Fahii

Voks

25 innlegg i emnet

Er ute etter en voks som beader/sheeter bra, ser bra ut og har brukbar holdbarhet og som ikke koster så mye, gjerne under 400kr.

Noen forslag?

Sku gjerne kjøpt swisswax shield men lommeboka sier nei så det får bli senere:P

Endret av Fahii
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 915 er vel en av de råeste når det gjelder beading, sheeting og holdbarhet. Ser absolutt bra ut også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #16 er jo også et bra alternativ i denne prisklassen :) Innehar alle egenskapene du ser etter den også...

Eneste minuset med denne som jeg kan trekke frem, er at den er litt vanskelig å fjerne om du legger på litt tykt. Legger du på tynt er det ikke noe problem

Og et minus til forresten, mengden du trenger på en bil kombinert med boksens størrelse tilsier at du ikke trenger å handle voks på lang tid. Sånt kan man ikke like hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poorboys Natty`s rød... Det jeg mener er det beste i den prisklassen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #16 er jo også et bra alternativ i denne prisklassen :) Innehar alle egenskapene du ser etter den også...

Eneste minuset med denne som jeg kan trekke frem, er at den er litt vanskelig å fjerne om du legger på litt tykt. Legger du på tynt er det ikke noe problem

Og et minus til forresten, mengden du trenger på en bil kombinert med boksens størrelse tilsier at du ikke trenger å handle voks på lang tid. Sånt kan man ikke like hehe

Hvem selger denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger denne?

MG#16 får du ikke så lett tak i her i Norge, men Collinite 915 som er i samme gata selger autobahn bilpleie (forhandler som holder til her på forumet)

Her er en bil som har fått ett par lag med Colli 915:

P1010467.jpg

P1010459.jpg

og her er noen vannperler ;)

P1010476.jpg

Liten video:

En god voks som kan anbefales

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker mer og mer at jeg bare MÅ ha Collinite 915 nå, ihvertfall før høsten :wub:

Hvis den er halvparten så bra som alle skal ha det til kan det jo ikke bli feil.

Men hvordan er den egentlig å få PÅ pad'en?

Er det knotete om man bruker en litt stor pad som denne?

Har ikke brukt noen paste vokser ennå, men ser for meg at det må være litt mer slit enn de flytende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe problem. Man må bare gni den litt nedi boksen :) Selv synes jeg meguiars #16 er en av de aller enkleste jeg har brukt. Den er i motsetning til collinite voksene veldig myk i boksen og "smelter" på påføringspaden. Riktignok må man legge tynt, men da er det også lett som en lek å buffe den av. Det er også veldig lett å unngå voks-hologrammer med denne i forhold til de fleste andre vokser.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker mer og mer at jeg bare MÅ ha Collinite 915 nå, ihvertfall før høsten :wub:

Hvis den er halvparten så bra som alle skal ha det til kan det jo ikke bli feil.

Men hvordan er den egentlig å få PÅ pad'en?

Er det knotete om man bruker en litt stor pad som denne?

Har ikke brukt noen paste vokser ennå, men ser for meg at det må være litt mer slit enn de flytende?

P1010453.jpg

Var akkurat den applicatoren jeg brukte med 915 på den bilen ;) hehe.. Går med andre ord helt fint :)

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars #16 kan du handle fra ebay til under 200kr :D Anbefaler ebay.co.uk fremfor ebay.com. Sparer en del på frakt fra england

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe problem. Man må bare gni den litt nedi boksen :) Selv synes jeg meguiars #16 er en av de aller enkleste jeg har brukt. Den er i motsetning til collinite voksene veldig myk i boksen og "smelter" på påføringspaden. Riktignok må man legge tynt, men da er det også lett som en lek å buffe den av. Det er også veldig lett å unngå voks-hologrammer med denne i forhold til de fleste andre vokser.

Var akkurat den applicatoren jeg brukte med 915 på den bilen ;) hehe.. Går med andre ord helt fint :)

He he, så bra! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#16, Coll 915, natty blue/red/white - alle er meget gode vokser i denne prisklassen

Sleng på Petes53 også - holdbarhet er vel så som så, men blir sjukt blank-blaut i lakken. Det er jo bare å re-apply voks hver tredje uke uansett - jeg klarer ikke å holde meg unna mine egne biler lengre enn det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ønsker rå beading må eg si at petes 53 er helt syk ihvertfall :) sikkert andre som har prøvd den som kan bekrefte dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petes gir helt syk beading og dybde i lakken! Men som andre her har sagt, holdbarheten imponerer ikke. Den ville ikke vært mitt førstevalg til vinteren, men til sommerbruk og med jevnlig påføring av nytt lag er den kanon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mht beading så er DodoJuice sin Blue Velvet Pro den råeste jeg noensinne har sett - bare ta en titt her:

4633358198_f370e2248b_b.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mht beading så er DodoJuice sin Blue Velvet Pro den råeste jeg noensinne har sett - bare ta en titt her:

4633358198_f370e2248b_b.jpg

aaah rått bilde.. vet du hvordan holdbarheten er på den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ønsker rå beading må eg si at petes 53 er helt syk ihvertfall :) sikkert andre som har prøvd den som kan bekrefte dette :)

den skriver jeg under på!

hadde problemer med å vaske bilen her for det beadet så sykt =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null peiling, men er bilen til min far så kommer til å holde et lite øye med den. Pro-utgavene av Dodo sies å ha en levetid på 3-6 mndr avhengig av prepp og vaske-regime i etterkant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang holdbarhet er det sånn ca på Collinite 915? anbefales det å legge noe spesielt produkt før denne voksen, ala cg vertua bond og lignende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.5 - 3.5mnd med to lag på wax klar flate.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive