AcciDabbi

CG Extreme Orange VS Valet Pro Orange Pre Wash

Prudukt til FoamCannon   10 medlemmer har stemt

1. 1. Hva er best?

• Valet Pro Orange Pre Wash
    • Chemical Guys EXTREME ORANGE

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

27 innlegg i emnet

Jeg har sett en del som bruker Valet Pro Orange i FoamCannon så jeg tenkte jeg skulle bestille dette.. Men da jeg fikk bestillingen hadde de sendt med CG sin PreWash.. Jeg var ikke så fornøyd med at de bare gjorde dette uten å varsle meg først for jeg bestilte jo det pruduktet som jeg ville ha, altså Valet Pro sin.. Men er det noen som har erfaringer med begge disse to? Er det stor forskjell?

Det ble greit skum ut av CG sin, men ikke "barber-skum".. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder om litt så kan dere bedømme selv.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du blander OPW LSP vennlig så er ikke det barberskum heller. Blandet den som barberskum på starten av sesongen i fjor og da holdt ikke LSP lenge....

Nå kjører jeg den mildere, og det blir reint sant LSP holder.

Skal du ha barberskum er Maxi Suds eller CitruswashGLOSS to innertiere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du blander OPW LSP vennlig så er ikke det barberskum heller. Blandet den som barberskum på starten av sesongen i fjor og da holdt ikke LSP lenge....

Nå kjører jeg den mildere, og det blir reint sant LSP holder.

Skal du ha barberskum er Maxi Suds eller CitruswashGLOSS to innertiere..

Litt usikker på hva som er mild blanding når det kommer til CG sin.. Men på flaska står det at den skal blandes 1:6.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn til at du som kunde skal slå deg til ro med å ha fått et annet produkt enn det du bestilte ? :)

Jeg vet ingen ting om det produktet du fikk, men det du skulle ha, og som du ikke fikk er et knakende bra produkt som fungerer som avfetting helt fra det aller mildeste og til skikkelig heavy saker....alt etter blandingsen

Da dette kom i fjor vår var også jeg en av de som blandet vel sterkt slik som petter, men etter at jeg har lært meg å bruke produktet har det blitt en viktig ingrediens i min foamcannon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen grunn til at du som kunde skal slå deg til ro med å ha fått et annet produkt enn det du bestilte ? :)

Jeg vet ingen ting om det produktet du fikk, men det du skulle ha, og som du ikke fikk er et knakende bra produkt som fungerer som avfetting helt fra det aller mildeste og til skikkelig heavy saker....alt etter blandingsen

Da dette kom i fjor vår var også jeg en av de som blandet vel sterkt slik som petter, men etter at jeg har lært meg å bruke produktet har det blitt en viktig ingrediens i min foamcannon.

Jeg skal ha meg en runde på telefon til selger nå på mandag ja ;) Det var andre ting også som manglet i bestillingen og ting som ikke var etter pruduktbeskrivelse.. Trenger ikke nevne hvem selger va siden de oppererer på forumet her.. :rolleyes::P

Men er det noen som vet hva svak og sterk blanding er på CG sin? Jeg måtte jo bare bruke den siden jeg hadde en kundebil og va tom for andre muligheter.. <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sterkt blander dere OPW da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blander OPW 1:10 i canon på møkkete bil. Noe svakere men sammen med en annen såpe til renere bil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blander OPW 1:10 i canon på møkkete bil. Noe svakere men sammen med en annen såpe til renere bil

Ok.. Kan se ut som CG sin kansje er noe mindre konsentrert siden det står at denne kan blandes 1:8 mens den står 1:10 på OPW.. Men kan sikker blandes utifra det samme som du skriver her ja.. :P

Meeeen, jeg skulle jo hatt OPW.. Fikk jeg det? Nei..! :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det noe bilder her snart?

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med CG Orange Degreaser og maste lenge på Scandicshine om å ta inn denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde at ren OPW i kanonen var lsp-vennlig jeg. Da blir det vell ca 1:20. Stemmer altså ikke det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1/25 blir det i kanonen.. 4 mnd med Shield på min bil og den går fortsatt sterkt, vasket med KCL Micro Royal og OPW i kanon så og si hver gang..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren OPW i foamcanon blir 1:25 ut av HT?

Med justeringsskrua på.. maks?

Endret av Danny
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jups, gjohn her inne har regnet ut at det blir 1/26 med rent produkt i foamcannon og skruen på maks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt rett. ;) Jeg hadde justeringsskruen ca. 1/2 omdr. åpen. (Skru skruen helt igjen og åpne ca. 1/2 omdr.). Da målte jeg 1:25, men det vil nok variere fra høyttrykk til høyttrykk. Det beste er å måle selv. :)

Endret av gjohn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæng, me busted. Bra du passer på her, gjohn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt rett. ;) Jeg hadde justeringsskruen ca. 1/2 omdr. åpen. (Skru skruen helt igjen og åpne ca. 1/2 omdr.). Da målte jeg 1/26, men det vil nok variere fra høyttrykk til høyttrykk. Det beste er å måle selv. :)

Hvordan målte du?

Og hvilken HT testa du med? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan målte du?

Og hvilken HT testa du med? :)

Min høyttrykk er en KEW Dynamic 4600 (650 l/min, 140 bar. KEW = Alto/Nilfisk). Den er 13 år gammel så tviler på at den er utbredt her på forumet :lol:

Hvordan måle:

Fyll opp såpetanken med 1 l vann. Finn frem en stor bøtte eller en annen tank av noe slag. Jeg brukte en vinbøtte fra Europris. Den rommer 30 l og har litersmål på siden. Koster ca. kr. 100,-.

Så justerer du skruen på foam cannon til ønsket åpning. Spyl nå med høyttrykken ned i bøtten/tanken til innholdet i foamcannon er tomt.

Tips: sørg for å ha et lokk til bøtten og tett så godt du kan, slik at det ikke renner ut noe vann.

Når foamcannon flasken er tom måler du innholdet i bøtten. Jeg kunne lese det av direkte siden bøtten var merket.

26 liter i mitt tilfelle. Dvs. at 1l kommer fra foamcannon og 25 l fra selve høyttrykken som igjen tilsvarer et forhold på 1:25

Edit: Skrev først feil blandingsforhold 1:26. Skal selvfølgelig være 1:25

Endret av gjohn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min høyttrykk er en KEW Dynamic 4600 (650 l/min, 140 bar. KEW = Alto/Nilfisk). Den er 13 år gammel så tviler på at den er utbredt her på forumet :lol:

Hvordan måle:

Fyll opp såpetanken med 1 l vann. Finn frem en stor bøtte eller en annen tank av noe slag. Jeg brukte en vinbøtte fra Europris. Den rommer 30 l og har litersmål på siden. Koster ca. kr. 100,-.

Så justerer du skruen på foam cannon til ønsket åpning. Spyl nå med høyttrykken ned i bøtten/tanken til innholdet i foamcannon er tomt.

Tips: sørg for å ha et lokk til bøtten og tett så godt du kan, slik at det ikke renner ut noe vann.

Når foamcannon flasken er tom måler du innholdet i bøtten. Jeg kunne lese det av direkte siden bøtten var merket.

26 liter i mitt tilfelle. Dvs. at 1l kommer fra foamcannon og 25 l fra selve høyttrykken som igjen tilsvarer et forhold på 1:26

Er vel litt flisespikkeri ifra min side, men blandingsforholdet blir vel 1:25 (1 del såpe og 25 deler vann)

Når det blir brukt rent produkt, ser eg at det skrives 1:0

Halvparten produkt og halvparten vann blir 1:1

1 del produkt og 4 deler vann blir 1:4

Forøvrigt ein ganske fin metode for å finne blandingsforholdet gjohn

For dei som ikkje har so store bøtter, kan det brukes fleire bøtter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel litt flisespikkeri ifra min side, men blandingsforholdet blir vel 1:25 (1 del såpe og 25 deler vann)

Når det blir brukt rent produkt, ser eg at det skrives 1:0

Halvparten produkt og halvparten vann blir 1:1

1 del produkt og 4 deler vann blir 1:4

Forøvrigt ein ganske fin metode for å finne blandingsforholdet gjohn

For dei som ikkje har so store bøtter, kan det brukes fleire bøtter

Du har selvfølgelig helt rett. Blandingsforholdet er selvfølgelig 1:25. Jeg retter opp i trådene over. Mange tar feil av dette og nå gikk jeg i fellen selv. :lol:

Endret av gjohn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte min Alto/Nilfisk til 1:18 med skruen helt igjen (altså sterkest blanding). Foamcannon fra SS. Da skal det vel passe bra med ren OPW i kannonen for forvasken? Bruker som regel CG Citrus Wash and Gloss i kannonen blandet 1:20. Det skulle gi sånn ca. 1:360 ut? Funker greit på helt nyvokset bil, men må etterhvert gjøre blandingen litt sterkere jo lenger tid siden voksing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive