Martin.S

Utstyr til polermaskin (start pakke)

Har litt erfaring med bilpleie men øsnker veldig å lære og ta steget opp til maskinpolering. Har en del forskjellige AG produkter, men har lest at produkter laget for håndpolering egner seg mindre bra til maskinpolering, pga kjemikalier i stede for slipemidler.

Har gått til innkjøp av en roterende maskin (vinkelsliper type) i 1500 kronersklassen, en plass må man begynne, men hva er lurt å kjøpe av puter, rubbing og polish. Og hva bør jeg være obs på. Sikker dumt spørsmål, men som sagt, fersk.

En oppskrift til en god start tas i mot med stor takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt en mail til Øivind hos Godkjemi og spurt om han kunne laget en startpakke med alle tre 3M polishene med tilhørende pads.

Bruker selv 3M og menz og er veldig godt fornøyd med dem begge.

Er mange her inne som er fans av scholl, så du kan også høre med Ketil i Scandicshine om en grei startpakke.

Har ikke brukt scholl noe særlig selv så kan ikke gi deg noen tips om hvilke produkter en trenger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M-serien er veldig grei da grønne pads går til flaska med grønn tut, gule pads til gul tut og blå til blå, i motsetning til andre merker med tallkoder og diffuse fargesystemer. I tilegg fungerer produktene utmerket! Kjøp også 3M bakplate med skum. Fantastisk mye lettere å styre og kjøre maskinen med denne bakplata.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M er gode saker det.. litt støv fra grønn (FCP) men det overlever en fint..

anbefaler også å ta med Orange pad, da den hever cuttet til gul (EFC) en del.. samt som over her sier, ta med 3M bakplata også, den gjør det til "a smother ride" ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M er gode saker det.. litt støv fra grønn (FCP) men det overlever en fint..

anbefaler også å ta med Orange pad, da den hever cuttet til gul (EFC) en del.. samt som over her sier, ta med 3M bakplata også, den gjør det til "a smother ride" ;)

3M bakplata lik Scholl sin bakplate?

Ser veldig lik ut på bildene....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M sin er skuddsikker ;) holder veldig bra, fin, fin demping på den også, de nye bakplatene til Scholl er ikke dårlige de bare så det er sagt.. men de er ikke like

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M sin er skuddsikker ;) holder veldig bra, fin, fin demping på den også, de nye bakplatene til Scholl er ikke dårlige de bare så det er sagt.. men de er ikke like

Men 3M ruler? :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en smakssak hva man liker best. Den første Scholl med grått skum var veldig myk, kanskje for myk da skummet løsnet. Den neste ble hardere (blå med svart skum), egentlig ford hard etter min mening. Den siste som kommer fra dem, en som er lilla, er veldig fin. Er nok bortimot lik 3M. Var bittelitt forskjell på dem med tanke på hardhet, men var bare litt den ene veien. Klarer selvsagt ikke huske på hvilken som var mykest av dem desverre...

Hvilken du foretrekker av dem er jo en smakssak, men kjøper du 3M sin bakplate gjør du nok ikke noe dumt kjøp. Kan ikke huske å ha sett noen som har hatt problemer med dem

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en smakssak hva man liker best. Den første Scholl med grått skum var veldig myk, kanskje for myk da skummet løsnet. Den neste ble hardere (blå med svart skum), egentlig ford hard etter min mening. Den siste som kommer fra dem, en som er lilla, er veldig fin. Er nok bortimot lik 3M. Var bittelitt forskjell på dem med tanke på hardhet, men var bare litt den ene veien. Klarer selvsagt ikke huske på hvilken som var mykest av dem desverre...

Hvilken du foretrekker av dem er jo en smakssak, men kjøper du 3M sin bakplate gjør du nok ikke noe dumt kjøp. Kan ikke huske å ha sett noen som har hatt problemer med dem

Det er bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes scholl er gull å jobbe med, er og glad i Meguiars - litt mye oljer i de. Har ikke prøvd 3M så der skal jeg ikke uttale meg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da forstår jeg at det lønner seg å sende en mail og be om en pakke, frister med 3M, da jeg synes den løsningen med farger er smart. Huff mye å sette seg inn i dette her;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M sin ruler ja Arild ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye bakplata til Scholl er litt mykere enn 3M sin..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive