Gå til innhold
Øyvind G

farging/behandling av lister VS lakkering

Recommended Posts

Øyvind G    2 071
Øyvind G

kom til og snakke om det igår at jeg har noen grå lister som jeg har planer om å ha svarte. er det noen her som har tips til åssen stoff jeg bør bruke (må jo være noe med farge i) eller er det like greit og lakkere. lager tråd om dette pga det blei litt mye off topic på en annen tråd om akkurat dett her. hvis det er av interesse å se bilde av listene, så kan dette ordnes ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

kom til og snakke om det igår at jeg har noen grå lister som jeg har planer om å ha svarte. er det noen her som har tips til åssen stoff jeg bør bruke (må jo være noe med farge i) eller er det like greit og lakkere. lager tråd om dette pga det blei litt mye off topic på en annen tråd om akkurat dett her. hvis det er av interesse å se bilde av listene, så kan dette ordnes ;)

Dette er vel å anbefale http://www.detailersclub.no/forum/topic/3426-test-owatrol-polytrol-fargen-tilbake/

:) koster ikke mange kronene å prøve

Om det er plast du mener da ;)

Endret av hmsilset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Min nye A4 har også lysegrå lister rundt vinduer og der bruker jeg CG Silk Shine Dressing og påfører med to fingre med en Microfiber. Buffer av like etterpå med en ren side på microfiber og ser at det er vanskelig og ungå skjolder....

Så jeg også lurer på en enkel måte og få disse listene sorte på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

det er plast ja, men greia er at de er grå. og frisker jeg opp fargen, så er de fortsatt grå. har brukt autoglym bumpercare tidligere og de blir jo finere, men ikke svarte. har ikke brukt noe som helst på de på en lang stund pga planer om lakkering.

Dette er vel å anbefale http://www.detailersclub.no/forum/topic/3426-test-owatrol-polytrol-fargen-tilbake/

:) koster ikke mange kronene å prøve

Om det er plast du mener da ;)

det var jo et imponerende resultat, men denne fangeren har vel hvert svart på bilen var ny eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

det er plast ja, men greia er at de er grå. og frisker jeg opp fargen, så er de fortsatt grå. har brukt autoglym bumpercare tidligere og de blir jo finere, men ikke svarte. har ikke brukt noe som helst på de på en lang stund pga planer om lakkering.

Så lenge det er plast og ikke gummi så er linken jeg la ved først så og si bombesikker ;)

Bjerknez: Trist med sånne grå gummilister.Prøvde på en ganske ny bil her en dag, men ingenting ga bra farge..

det var jo et imponerende resultat, men denne fangeren har vel hvert svart på bilen var ny eller?

Tror den har vært svart ja. er billig og enkelt dette.Masker rundt.Smør på og buff av etter noen minutter.står grundig forklart der ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez
Bjerknez: Trist med sånne grå gummilister.Prøvde på en ganske ny bil her en dag, men ingenting ga bra farge..

Siden bilen er sort, med sort optikk og derfor ingen chromedetaljer, ødelegger de grå listene litt. Det blir bedre med CG Silk Shine men det er vanskelig å unngå skjolder synes jeg...

Har bestillt meg Black Wow... så jeg får se om det blir bedre med denne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

gikk ut og tok noen bilder jeg.

100_1375.jpg

100_1376.jpg

100_1378.jpg

100_1379.jpg

100_1380.jpg

regner med at dere ser hva det er sankk om hehe.

hadde hvert så mye penere hvis det hadde hvert svart i og med at det er en del andre ting på bilen som er svart.

sugen på å høre tilbakemeldinger ang black WOW :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Siden bilen er sort, med sort optikk og derfor ingen chromedetaljer, ødelegger de grå listene litt. Det blir bedre med CG Silk Shine men det er vanskelig å unngå skjolder synes jeg...

Har bestillt meg Black Wow... så jeg får se om det blir bedre med denne...

hmmm.Er nok ikke annet å gjøre enn å prøve seg frem.Dumt det blir laget sånne lister i grå farge i..Håper du sier fra om du finner noe som virker en stund.

Tror ikke navnet wow vil hjelpe på en så grå plastdel og holde lenge :) Listene nede fra hjul-hjul tror jeg faktisk går med turtle wax ice om de ikke er lysere enn de ser ut til her.Er det beste jeg bruker på plast(utenom nanolex`s professional), og det holder lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Polytrol - koster vel 139,- på lokal male/jernvare-forretning. Ikke noe annet kommer i nærheten av Owatrol Polytrol mht "pure magic" og varighet. Kjøp 2-3 pensler av god kvalitet (slike som ikke slipper hår) i forskjellige størrelser, og you're good to go.

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Black wow vil gjøre en syk jobb på de listene dine, ingen tvil.

Holder lenge gjør den og.

Eksempel:

PA020016.jpg

Jeg har sikkert brukt Black wow på vinduslister og annen plastdekor på tilsammen 10 biler uten at det har minket mer enn 25% fra den bittelille flasken, så den er rimelig drøy i bruk. Påføres med pad, la sitte litt og buff over med mikrofiber. På plasten din som er så grå/gammel ville jeg påført flere ganger før jeg gikk over med MF.

Endret av Knutis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

På førti biler så har jeg bruk ei halv "kanne" med polytrol. Da har jeg brukt produkt for ca 70,-. Og jeg sparer ikke på produktet heller (ikke at jeg noensinne har behøvd å gå over mer enn to ganger på de mer ekstreme tilfellene). La polytrol på en Vectra for 1 år siden - jeg ser fortsatt forskjell der jeg har lagt på og der jeg ikke har gjort det (og polytrol-delen beader ennå...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Men som trådstarter sier er jo ikke problemet at listene er BLITT grå, de ER grå og har alltid vært det, så han vil ikke ha fargen tilbake, han vil ha ny farge ;)

Da hjelper hverken Black Wow eller Polytrol.

Iallefall slik jeg tolker det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Black Chrome from Turtly Waxy...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Men som trådstarter sier er jo ikke problemet at listene er BLITT grå, de ER grå og har alltid vært det, så han vil ikke ha fargen tilbake, han vil ha ny farge wink.gif

Jeg synes det er svarte som har blitt meget grå opp gjennom årene jeg, på de bildene som er postet. Men er de i utgangspunktet grå så vil det ikke hjelpe mht fargeendring å bruke BW eller OP nei. De blir mye bedre, men det er ikke fargeforandring som de produktene utfører (Polytrol sier selv "color back!" på boksen, og ikke "change color to black!" :) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Men som trådstarter sier er jo ikke problemet at listene er BLITT grå, de ER grå og har alltid vært det, så han vil ikke ha fargen tilbake, han vil ha ny farge ;)

Da tolker du det feil ;) De listene har vært sort og fin en gang i tiden :D

Og som Essie sier....Polytrol er "color back"

Endret av trogha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

jeg tror disse listene er grå fra fabrikk og at de aldri har hvert svarte som roadrune sier. jeg har hvertfall aldri fått de svarte (har som sagt bukt AG bumpercare). de blir friskere, penere og blankere, men ikke svarte, så det blir nok lakkering :) skal snoke litt rundt og se om jeg finner bilde av en ny 240 (fra f.eks et gammelt blad) men det er ikke lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Nå har jeg bare testet AG Bumpercare én gang for noen år siden, og det har blitt med den ene gangen :) Skal nok være svarte de listene der tror jeg.

Uansett så koster Polytrol deg 2 halvlitere (les 0.4) kjøpt på Aker Brygge, og kan brukes på mange biler senere, så det er bare å teste. Tror du får deg en overraskelse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

fant et bilde som er tatt av en bil som står på museumet i sverige. like gråe de

IMG_3460.jpg

kan god prøve med litt "magiske" soffer, men hvis det ikke hjelper og jeg skal lakke da, så må jeg få det vekk igjen og det er ikke altid like lett (hvis du skjønner hva jeg mener)

hvor er det de selger Owatrol Polytrol da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Black wow vil gjøre en syk jobb på de listene dine, ingen tvil.

Holder lenge gjør den og.

Eksempel:

PA020016.jpg

Jeg har sikkert brukt Black wow på vinduslister og annen plastdekor på tilsammen 10 biler uten at det har minket mer enn 25% fra den bittelille flasken, så den er rimelig drøy i bruk. Påføres med pad, la sitte litt og buff over med mikrofiber. På plasten din som er så grå/gammel ville jeg påført flere ganger før jeg gikk over med MF.

Da gleder jeg meg til å prøve Black Wow :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig