_shit_

Hvilken HT til Foam Cannon?

Jeg må kanskje kjøpe meg en HT som ene og alene skal brukes til FoamCannon fordi min KEW HT leverer for mye vann for FC.

Da lurer jeg på hvordan jeg kan komme billigst mulig ut av det, uten å svekke Foamcannons effekt. Vil f.eks en Nilfisk C100.5-5 levere nok trykk og vann for å få en god funksjon med FC? om den gjør det, er det problemfritt å kjøpe en ekstra lang slange på tess eller noe, la oss si 10meter?

Endret av _shit_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

det eneste jeg kan si med sikkerhet er at felleskjøpet er forhandler for nilfisk , jeg kjøpte en 10m slange der for et par uker siden :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett at jula har mange Nilfisker til ok priser. Men spørsmålet er vel om de minste er gode nok for bruk til bare FC?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte den minste Alto ht som var å oppdrive for en del år tilbake. Ingen problem med Foam cannon :)

Slik ser maskinen ut (med orginal alto foamcannon :P )

post-1034-1274906734,71_thumb.jpg

Slik blir skummet med Scandicshine foamcannon B)

post-1034-1274906839,25_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

steike, ser ut som skummet har lagt seg over fjellene i bakgrunnen også:)

Nei men da er det ingen tvil, selv den minste nilfæsk leverer mer enn godt nok for bare innsåping via FC.

Takker og bukker!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte den minste Alto ht som var å oppdrive for en del år tilbake. Ingen problem med Foam cannon :)

Slik ser maskinen ut (med orginal alto foamcannon :P )

post-1034-1274906734,71_thumb.jpg

Slik blir skummet med Scandicshine foamcannon B)

post-1034-1274906839,25_thumb.jpg

Nå trodde jeg du hadde foama hele gårdsplassen din! :lol: Så jo litt i ettertid at dette var snø, og ikke såpe.. Snærten liten HT det der. Har litt sansen for de små "duppedittene" B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva type kobling er dette her? Altså hva slags HT som passer til denne? :)

Tror jeg har fått meg en feil kobling, da denne passer ikke Nilfisk.

Men Nilfisken begynte å streike i dag så kanskje på tide å bytte ut den.

917e1acd4b515892.jpg

9b34ec442479ad9f.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har sendt deg kobling til nilfisk proffversjonen, det var selvfølgelig ikke meningen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har sendt deg kobling til nilfisk proffversjonen, det var selvfølgelig ikke meningen.

Mmmmkay :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eiksenter kjeden pleier å ha gode tilbud på nilfisk..:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må kanskje kjøpe meg en HT som ene og alene skal brukes til FoamCannon fordi min KEW HT leverer for mye vann for FC.

Da lurer jeg på hvordan jeg kan komme billigst mulig ut av det, uten å svekke Foamcannons effekt. Vil f.eks en Nilfisk C100.5-5 levere nok trykk og vann for å få en god funksjon med FC? om den gjør det, er det problemfritt å kjøpe en ekstra lang slange på tess eller noe, la oss si 10meter?

Ser dette er en gammel tråd, men spør likevel.

Har en Kew 3040H (diesel, 90 grader, 3fas) høyttrykkspyler som jeg vurderer å kjøpe en foam canon til.

Et raskt google-søk tilsier 870l/m ved min. vanntrykk og 350l/m ved maks vanntrykk, som er ganske heftig :P

Vil dette kunne fungere med foam cannon?

Foam cannon må vel settes på etter pistolhåndtaket, da har jeg ikke mulighet til å justere vanntrykket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive