Gå til innhold
AcciDabbi

Hvor bruker dere maskerings-tape?

Recommended Posts

AcciDabbi    43
AcciDabbi

Det er vel normalt å bruke maskeringstape på alle plast-deler når man polerer.. Men er det noen som har noen tips og triks til andre plasser som kan være lurt å maskere for å spare seg for arbeid etterpå? :)

Kjedelig å sitte å knukke på polish-rester.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

På plastfangere (lakkerte). Så slipper du å komme borti ved et uhell. Disse tåler som regel vesentlig mindre varme...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

Det er vel normalt å bruke maskeringstape på alle plast-deler når man polerer.. Men er det noen som har noen tips og triks til andre plasser som kan være lurt å maskere for å spare seg for arbeid etterpå? :)

Kjedelig å sitte å knukke på polish-rester.. :P

rundt lyktene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

Tar du alt som er plast, gummi osv så dekker du mye, om jeg jobber med feks a- stolpen så legger jeg gjerne en stripe tape mot skjermen eller hva enn den grenser mot for å ikke komme nedpå en kant der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

På plastfangere (lakkerte). Så slipper du å komme borti ved et uhell. Disse tåler som regel vesentlig mindre varme...

Ang dette med lakkerte plast-fangere.. Tåler ikke disse lakk-korrigering? Hvor "mye" kan man polere på disse før det begynner å bli farlig? Det er jo også mange nye biler som har plastik hjulbuer også.. :unsure:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Eneste grunnen til at jeg maskerer er at jeg ikke vil komme borti andre deler med pad´en når jeg polerer. Ikke fordi det kommer polish der :)

Så alle plasser jeg ikke vil borti, blir maskert :) Maskerer heller for mye enn for lite har jeg erfart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Ang dette med lakkerte plast-fangere.. Tåler ikke disse lakk-korrigering? Hvor "mye" kan man polere på disse før det begynner å bli farlig? Det er jo også mange nye biler som har plastik hjulbuer også.. :unsure:

Joda, de tåler korrigering, for all del, men de blir veldig mye fortere varme. Og plast leder ikke varme like godt som metall, så varmen spres ikke på samme måte. Så du brenner lakken lettere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Joda, de tåler korrigering, for all del, men de blir veldig mye fortere varme. Og plast leder ikke varme like godt som metall, så varmen spres ikke på samme måte. Så du brenner lakken lettere..

Ok.. Så her bør man ikke holde på lengre enn til man kjenner at det er god lunk i panelet man polerer på? :P

Men hva når det legger seg polish inni pakninger osv.. f.eks rundt dør-håndtak.. :( Er det noe som kan brukes for å lett fjerne rester som havner der? Eller er det gode tips for å unngå å få noe der i d heletatt? :P Bare maskere hele håndtaket og helle ta det for hånd? Er jo ofte veeeldig mange riper i lakket inni/under et håndtak.. :P

Hva er best å polere med under/inni et håndtak for å fjerne riper?

Endret av AcciDabbi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
daniel    30
daniel

Har ikke problemer med det, bare husk å ikke overdrive mengden polish på pad'en din... Ett par erter er nok og da er det ikke mye du søker rundt om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sruben    16
sruben

Hva er best å polere med under/inni et håndtak for å fjerne riper?

For hånd med en håndpad som ikke er altfor stor og tykk. Megs sine foampads for eksempel, de bruker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Mens vi er inne på å brenne lakk.. Hvordan er det med lakk over sparkel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gxi    5
gxi

.. jeg fikk lære på den harde måten hvorfor man skal maskere rundt dersom man polerer et panel eller lignende hvor det ligger en 90-graders (lakkert) kant ut fra den. .. litt borti med bakplata, og røykskyen/støvskyen sto og den hadde kuttet tvers igjennom lakk, primer, og den sorte plasten var tydelig synlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Generelt når man polerer mot flater/objekter hvor det er sansynlig/mulig at noe kan touche yttersiden på pad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig