Gå til innhold
Jan Erik Rasmussen

Såpe til dagligvask

Recommended Posts

Jan Erik Rasmussen    1
Jan Erik Rasmussen

Jeg lurer litt på hva dere anbefaler til dagligvask og hvilke blandingsforhold dere bruker vask for å være snillest mulig mot LSP men fortsatt rengjøre godt

Hva bruker dere i foam cannon og hvilke blandingsforhold ?

Hva bruker dere i bøtta og hvilke blandingsforhold ?

Tilgjengelig hos meg:

Avfetting:

Prickbort

Scholl Rapid 9000

Såper:

CG

Citrus wash and Gloss

CG
Maxi Suds II

Optimum Carwash

NXT Car Wash

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Om det bare er kosevask du skal ha er det nok Maxi Suds og OCW som er tingen. NXT'n er kjent for å være lit sterk, og CWG kan også være det (selv om den selvsagt også kan blandes svakt)

Blander som regel 2 korker Maxi Suds/OCW i bøtta når jeg skal vaske. Ikke altfor sterkt altså, men blir mer enn nok skum og glid.

I foamcannon blir det blandet litt som det passer. Til kosevasken blir det bare bittelitt OCW/Maxi Suds i bunn (1cm eller lignende), og sterkere ved skitten bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Vil anbefale deg og prøve "gloss it" gloss shampoo. Mild og fin såpe som skummer bra,gir god gli og gjør rent på en behaglig måte.

Blandes 2 korker pr. bøtte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan Erik Rasmussen    1
Jan Erik Rasmussen

Om det bare er kosevask du skal ha er det nok Maxi Suds og OCW som er tingen. NXT'n er kjent for å være lit sterk, og CWG kan også være det (selv om den selvsagt også kan blandes svakt)

Blander som regel 2 korker Maxi Suds/OCW i bøtta når jeg skal vaske. Ikke altfor sterkt altså, men blir mer enn nok skum og glid.

I foamcannon blir det blandet litt som det passer. Til kosevasken blir det bare bittelitt OCW/Maxi Suds i bunn (1cm eller lignende), og sterkere ved skitten bil

Takk for tilbakemelding. Det er kosevask jeg tenker på.

Et dumt spm, når du blander 2 korker Maxi Suds/OCW, er det 2 av hver ?

Vil anbefale deg og prøve "gloss it" gloss shampoo. Mild og fin såpe som skummer bra,gir god gli og gjør rent på en behaglig måte.

Blandes 2 korker pr. bøtte.

Må nok prøve denne også. Hvordan er den i FC ?

Dette er svært vanedannende. Burde vært en warning: addictive på forsiden av DCN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TunkX    11
TunkX

Mild sommervask 18 l bøtte:

- Favortitten: Duragloss 901, 30ml

- En god nr 2: Optimum carwash, 40ml

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

En såpe som er snill mot LSP og som i tillegg skal booste voksen er CG Glossworkz. Akternativt kan du sef. også bruke Maxi Sudds II og eller CW&G.

Vertfall de såpene jeg bruker og som jeg liker best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Takk for tilbakemelding. Det er kosevask jeg tenker på.

Et dumt spm, når du blander 2 korker Maxi Suds/OCW, er det 2 av hver ?

Må nok prøve denne også. Hvordan er den i FC ?

Dette er svært vanedannende. Burde vært en warning: addictive på forsiden av DCN

Har ikke testa den i kanon,men vil tro den gir bra sum der også.Skummer bra i bøtta i allefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Er to korker av den ene såpa (altså 2 korker pr bøtte). Har vært nok for meg hvertfall... En kork fra Chemical Guys er ca 10ml. Den fra Optimum er nok litt større

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Tar denne komboen mye LSP?

Kommer vel ann på hvor sterkt man blander...

Men kutter du ut Prewash og kun bruker en liten cm. med CW&G i cannonen så tror jeg ikke det er noen fare...

Selv så bruker jeg sterkere skyts og heller vokser bilen oftere.. da dette er selve morroa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

Noen som har testet en såpe med voks i kanon? Tenkte å først skumme bilen med CG CWG, vaske og så skumme med voks såpe. Hva tror dere om det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Noen som har testet en såpe med voks i kanon? Tenkte å først skumme bilen med CG CWG, vaske og så skumme med voks såpe. Hva tror dere om det?

Det funker fint det også. Fungerer jo som en vanlig såpe...

Har brukt ValetPro Poseidons et par ganger i foamcannon etter vask, og bare spylt over bilen med dette og deretter flushe bilen. Fungerer bra det, og du ser tydlig effekt på dette dersom du gjør det på en uvokset bil uten beskyttelse. En bil med bra beskyttelse har jo ikke vondt av dette den heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Såper med voks i skumlanse gir veldig dårlig / null skum

Er fortsatt forelska i Poorboy's sin såpe og den fra Muc Off :wub:

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Olav    3
Hans Olav

Er to korker av den ene såpa (altså 2 korker pr bøtte). Har vært nok for meg hvertfall... En kork fra Chemical Guys er ca 10ml. Den fra Optimum er nok litt større

Snakker man da om en 10 liters "hjemmebøtte" eller en 18 liters bøtte?

Kom til å tenke på det og det er jo i grunn ganske vesentlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Type stor Scandicshine bøtte. Pleier fylle rundt 15 liter i dem

Men uansett, det er bare å prøve seg frem og redusere såpemengden ned til der du synes den ikke gir god nok glid. Mange produsenter har en tendens til å overdrive hvor mye såpe man trenger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig