Inzane2012

Min Toyota mr2 mkII 93'

Da var det endelig mr2'n min sin tur til å få smake på DA'n

Bilen var blitt ganske så kvit i lakken, så den nye borderfronten gjorde at lakken min såg enda mer jævlig ut siden den var nylakkert for 2 år siden i bilen sin opprinnelige farge...

Utstyret jeg brukte:

Mother's lammeull hanske

Mother's Clay

Mother's Felg børste

Biltema såpa til brodern

Autorange lakkrens

Autorange banana wax

Swissvax felgkost

Swissvax Autobahn

Biltema DA med orange uber pads

og masse MF kluter

Bilen såg da sånn ut når jeg begynte dagen:

SDC10257.jpg

SDC10258.jpg

SDC10259.jpg

Hva er vel en 17 år gammel bil uten litt swirls i lakken??

SDC10270.jpg

SDC10269.jpg

SDC10268.jpg

Husk på denne felgen her, den kommer igjen senere ;)

SDC10262.jpg

SDC10271.jpg

Så var det på tide å begynne vaske jobben. Sausa inn hele bilen med prickbort og lot det virke noen minutter.

mye drit her ja

SDC10272.jpg

SDC10273.jpg

SDC10274.jpg

Etter vasken, ikke mye igjen av tidligere voksprodukt her nei...

SDC10278.jpg

SDC10277.jpg

funka greit med kostane på felgene ja

SDC10276.jpg

Da var det påtide med tørk og clay, og mens jeg holdt på med det fikk jeg madammen til å hjelpe meg med å ta en liten oppshining i kupeen for meg

SDC10291.jpg

Har desverre ikke kjøpt inn noe produkter til vinyl, plast og skinn enda, men det kommer senere :)

SDC10294.jpg

SDC10292.jpg

Så begynte den virkelige jobben, nemmelig å få vekk om ikke alt, men vertfall mesteparten av oksyderinga på lakken, og siden dere er så glade i sånne 50/50 bilder så får jeg slenge ut noen så dere kan se litt bedre hva jeg hadde å jobbe med...

Begynte med panseret, virket som den mest logiske plassen å begynne pluss at da har jeg frontfangeren å hjelpe meg til å se effekten og bedømme farge forskjellen :)

SDC10282.jpg

SDC10285.jpg

tja, det er vel ikke så mye mer å si om det resultatet nei, så jeg peiste på videre jeg, her er ett par random 50/50 bilder for deres enjoyment :)

SDC10290.jpg

SDC10289.jpg

SDC10288.jpg

Ett lite overblikks bilde over jobben så langt, her var jeg komt halveis, og fant ut at det var på tide å bytte pads da di nesten ikke tok noe lenger, heldigvis hadde jeg bestillt 2 par med orange pads, så etter byttet var tut og kjør

SDC10299.jpg

ENDELIG ferdig med lakk rensen, og kunne ta fatt på siste delen av jobben, voksinga,

hadde fått madammen til å komme tilbake da det var begynt å bli seint og hadde lyst å bli ferdig nå, så ho kom og smurte inn felgene med autobahn mens jeg sveipa over bakfangeren med maskina...

Husker dere den felgen jeg viste dere lenger oppe?? sånn såg den ut etterpå.

SDC10302.jpg

jada, jeg vet at den er grodreten innvendig, men jeg droppa den biten idag da jeg ikke kunne la bilen stå til dagen etter...

Så da var det på tide å vise det endelige resultatet etter alt dette slitet.

Nå var klokka blitt 00.15 det ble ingen solskins bilder nå, får se i morra om været holder seg

(bildene er foresten tatt i en annen garasje om noen lurte)

SDC10310.jpg

SDC10314.jpg

SDC10311.jpg

SDC10317.jpg

SDC10323.jpg

SDC10327.jpg

Ja, det var det jeg hadde å by på for denne gang .. Jeg må si jeg ble veldig fornøyd med resultatet vertfall

Så takk for at dere tok dere en titt :)

Endret av Inzane2012
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble så blank en slik bil fortjener denne her... vakkert :)

Veldig bra jobb...

Ble padsene veldig gule under jobben? og hvordan syntes du Autorange paintcleaneren var?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dette ser bra ut :) Fikk jo frem den fine gulfarga disse bilene har. Kred for en god første jobb og fordi du tar godt vare på det jeg setter høyest nest etter øl på sommeren.Nemmelig Toyota MR2 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fikk seg et skikkelig løft! Morro med slike 50/50. Lurer litt på det samme som Truhaa, om paden ble veldig gul?

Hvis du vil ha et lite tips på produkt til interiør, så kan jeg anbefalle Scholl Purple 9000. Den rengjør, og gir en matt naturlig overflate på plasten i bilen. Er i allefall veldig fornøyd med den selv.

Godt jobbet på en sprek bil :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble så blank en slik bil fortjener denne her... vakkert :)

Veldig bra jobb...

Ble padsene veldig gule under jobben? og hvordan syntes du Autorange paintcleaneren var?

autorange'n funket veldig bra den :) og tror jeg hadde fått tatt litt med rds og sånt om jeg hadde fått di grønne padsa, di orange er jo til mer polish så di har vel mindre cut...

og om padsa blei gule?? tja dere kan jo bedømme selv ;)

SDC10297.jpg

jeg sveipa over listene på bilen for di var litt matte di og, så blei paden mer sånn...

når jeg kom til bakvinga var det ikke lenger mer futt i det første paret så blei nødt til å bytte :)

Synes dette ser bra ut :) Fikk jo frem den fine gulfarga disse bilene har. Kred for en god første jobb og fordi du tar godt vare på det jeg setter høyest nest etter øl på sommeren.Nemmelig Toyota MR2 ;)

takk for det silset :) og siden sola skinner idag og skal jeg se om jeg får tatt noen skikkelige ute bilder ;)

Endret av Inzane2012
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen bil,flott jobb du har gjort,men tror du må slutte å låne bilen din til madammen,så slipper du kantkjørte felger :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen bil,flott jobb du har gjort,men tror du må slutte å låne bilen din til madammen,så slipper du kantkjørte felger :P

det er faktisk ikke hun som har kantkjørt di ;) di var litt sånn når jeg kjøpte di :) har tenkt på å pusse litt på di for å glatte litt ut og hive på ett par lag med klarlakk ;)

Skal forresten hilse fra madammen og si at ho skifter kjønn når ho setter seg bak rattet ;) hahaha

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar forbedring av lakken dette her. Cred for vel utført jobb! Litt fargeforskjell på fangeren i forhold til resten av bilen, men totalt sett gir bilen et helt annet inntrykk nå, etter jobben du har gjort. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar forbedring av lakken dette her. Cred for vel utført jobb! Litt fargeforskjell på fangeren i forhold til resten av bilen, men totalt sett gir bilen et helt annet inntrykk nå, etter jobben du har gjort. ;)

såg i går og idag når det var skikkelig finvær at jeg må ta vertfall en runde til med noen puter med mer cut for å få det skikkelig, for kan fortsatt se 50/50 merket på bakvinga ;) var tydeligvis for mye oksydering til at di orange uber putene klarte å ta bare halve bilen...

menmen, jeg ser på bilen min nå litt som en test bil for å finne ut hva som funker og ikke siden den uansett MÅ ha en hellakkering før eller side :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive