Bjerknez

Hardhet på lakk: 2010 Audi A4 Fantom Sort Metallic

Noen her som har detailet en 2010 mod. Audi A4 Avant med Fantom sort Metallic lakk, som kan si noe om hvor hard denne lakken er?

Har hørt at det er forskjeller ute å går... noe som er litt merkelig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok redd det er nesten like mange varianter av svar som det er biler som har blitt tatt..

Men om ikke MF lager riper er den ikke kjempe myk.. Men har ikke hørt om noen som har opplevd lakken som HARD heller...

Det beste er nok bare å prøve seg frem.. så et sted mellom medium og myk er nok å anta...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært knall om noen her inne hadde detailet en bil lik min (2010mod.) med Fantom Sort metallic lakk...

En detailer vil vel fort merke hvor hard denne lakken er under en jobb...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jo du levere din til en av proffene da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å si siden vi ikke har prøvd maskin på bilen din. Det kan faktisk skille fra panel til panel på enkelte biler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Ole Gunnar sin A5 er Phantom Black metallic? Den er medium+ (dvs nærmere hard) iflg Mr Bjorke da han fikk kjørt litt på panseret på bilen under TDS2010. Det ble dog småriper hvis man presset på hardt med MF...

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener Ole Gunnar sin A5 er Phantom Black metallic? Den er medium+ (dvs nærmere hard) iflg Mr Bjorke da han fikk kjørt litt på panseret på bilen under TDS2010. Det ble dog småriper hvis man presset på hardt med MF...

Jupp, iallefall hardere enn samme farge på en 2009 Audi A4(den er veldig myk). Jeg skal faktisk ta en 2010 A4 Fantom Sort til neste måned, krysser fingrene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken på Ole Gunnar sin er ikke medium + mot hard, den er mer medium mot medium -..

Jeg testet ut litt forskjellig på panseret hans og endte opp med at S17+ og ull tok alt som var av rds og små vaskeriper uten å bruke for mye trykk eller at det var vanselig å bli kvitt noe av det som er der.. Og i tillegg så lagde noen MF swirls igjen..

Så jeg er uenig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okidoki - da har vi fått klarhet i det - jeg bare refererte til hva Ole Gunnar skrev i loggen sin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får testet Flex'en og scholl om litt... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig at min er Fantomsort, kode LZ9Y, 2009-modell, produsert 12/08.

Jeg trodde tidligere at min var medium/hard men husker at Bernhard og Bjørke som har mye større sammenligningsgrunnlag karakteriserte den som Medium / Medium- etter Verdal- poleringen av panser. Jeg ble forbauset over hvor lett det var å lage riper med litt rå bruk av MF. Vanlig forsiktig buffing med myk MF er dog ikke noe problem. :)

Synes selv denne hardheten er fin for da tåler den litt, og samtidig er grei å korrigere. :)

Det er er en del variasjon på disse så jeg tror nok du Bjerknez må prøve på din egen bil.

Vasker du den skånsomt er det ikke allverdens korrigeringsbehov heller :D

Lykke til med Flex og Scholl Bjerknez ;)

Endret av Ole Gunnar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve om ett par uker, så får jeg se hvordan det blir :)

Er nemmelig ute å reiser litt i jobbsammenheng.

Får håpe bilpleieproduktene mine klarer seg alene så lenge!

Særlig P21S Power Gel liker dårlig å stå for lenge alene i mørk kjeller....

Får ta en tlf. hjem tror jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan "passe på" dunkene for deg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:rofl1:
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive