Espen

Nokia E51, posisjonering vha mobilmaster

Nokia har gode kart (OVI) for nedlasting. Jeg skulle gjerne fått posisjonering vha mobilmaster på min Nokia E51, da jeg ikke har en egen GPS-modul. Jeg vet at det kan være svært stor feilmargin, men noen ganger når man er på langtur så hadde det vært greit nok å vite sånn ca hvor i verden man er :blink:

Er det noen som har forsøkt dette, og eventuelt kan forklare meg hva jeg må gjøre for å få satt opp telefonen til dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal være GPS på E51? Det kan ta en stund å finne satellitter, ofte lenger enn folk har lyst å vente.

Men ang posisjonerig så spør vel OVI maps etter tillatelse til å bruke nettverket.

Ellers er det på min E52:

Kontrollpanel - Innstillinger - Generell - Lokalisering

Der kan du velge Assistert GPS om du vil bruke GPS pluss lokalisering via mobilmaster og andre innstillinger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min N97 kom oppdateringen av seg selv etter jeg hadde hatt tlf i en uke:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E51 har ikke innebygget GPS-modul. Man kan eventuelt kjøpe en ekstern GPS-modul som kommuniserer med telefonen vha blåtann. Dette tror jeg gir samme funksjonalitet som på E52 og N97, som har innebygget GPS-modul.

Det jeg spør etter er posisjonering vha mobilmastene/mobilnettet. Da får man bare en grov indikasjon på hvor man befinner seg, alt etter hvor mange og sterke signaler man får fra mastene.

Noen som har forsøkt dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har testa dette (uten GPS), og det gir jo en ide om hvor du er. Mener man kan aktivere det i Ovi maps. Kanskje du må inn i kontrollpanel (som jeg skrev over) og aktivere posisjonering/lokalisering.

Jeg fikk nyeste Ovi maps når jeg oppdaterte programvaren på telefonen.

Mulig du vet det, men du kan skrive *#0000# på telefonen din for å komme inn på menyen, deretter Valg -> Se etter oppdateringer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive