattene osv i bilen. noe annet som kan være kjekt å ha til interiør??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var bilen solgt. kjøper syntes den var utrolig bra i lakken i forholdt til alder osv : ) er kanskje bare jeg som er veldig pirkete?! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive